סדנאות בישול מומלצות במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

סדנאות בישול מומלצות במרכז הארץ

אם גם אתם אנשים שבישול עושה להם את זה, שאוהבים את הטעם של נתח עסיסי על הגריל אבל לא פחות מכך רוצים ללמוד על כל חלק בבישול, על טכניקות בישול שונות, מידות עשייה, תבלינים חדשים ועוד, את הכתבה הזאת אתם חייבים לקרוא

פורסם בתאריך: 9.3.19 12:02

אבן אש – עישון וצליית בשרים

עולם הבשר הוא עולם ענק, מלא ברבדים ובטעמים. אם אתם מתחילים את דרככם בעולם, או אפילו מקצוענים שרוצים להרחיב את יריעת הידע, סדנאות בישול מתמחות הן הפתרון האידיאלי. דמיטרי (דימה) גוטנברג, הבעלים של קייטרינג וסדנאות "אבן אש", ישמח ללוות אתכם אל העולם המרתק של עישון וצליית בשרים, להכיר לכם כל נתח ונתח וללמד אתכם את הדרך הטובה ביותר לבשל (וכמובן, לאכול!) אותו.

דמיטרי גוטנברג. צילום: שניר סופגי גואטה

דמיטרי גוטנברג. צילום: שניר סופגי גואטה

מאשנב הבנק אל עמדת הגריל

את דרכו בעולם הבשר התחיל יחסית מאוחר, מעיד דימה. "אני למדתי כלכלה, התקבלתי לעתודה ניהולית של אחד הבנקים הגדולים בארץ עד שהבנתי שזו לא הדרך שאני רוצה ללכת בה", הוא מספר. "התחלתי לעבוד במסעדת "ברזיל הקטנה" באילת ושם התאהבתי בעולם הבשר. המשכתי משם למסעדת "המעשנה" במושב ינוב, אחת המסעדות המקצועיות והמוכרות בתחום עישון הבשרים ושם למדתי המון. מהר מאד גם הגעתי לנהל שם את המטבח. אחרי כמה שנים, החלטתי לקחת את כל הידע שאספתי שם, ועוד לפני כן, ולפתוח עסק עצמאי מתוך תשוקה אמיתית לתחום".

אילו שירותים יכולים הלקוחות שלך לקבל ממך?

"אני נוגע בכמה תחומים שונים במקביל. אני גם עושה אירועים פרטיים של עד 100 איש שכוללים בשר מעושן, גריל ברזילאי, סגנונות שונים של אוכל. לצד זה, אני גם מפעיל עם אסף אהרון מקייטרינג "מעושן" דוכנים בסופי השבוע שמוכרים בשר מעושן, ולבסוף אני מציע סדנאות בישול שמתמקדות בנושא עישון בשר".

עישון וצליית בשר- עולם מרתק. צילום: דמיטרי גוטנברג

עישון וצליית בשר- עולם מרתק. צילום: דמיטרי גוטנברג

מה לומדים אצלך בסדנאות?

"יש מגוון של סדנאות ואני מתכנן אותן ממש לפי הרצונות והצרכים של הלקוח. בסדנה הקבוצתית אני מגיע עם המעשנה, עם כל הבשר, מלמד אותם את כל התהליך, עובד איתם על טיפים שעוזרים להתמצא בתחום הבשר, איך בוחרים את הבשר הנכון בסופר, טכניקות חיתוך, איפה כל נתח נמצא אצל הפרה, איך עובדים נכון עם בשר, טמפרטורות צלייה ועוד. וכמובן, מכירים את המעשנה; מה זה בכלל המכשיר, מה התהליכים שעוברים על הנתח שנכנס אליה, באילו עצים משתמשים, איך משרים את הנתח לפני הצלייה, איך מתבלים אותו. ממש הכל".

כמה זמן אורכת סדנה כזאת?

"זה בדרך כלל בין שעתיים לשלוש, אז זה יכול ממש להתאים גם לאירועי חברה, למסיבות יום הולדת, קבוצות של חיילים, מסיבות רווקים, ערב גיבוש לעובדים. אנחנו עוברים יחד חוויה, הם שותים יין, אוכלים בשר, מדברים ובסוף גם הופכים להיות גרילמנים יותר טובים משהגיעו. ואם רוצים באמת להעמיק בחומר, אפשר גם להזמין סדנה אישית".

מה קורה בסדנה האישית?

"כשזה אחד על אחד, אני תופר את זה ממש ללקוח. לפעמים מגיע אליי אדם שקיבל מעשנה מתנה ורוצה להתמקצע, להבין איך מתחילים. אני מגיע אליו, הולך איתו לקנייה ראשונית של הבשר, קונים ובוחרים יחד את הנתחים המתאימים, ואז מכירים את המעשנה שלו, אני מלמד אותו טיפים וטכניקות לעבודה נכונה איתה. אחר כך הוא מזמין את כל החברים אליו לארוחת ערב מכל מה שהכנו".

ולסיום, איזה נתח אתה הכי אוהב באופן אישי?

"זה מצחיק, אבל אני הכי אוהב את הפשטות. למרות שכל היום אני עובד עם בקר וטלה, עם הנתחים הכי טובים ואיכותיים, בסוף היום אני הכי אוהב לאכול עוף מעושן. זה יוצא מדהים במעשנה!"

רוצים לטעום גם?

אבן אש

טלפון:054-5746733   

מעבר לדף הפייסבוק

מעבור לעמוד האינסטגרם

אבן אש, עישון וצליית בשר. צילום: דמטירי גוטנברג

אבן אש, עישון וצליית בשר. צילום: דמיטרי גוטנברג


סדנאות בישול חווייתיות – קייטרינג שרון גולן

אם כולם אומרים לכם תמיד שכל מה שאתם מכינים במטבח זהב, ואם בא לכם לפתח את הכישרון שלכם, או אפילו סתם ללמוד איך להכין קצת יותר מחביתה, את סדנת הבישול הזו כדאי לכם להכיר!

בין אם מתחשק לכם ללכת לסדנה פרטית אחד על אחד, ללמוד איך לבחור ולטפל בנתח הבשר המובחר ביותר, ובין אם בא לכם לקחת את כל החברים ללמוד איך מכינים פסטה, לסדנאות הבישול של שרון גולן יש את המענה עבורכם. החל מאוכל איטלקי, דרך אוכל אסיאתי, ובין שני קצוות של בישול בשרים או בישול טבעוני, שרון גולן והצוות ישמחו לקחת אתכם למסע מרתק דרך האוכל.

סדנאות בישול חווייתיות – קייטרינג שרון גולן

סדנאות בישול חווייתיות – קייטרינג שרון גולן

"אני אוהב דברים מיוחדים. אפשר לראות את זה גם בקייטרינג שלי וגם בסדנאות" מספר שרון. "אני אוהב להתאים את המנות לפי בקשות הלקוח, אני עושה אירועים קטנים, לא המוניים, כך אפשר להגיש ללקוח גורמה. בקייטרינג אני אבשל לאירועים של עד 50 איש, ובסדנאות עד 10. אני רוצה לתת לכל אחד ואחד תשומת לב אישית, בין אם אני מכין לו מנה או מלמד אותו איך מכינים אותה".

איך התחלת את דרכך בעולם האוכל?

"אני בכלל הגעתי מתחום של אבטחת אישים. עבדתי בחו"ל ואבטחתי אנשים רמי מעלה, אבל ידעתי שזה לא לנצח. אחרי 10 שנים בחו"ל, עצרתי לשאול את עצמי מה הצעד הבא, ומכיוון שתמיד אהבתי אוכל ובישול, הלכתי על זה. למדתי באירופה כמעט 4 שנים, בהתחלה באיטליה, המשכתי בגרמניה וסיימתי תואר בקולינריה באנגליה. אמנם אני כבר כמעט 20 שנה בתחום, אבל אני עדיין נוסע כל הזמן להשתלמויות וסדנאות בארץ ובחו"ל כדי להעמיק את הידע, ללמוד מה חדש, ואז מעביר את כל הידע והחידושים גם בסדנאות שלי".

איזה קהל מגיע לרוב לסדנאות?

"האמת היא שבדיוק כמו שאני מציע מגוון רחב של סדנאות, כך מגיע מגוון רחב של קהל. לפעמים זו משפחה שחוגגת יום הולדת בסדנה, לפעמים קבוצת חברים. הייתה לי מסיבת רווקות שעשיתי איתן סדנה איטלקית, חלבית, ואחר כך הן ישבו לאכול את כל מה שלמדו והכינו, היו מסיבות רווקים, היו קבוצות טבעוניות. אני מתאים את עצמי ללקוח".

אילו סדנאות אתה מציע?

"אני משתדל לגעת כמעט בהכל. יש סדנאות איטלקיות, אוכל אסיאתי, סדנאות בשר שבהן אני מלמד על נתחים שונים, איזה נתח מתאים לאיזה סוג בישול, איך עושים המבורגר מעולה או רוסטביף, איך מבשלים בשרים קשים, שריריים, ולצד זה גם סדנאות צמחוניות ואפילו טבעוניות".

סדנאות בישול חווייתיות – קייטרינג שרון גולן

את כל הסדנאות אתה מעביר בעצמך?

"כמעט את הכל. למרות שאני יודע ומכיר את כל התחומים, הרבה פעמים אעדיף לתת לאחד השפים שאני עובד איתם להתבטא במומחיות שלו.  כשאני מרגיש שאני לא יכול לתרום ללקוח במאת האחוזים, אני נותן את הבמה לאדם אחר שזו ההתמחות שלו, כדי שהלקוח יקבל באמת את הכי טוב שהוא יכול לקבל. למשל בסדנאות טבעונית אני עובד בשיתוף פעולה עם 2 שפיות שמתמחות באוכל טבעוני ובתזונה נכונה. הן נותנות ערך מוסף אמיתי בתחום ללקוח שמגיע לסדנה כזאת".

אתה ממש איש אשכולות. יש עוד נושאים בהם אתה נוגע?

"אני משתתף בפרויקט חדש של הצבא. אני חלק מנבחרת שפים קטנה שמסתובבים בין בסיסים, מייעצים לצבא על איכות המזון, ועל איך לבשל לחיילים אוכל הרבה יותר טוב ממה שהם רגילים אליו. אני גם משתתף בפרויקט נוסף של השב"ס, בו אנחנו מלמדים אסירים קורסים של בישול וקונדיטוריה. חוץ מזה, אני בין השפים היחידים בארץ שמתמחים בבשר חזיר ואני עומד להוציא בקרוב ספר בעברית על כל חלקי החזיר. ואם כל זה לא מספיק, יש לי ליין מוצרים שאני המצאתי ופיתחתי עם מוצרים כמו ריבת בייקון, ריבת אסאדו, ממרח פלפלים חריפים, ריבת עגבניות מעושנות עם וניל, ובקרוב אפילו מפתח קינוחים על בסיס בשר. יש למה לחכות…"

קייטרינג שרון גולן

טלפון להזמנת סדנאות: 050-2759300

מעבר לאינסטגרם

מעבר לדף הפייסבוק

חוויה קולינארית

חוויה קולינארית

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר