צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

חשש כי תושבים מחולון נדבקו בחצבת בנסיעה באוטובוס

משרד הבריאות מזהיר כי קיים חשש שחולה חצבת נסע באוטובוסים החולפים בחולון והדביק נוסעים אחרים. הקווים והפרטים המלאים

פורסם בתאריך: 3.12.18 11:57

חשד למקרי חצבת נוספים בחולון. זהו מקרה שלישי, לאחר שני מקרים בחודש האחרון שבהם נחשפו תושבי העיר למחלה. זה התחיל בילד שנכנס להסגר בביתו, המשיך במקרה נוסף שהתגלה במרפאה בקניון חולון וכעת יש חשד לחשיפה לנגיף החצבת מקרב נוסעים באוטובוסים.

משרד הבריאות הוציא הודעה לציבור המבקשת מאזרחים שנסעו ביום רביעי האחרון (28.11.18) בין השעות 9:00-10:00 בקווים 201 ו-142, לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם בעקבות חולה חצבת שנסע בקווים אלה. קווי האוטובוסים הללו עוברים בתחנות בצומת יוספטל ובצומת חולון ולכן על פי משרד הבריאות, כל מי שנסע בקווים האלה בטווח השעות הזה, צריך ללכת ולהיבדק בהקדם.

לאחרונה יותר ויותר אנשים נדבקים במחלה בישראל. מספר חולי החצבת עומד עתה על 2,306 מקרים. מדובר במספר שיא מאז תחילת התפרצות המחלה המידבקת בחודש מרץ האחרון. ראוי לציין כי בנובמבר נרשמו במסד הנתונים של משרד הבריאות 690 מקרים חדשים, המורים על ירידה במספר המקרים  לעומת באוקטובר – 961 מקרים. מרבית החולים הם מירושלים וסביבתה 1,467 מקרים, וכמעט כל המקרים הם בשכונות חרדיות, בהן הורים לא מחסנים את ילדיהם.

חצבת היא מחלה נגיפית הגורמת לפריחה ולתחושה כללית רעה, עוברת מאדם לאדם ע"י פיזור הנגיף לסביבה בשיעול, בעיטוש, במגע עם הפרשות מהאף או ליחה. אפשר להידבק גם מנגיפים שנשארו בחדר שבו שהה החולה, גם כמה שעות אחרי שעזב. שיעור הסיכון למי שאיננו מחוסן להידבק לאחר חשיפה ומגע עם חולה הוא 90%. חשוב לציין כי מי שנולד לפני 1957 או שהוא בגיל 6 שנים ואילך וחוסן בשתי מנות ואינו צריך להתחסן. כמו כן, גם ילדים עד גיל שש שקיבלו מנת חיסון אחת נחשבים למוגנים.

קיאו עוד באותו נושא:

בית החולים וולפסון: "כ-20 מקרים של חצבת הגיעו אלינו"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר