אולם ריק וגיא תלם, מנכ"ל תיאטרון חולון (צילום: טל ניסים, אריאל בשור)

מנכ"ל תיאטרון חולון: "אם המצב הנוכחי יימשך ללא סיוע, אנחנו עלולים להיסגר"

מנכ”ל תיאטרון חולון, גיא תלם, מתקשה עדיין להעריך במדויק את מועד החזרה לפעילות. בנוסף, הוא מתריע שאם לא יינתן סיוע מהמדינה יהיה לתיאטרון קשה לשרוד לאחר חודשים רבים של סגירה ממושכת. ריאיון

פורסם בתאריך: 3.2.21 08:06

במהלך הימים האחרונים ניטש ויכוח סביב יעילותו של הסגר השלישי, שכן, לפחות בינתיים, טרם הביא משמעותית להורדת העקומה מטה. לצד הדיון האם ובאיזה אופן יש לצאת מהסגר, טרם יביא לקריסתו המוחלטת של המשק שבמהלך השנה האחרונה נכנס ויצא מסגרים, ענף התרבות עדיין נשאר דומם עוד מחודש מרץ וטרם ידוע מתי ישוב לפעילות מלאה.

מנכ"ל תיאטרון חולון, גיא תלם, עוד לא מוכן להעריך במדויק מתי ישוב התיאטרון שאותו הוא מנהל, לפעילות. "אנחנו מחכים למשיח", הוא אומר בהתלוצצות ומוסיף: "אני מעריך שפתיחה כלשהי תהיה סביב אפריל- מאי". אומר תלם בזהירות. אנחנו יודעים שנכון לעכשיו, אוכלוסיית הילדים לא מחוסנת, וגם לזה יש השלכות על עולם התרבות. אני לא מתבסס על שום דבר חוץ מאינטואיציה".



"התקשורת והאינטרנט מלאים בשלל אמירות בהקשר של הפתיחה, שבעיקר משדרות בלבול מכמה סיבות כי מצב התחלואה לא ברור כרגע. יעברו כמה ימים עד שנבין אם התחלואה באמת יורדת והחיסונים מחזיקים. מצד שני גם הבחירות משחקות תפקיד שבמסגרתו נאמרות אמירות לגבי הפתיחה".

במהלך הימים האחרונים מקיימים מנהלי היכלי התרבות השונים דיאלוג עם אנשי משרד הבריאות. כזכור, לפני חודשיים, ניהלו אנשי היכלי התרבות הקטנים מאבק, זאת לאחר שהתיאטראות הגדולים זכו להקלת סיוע כספי ממשרד הבריאות, אותו סיוע שפסח על שאר התיאטראות.

צילום: טל ניסים

תיאטרון חולון יחד עם עוד 16 היכלי התרבות נוספים עתרו לבג"ץ נגד החלטת משרד התרבות להקצות כ-200 מיליון שקל עבור שיקום עולם ענף התרבות בישראל, זאת ללא סיוע להיכלי תרבות המצויים מחוץ לתל אביב. לאורך החודשים האחרונים נאבקים היכלי התרבות ומנסים לשרוד את הקיפאון שנכפה עליהם על ידי המדינה בעקבות מגפת הקורונה. רוב העובדים בהם הוצאו לחופשות ללא תשלום וטרם חזרו לעבודה. תיאטרון חולון שלפני שנתיים השיק את מבנה ההיכל המשופץ, לאחר עבודות שנמשכו מספר שנים, נאלץ בחודש מרץ האחרון להקפיא את פעילותו בבת אחת.

"אנחנו מקיימים דיאלוג עם הממשלה ועם משרד הבריאות. נפגשנו עם סגן שר הבריאות, יואב קיש. אני חושב שלא באמת יודעים לומר לנו משהו חד משמעי".

לפני שלוש שנים עבר תיאטרון חולון מתיחת פנים, כשהבניין שמאכלס אותו שופץ מן היסוד בעלות של מיליוני שקלים. כעת, מצבו הכלכלי של המוסד קשה מאוד, כנראה מאז שנוסד, זאת לאחר כמעט שנה של חוסר פעילות. "המצב קשה מאד פעמיים. פעם אחת בגלל שהשבתה של כמעט שנה גרמה לנזקים כלכליים עצומים". אומר תלם. התיאטרון נסמך על הכנסות עצמאיות. אנחנו לא רווחיים כמו עסק. ההכנסות נועדו לסייע במימון הפעילות. מאחר שנתח ההכנסות העצמאיות נקטע ברגע אחד לאפס, המצב של הגירעון לא פשוט".

צילום: טל ניסים

"מדינת ישראל, כתוצאה מהקורונה, יצרה מנגנונים לסיוע כלכלי לענפים במשק. עבור ענף התרבות הוקצו 200 מיליון שקל עקב הנזקים שנגרמו. אלא שמשרד התרבות החריג מהסיוע הזה את כל היכלי התרבות, שאחראיים על רוב התרבות בישראל. עד רגע זה, היכלי התרבות לא קיבלו אגורה שחוקה מהמדינה". אומר תלם ומזהיר כי אם המצב הנוכחי יימשך ללא סיוע מהמדינה, סכנת סגירה מיידית תרחף מעל תיאטרון חולון. "אני חושש מאוד שאם המדינה לא תקצה אוזן לאחר פניות כל כך רבות ותסייע, יהיה קשה מאוד לתיאטרון חולון לשרוד לאורך חודשים רבים. זה יכול להביא עד לכדי קריסה".

כיום תיאטרון חולון מעסיק 70 עובדים, שרבים מהם נמצאים עדיים בחל"ת. חלקם מצאו את עצמם מועסקים זמנית בתוך מערך החקירות האפידמיולוגית. "כחלק מהמאמץ העירוני של עיריית חולון להתמודד עם המגיפה, העירייה הקימה מערך של חקירות אפידמיולוגיות ועובדי התרבות, שחלקם כרגע לא מועסק, התגייסו לטובת המאמץ".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר