המגלשות החדשות בימית 2000 (צילום: יח"צ ימית 2000)
המגלשות החדשות בימית 2000 (צילום: טל קירשנבאום)

שמשון חן זועם בעקבות הסגר השני: "למה בית כנסת כן וספורט לא?"

"הממשלה איבדה את אמון הציבור. יש אפליה על בסיס כוח פוליטי ולוביסטי", ערב ראש השנה, מנכ"ל החברה לבילוי ובידור בחולון, נאלץ שוב להוציא מאות עובדים לחל"ת

פורסם בתאריך: 16.9.20 09:19

ההגבלות החדשות והסגר שיחל ביום שישי בצהריים ויימשך שלושה שבועות, גרמו ללא מעט תסכול, זעם וחרדה.

לאחר שרף הנדבקים בקורונה הגיע ליותר מ-1,000 ביממה הוחלט לסגור את אולמות האירועים, הברים, בריכות השחייה וחדרי הכושר. כעת מששיעור ההדבקה היומי הגיע היום (רביעי) לשיא של יותר מ-5,500 נדבקים, הוחלט על החלת סגר על כל המדינה. המשק יודמם כמעט לחלוטין, במיוחד בענף הבילויים והפנאי. התקהלות בפרהסיה תוגבל או תיאסר לחלוטין.

לעומת זאת, הוחרגו ההפגנות, ביקור במקוואות ובבתי הכנסת. מתווה הסגר השני גורם לזעם בקרב רבים. גם שמשון חן, מנכ"ל החברה לבילוי ובידור בחולון זועם ומתוסכל על ההחלטה לסגור את בריכות השחייה וחדרי הכושר. משבר הקורונה עצר באחת את כל פעילויות החברה, כאשר מנגד אין מתווה שיוכל לאפשר לה לחזור לשגרה בקרוב. כבר לפני חודשיים מתח חן ביקורת על החלטות הממשלה, ואמר ל"השקמה חולון": "מקבלי ההחלטות לא מבינים את המציאות".

החברה לבילוי ובידור בחולון אחראית על ימית 2000, נפשונית, רשת GO ON, מתחם לה פארק, היכל טוטו, מרכז תיאטרון בובות, מרכזי ספורט ומרכז טיפולי מ.ט.ר.ה. החברה מגלגלת בחודשי הקיץ יותר מ-50 מיליון שקל ועם תחילת משבר הקורונה נאלץ חן להוציא לחל"ת 500 מתוך 600 עובדי החברה. חלקם חזרו עם החזרה לפעילות, אלא שכעת יותר
מ- 300 מהעובדים יוצאו שוב לחל"ת. "אנחנו סובלים, יש לנו הפסדי גירעון של 30 עד 40 מיליון לשנה. לא ברור לנו כלום, הסגר טרף את כל הקלפים", אומר חן ל"השקמה חולון".



לפני כחצי שנה, עם התפרצות הקורונה בישראל, נעצרה בבת אחת כל פעילות החברה. מתחמי הפארקים, המסעדות, חדרי הכושר והבריכות נסגרו. חן, שהיה בתקופת המנויים ולקראת פתיחת הקיץ, נאלץ להוציא לחל"ת 90 אחוז מהעובדים. "זו הייתה החלטה קשה מאוד", הוא אומר, "הוצאנו לחופשה ללא תשלום אנשים עם משפחות, משכנתאות, ילדים ולא כולם יחזרו. זה הכי כואב לי. אנחנו צריכים להחזיר את כל הפעילות, אבל זה יקרה רק בעוד הרבה חודשים ובינתיים ההפסדים הם עצומים. מדובר במיליונים שהפסדנו בחודשיים האלה". עוד מוסיף חן ומספר כי מספר עובדים התפטרו מיוזמתם.

חן מותח ביקורת קשה על החלטת הממשלה לסגור את פארקי המים והבריכות, זאת בעוד שמקומות אחרים הוחרגו ממניעים פוליטיים ולא מקצועיים, לדבריו. "יש אפליה על בסיס של כוח פוליטי ולוביסטי, אני לא מבין באיזה מדינה מתוקנת אנחנו חיים?", הוא אומר, "בריכות וחדרי כושר סוגרים אבל ישיבות שהן מקור עצום להדבקה, מרכזי קניות ושווקים מפוצצים משאירים פתוחים", אומר חן בכעס, "למה אותנו ממהרים לסגור ואותם לא? יש פה שיקולים לא הגיוניים. זוג חברים שלי היה בשוק מחנה יהודה והם כתבו לי שהם בהלם שאת הבריכה סוגרים ואת השוק לא".

"זה משהו מטורף, פוליטי, לא ענייני, לא מקצועי עם אינטרסים של כאלה וכאלו וגם של אנשים פרטים", ממשיך חן, "בכל העולם לימדו איך להתמודד עם הנגיף, אצלנו היו צריכים להתלבש על קבוצות בסיכון של ערבים, חרדים וקשישים, אך לא התנהלו כמו שהיה צריך מההתחלה. הממשלה איבדה את האמון של הציבור, זה התחיל באיקאה וממשיך לשוק ארבעת המינים. המנהיגים לא משמשים דוגמה אישית. בום נפתח, בום נסגר, בלי מנהיג ובלי הכוונה. אני מאוכזב ב-100 אחוז מהממשלה. הנזק שנגרם הוא פסיכולוגי, בעיקר כספי אדיר, אנחנו ממשיכים לתחזק את המתקנים. עד שהתחילו לשקם אותנו באוגוסט בום – שוב סגרו".

שמשון חן

"מקבלי ההחלטות לא מבינים כלום"

בנוסף לביקורת הקשה שמטיח חן בממשלה ומקבלי ההחלטות, הוא אומר כי בעוד שאתרים אחרים הוחרגו במסגרת מתווה הסגר, בבריכות השחייה קיים יותר ביטחון מפני סכנת הדבקה, זאת לדבריו מפני ששופכים בהן חומרי חיטוי גם ונשמרים בהן כללי היגיינה גם בימים רגילים.

"בריכות השחייה יותר בטוחות, יש כלור באוויר, בתוך המים", קובע חן ואומר כי אם היו נותנים לחברה לבילוי ובידור לפתוח את המתחם, כללי המתווה תחת התו סגול היו נשמרים. "מקבלי ההחלטות החליטו באופן שרירותי. הם סגרו את מרכזי הספורט, הרי ספורט מחזק את מערכת החיסונית, למה לסגור? מה זה קשור בכלל? למה בית כנסת כן וספורט לא? אני לא נגד הדת ולא נגד התפילות, אבל צריך היה לעשות מתווה לכולם. הנגיף לא עומד להיעלם, הוא יהיה לפחות שנה שנתיים. מקבלי ההחלטות אומרים שמותר סאונה רטובה אך סאונה יבשה אסור. זה ממש הזוי, הם לא מבינים כלום. איך הם מחליטים את זה?".

אחת ההחלטות השנויות במחלוקת היא פתיחת המקוואות לעומת סגירת הבריכות. חן מצטרף לאלה שלא מבינים את ההחלטה. "אני בעד שיפתחו גם את המקוואות וגם את הבריכות", הוא אומר, "אין הגיון שמקווה פתוח והבריכה סגורה. בבריכה יש כלור בכמות גבוהה שמחטא מפני הנגיף, לא כמו במקווה. למה מקווה כן ובריכה לא?".

"הרוב כן נשמע לכללים", ממשיך חן, "אני יום יום עושה הליכות של 15-12 ק"מ באוויר הפתוח ואין בעיות. הבעיות נמצאת במקומות הסגורים. אם לא יחנכו את האנשים, הנגיף ניצח. למעשה הנגיף ניצח כי יש קבוצות אינטרסים שמשתמשות בו".

האם תצא למחאה נגד החלטת הרשויות?

"אני מייצג גוף ציבורי ולא יכול לפעול נגד הרשויות גם אם אני לא מסכים איתן. לגבי העובדים שלי, למרות שבירכתי אותם, למרות שהשנה הזו הסתיימה ברגל שמאל והשנה הבאה נפתחת בשמאל, אין מה לעשות. תנו לנו את האחריות ונדע איך לפעול. צריך ללמד את הציבור איך לחיות עם המצב, תנו לציבור כללים. איטליה הפכה למדינה ירוקה לאחר שקודם לכן כל יום היו בה מתים. חינכו את הציבור. כאן היו צריכים מהיום הראשון לתת לצבא להתעסק עם משבר הקורונה, לצערי זה לא קרה. נתנו לכל מיני החלטות של אגו לטפל בזה וככה זה נראה, הציבור כבר לא מאמין".

האם יש כוונה לפטר עובדים?

"המוטו שלי הוא לא לפטר אף אחד, אבל היו עובדים שאמרו שהם לא ממשיכים בחל"ת, שמו את מפתחות והלכו. הפיטורים יהיו במקרה שעובדים לא ירצו להמשיך את החל"ת או שלא יהיה איך לשלם ולא תהיה ברירה".

לסיום מבקש חן לאחל: "אני מאחל שנה טובה, בריאות, צמיחה ופריחה, לא לפחד מהמצב ולא להיכנע לו. מקווה שהמצב במדינה ישתנה, שכל השנאה וההסתה יגמרו".

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון כץ

    אני לא יודעת אם מישהו בכלל מבין את הסגר הזה. אידיוטי לחלוטין ומקומם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר