הפגנת אורט חולון

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

ההפגנה פוזרה רק לאחר שנציג העירייה הבטיח להורים פגישה דחופה עם החברות הסלולריות, בעלות האנטנות הפולטות קרינה מסוכנת

פורסם בתאריך: 16.8.18 15:26

הורים ותלמידים מבית הספר אורט חולון הפגינו אתמול (רביעי) מול אולם תיאטרון הבובות בחולון שבו התקיימה באותה העת ועידת ערי ישראל לחינוך. ההפגנה נערכה בהמשך למחאתם המתמשכת על האנטנות הסלולרית המוצבות בסמוך לבית הספר ושלטענתם, מסכנות את בריאות התלמידים.

במהלך ההפגנה יצא אל ההורים והתלמידים עוזר ראש העיר יוסי זיידה ורק לאחר שהבטיח להם כי בשבועיים הקרובים תקיים העירייה פגישה בנוכחות נציגיה, נציגי חברות האנטנות הסלולריות, ונציגי ההורים, הסכימו לפזר ההפגנה אך במקביל איימו שלא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אם לא יוסרו האנטנות לאלתר.

צפו בהפגנת ההורים והתלמידים מאורט חולון:

 

לדברי המפגינים, יש בסמוך לבי הספר אורט שלוש אנטנות סלולריות על תורן קרקעי אחד של החברות "סלקום", "פלאפון" ו"פרטנר/הוט מובייל". האנטנות פולטות לדבריהם קרינה מסוכנת שחורגת בשיעורים גבוהים מן התקן המותר. לדבריהם, "החל משנת 2003, אסור על פי חוק לשים אנטנות כאלו בסמוך לבתי ספר ולמגורים בכלל".

ראשי המאבק להסרת האנטנות הסלולריות ב"אורט חולון" מסרו כי "ניהלנו שיחות טלפון רבות עם יועצים בודקי קרינה ומומחים למיניהם, למדנו על מקרים דומים לשלנו ובחנו כיצד טופלו. בפברואר 2016 התבצעה בדיקת קרינה בכל בתי הספר בעיר, כל בית ספר שעבר את הבדיקה בהצלחה קיבל תעודה ירוקה. משום מה, בבית ספר אורט כלל לא בדקו. תוצאות הבדיקות נעלמו מאתר העירייה".



בהמשך, כך מסרו, "שתי בדיקות קרינה בוצעו לאחרונה בעקבות העלאת הנושא – בדיקה שהזמינה הרשות של חברת מלר"ז, שבוצעה ב-10 ביוני ובדיקה נוספת שאחד ההורים הזמין של חברת א.מ.ן, שבוצעה ב-11 ביוני. בשתי הבדיקות התגלו חריגות מעבר למותר בחוזר מנכ"ל. בישיבת המועצת העיר שהתקיימה ב-1 ביולי התחייב ראש העיר לטפל בנושא לאלתר".

ישיבה נוספת, התקיימה לדבריהם ב-10 ביולי, בנוכחות ראשת מינהל החינוך והיועץ לוועדת הפנים בנושא קרינה רם דישון – מהנדס אלקטרוניקה, שהבהיר כי הרמות שנמצאו בבדיקות

ב"אורט" הן גבוהות וכי אסור שילדים ישהו בכיתות עם רמות קרינה כאלו לאורך זמן. בפגישה הוחלט כי מר יוסי זיידה, עוזר ראש העיר, יכנס את החברות הסלולאריות לישיבה שבה יבקשו להעתיק האנטנה למקום אחר. כמו כן הובהר כי כיסוי החלונות בחומרים חוסמי קרינה גם לא יהיה יעיל כי עדיין הפוטנציאל של האנטנה קיים לייצר קרינה גבוהה מעל המותר באזורים אחרים בבית הספר.

ההפגנה אתמול נערכה, אם כן, לאחר חמישה שבועות במהלכם חיכו ההורים להודעה על מועד הפגישה עם חברות הסלולאר. "הרשות לא מותירה לנו ברירה אחרת", אמרו, "התנהלותה בעצלתיים תביא אותנו להשבית את הלימודים בבית הספר אורט ובבתי הספר המזינים את אורט ולא להחיל את שנת הלימודים כסדרה".

קיראו עוד באותו נושא:

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר