צילום: עיריית חולון

משבר אישי וגעגועים לאמא: כך נאפתה העוגה המנצחת של חולון

משבר הקורונה, השינוי המפתיע בקריירה והזיכרון שהשאירה האם: הסיפור מאחורי העוגה המרהיבה שאפתה תושבת חולון לכבוד יום ההולדת ה-80 של העיר

פורסם בתאריך: 25.6.20 12:07

לפני כשבוע התייקמה בקומת הכניסה של בניין עיריית חולון, תחרות מיוחדת של עוגות יום הולדת אשר עוצבו בצורת סמלים ומקומות שונים המזוהים עם העיר, לרגל 80 שנים להיווסדה. לאחר דירוג משותף של השופטים ותושבי העיר, הוכרזו שלוש הזוכות והן: הדר יגר, מירב יעקובי ומאיה כהן. לתמונות כל העוגות שהשתתפו בתחרות, לחצו כאן.


ביום שישי, בזו אחר זו הגיעו אל תוך הלובי של עיריית חולון, שקושט בבלונים כיאה לכל מסיבת יום הולדת, 19 תושבות וגם תושב צעיר אחד, שנשאו בידיהם עוגות מרשימות, מושקעות וטעימות. לאחר שנמדד חום כנדרש, הוצבו העוגות המעוצבות אחר כבוד על השולחן. חבר השופטים כלל תושבים בעלי זיקה לתחום או אנשי קולינריה, בעלי עסק שפועל בעיר: מירי ארזי – בעלים ומייסדת של רשת "מתוקה" וקייטרינג מגשי האירוח ״מתוקה רום סרוויס״, טל כהן – שף מסעדת "סילו", ציונה פטריוט – מלכת דראג ומנחת סדנאות אפייה, אורלי ענבר – מנחת סדנאות אפייה ובעלת קייטרינג ודינה אביזוהר – נציגת העירייה. ראש העירייה מוטי ששון קפץ גם הוא להתרשם ולברך. לאחר שחבר השופטים דירג את העוגות, החל שלב הצבעת התושבים, זאת באמצעות דירוג של ליקיים לתצלומי העוגות שפורסמו בדף הפייסבוק של עיריית חולון.


לאחר שקלול תוצאות השופטים והתושבים נבחרו שלוש הזוכות בשני המקומות הראשונים. במקום הראשון זכתה הדר יגר, ולאחריה במקום השני זכו מירב יעקובי ומאיה כהן.

 

יגר, בת 45, אם לחיילת ולתלמידת תיכון, אפתה עוגה בציפוי קרם לבן שעליה התנוססו דמותו של שמוליקיפוד (מגן סיפור), עץ השקמה, מוזיאון העיצוב והספרות 80.

בשנים האחרונות עסקה יגר בניהול והחדרה של מותגי תכשיטים לארץ, וכמו רבים שוחררה עם פרוץ המשבר לחופשה ללא תשלום. הסיפור שלה מתחיל עוד קודם, לפני 16 שנה, כשאמה שהיתה שפית וקונדיטורית נפטרה במפתיע. עד אז היא לא נכנסה למטבח אבל לקחה על עצמה למלא את החלל ולבשל לכל המשפחה. בין לבין סיימה לימודי קונדיטוריה ואפתה להנאתה עוגות שאותן חילקה לשכנים ולקשישים. לפני כשלושה חודשים מרגע שעבודתה בתכשיטים הופסקה, היא החלה להשקיע את מירב זמנה באפייה הצרפתית ואף פתחה עסק, שקראה לו "הדר של יפה", מתוך תחושה עמוקה שאמא שלה מלווה אותה.

"אני רואה במה שאני עושה, את המשך דרכה של אמי המנוחה", אומרת יגר, "מאז שהיא נפטרה התחלתי לעסוק באפייה. תחום האפייה קרץ לי. אני בן אדם מאוד חוקר ועברתי את כל השלבים האפשריים".

"לאמא שלי הייתה חברת קייטרינג וככה אני ממשיכה את דרכה, הקמתי את העסק שנושא את השם 'הדר של יפה'", אומרת יגר ומוסיפה: "כשאני נכנסת למטבח אני שומעת את המוזיקה שהיא הייתה שומעת. אני מרגישה שאני איתה לחלוטין. זו הצוואה שהיא השאירה לי, הכישרון ואהבת האנשים".



את המקום השני, כאמור, חולקות יחדיו מירב יעקובי ומאיה כהן. העוגה שאפתה יעקובי כוללת 4 קומות, כל אחת בעלת אלמנט שונה שמאפיין את חולון: הפילבוקס, מוזיאון העיצוב, מגדל המים, הינשול ממוזיאון הילדים ולצידם כמובן עץ השקמה. כהן אפתה עוגת שוקולד בצורת האותיות HOLON שעליהן הוצבו מאפיינים מפוסלים רבים מאתרי העיר: הגן היפני, מוזיאון הילדים והמגלשות של ימית 2000.
שלוש הזוכות תקבלנה סדנאות קונדיטוריה מקצועיות של השף קונדיטור אלון שבו, כאשר הזוכה במקום הראשון תקבל ארבע סדנאות והזוכות במקום השני יקבלו שתי סדנאות כל אחת. בתום התחרות העבירה עיריית חולון את העוגות להוסטלים שונים ברחבי העיר לשמחתם של הדיירים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר