לוחמים

מועדון קרב מסוג אחר לגמרי: מהרחוב ליחידות מובחרות בצה"ל

מספיק לשמוע מה אומרים הנערים של מועדון האיגרוף בתל גיבורים ולהבין שמישהו שם מכוון גבוה: "לא חשבתי בכלל להתגייס לצבא, והיום אני ביחידה מובחרת"

פורסם בתאריך: 10.12.18 16:41

מועדון האיגרוף mma בתל גיבורים בחולון הוא מקום שמושך אליו עשרות נערים שבאים להתאמן ולהתאגרף אבל לא רק. יש האומרים ש"המועדון הזה עושה נסים בילדים".

ביום שישי האחרון הגיעו אל מועדון האיגרוף mma, בהובלת אריאל  ידגרוב, לוחמים מכל כוחות הביטחון לאימון 1/100. במהלך האימון התאמנו בכל פעם מאה אנשים של כוחות הביטחון מול מאה נערים במשך דקה, כאשר האימון הוא דקה אחת ואז מחליפים פרטנר. הרעיון:  להכיר כמה שיותר טכניקות לחימה וכמה שיותר להתאמן ולחוות. "האווירה היתה מחשמלת ומלאת אנרגיות", אומר ידגרוב, "ולמרות המזג האוויר הסוער, הגיעו הרבה אנשים וכיבדו את האירוע שהיה משמעותי מאוד עבור הילדים".

המועדון של ידגרוב פועל כשש שנים במרכז הספורט קליין של רשת קהילה ופנאי בתל גיבורים בחולון. המקום פועל כמועדון איגרוף אבל לא רק, הוא נותן כלים ודרך בתקופה לא פשוטה ומבולבלת של בני הנוער בגיל ההתבגרות. לראיה מספרים החניכים:

"המועדון הרים אותי מהקרשים ונתן לי דרך חיים," אומר עידו  פרין בן 17 שמתאמן כארבע שנים. "מילד שלא ידע מה לעשות עם עצמו, קיבלתי כלים לחיים, המאמן היה יושב איתי יום יום עד השעות הקטנות של הלילה, מספר ומסביר לי כמו אבא, על החיים, ישב לי על הראש ללמוד, להצליח, ממש משמעת עצמית שהיתה חסרה לי. הוא לא ויתר עלי לרגע. אם היו שואלים אותי לפני כמה שנים מה אני עעשה בצבא, הייתי צוחק כי לא חשבתי להתגייס בכלל. היום ברור לי שאני מתגייס וליחידה הכי מובחרת של הלוחמה בצה"ל. אנחנו בקשר עם הלוחמים ורואים אותם באימונים מדי פעם, הם מודל לחיקוי עבורנו. המקום הזה פותח הרבה דלתות ואני מכוון גבוה".

איציק יעקבוב, בן 20, משרת ביחידה מובחרת, מדריך קרב מגע במועדון, מספר שהגיע למועדון כשהיה נער צעיר, ולאחר תהליך ארוך ומשמעותי הפך להיות מדריך במקום ולעזור לנערים. "בגיל 12 הייתי ילד חסר ביטחון. אריאל מצא אותי בחוסר מעש והציע לי לבוא להתאמן, הוא עיצב לי את האישיות, הוא לא ויתר לי ולימד אותי להיות עקבי. בעבר הייתי כל כך חסר ביטחון שלא חשבתי בכלל להתגייס לצבא, והיום אני ביחידה מובחרת. מה שיפה במקום הזה הוא שיש מסגרת, בית אמיתי. היינו עושים שם שיעורי בית, היו מורים פרטים שעוזרים, המקום הוא מקום של מנצחים, מי שנכנס לכאן, כל הראש שלו משתנה, ולא בקסם, בעבודה קשה של המאמנים ושל המקום עצמו".



מוטי כהן, מרכז קליין: "כ-20 אחוז מהמשתתפים במועדון יוצאים לאחר מכן ליחידות מובחרות בצה"ל – שלדג, 669, לוטר וכו', כיוון שהם עוברים הכשרה של אמנויות לחימה במשך כמה שנים במקום, באופן טבעי הרצון שלהם הוא להשתלב ביחידות האלו וגם צה"ל מושך אותם אליו. עיריית חולון תשפץ אולם חדש לטובת ה-mma ובחודש ינואר תעבו הפעילות שלו לשם והוא יעבוד מבוקר ועד ערב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מישהו

    בעוד 30-40 שנה יהיו תלויים במשפחות שלהם בגלל אלצהיימר ופרקינסון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר