המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

מקרה חצבת התגלה במחלקת הילדים ב"וולפסון"

ילדה שאושפזה במחלקת הילדים באה במגע עם הילדים החולים ועם בני משפחותיהם. "וולפסון": "הודענו למשרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 20.1.19 15:04

מגפת החצבת ממשיכה להכות באזורנו. הפעם זה קרה בבית החולים וולפסון. בסוף השבוע האחרון התגלה כי אחת המאושפזות במחלקת הילדים נגועה חצבת. "אף אחד לא בא להודיע לי על כך", מספר אחד המבקרים ששהה במחלקה.

בצהרי יום חמישי האחרון, במחלקת הילדים של בית החולם וולפסון התגלה חשד להידבקות בחצבת אצל אחת הילדות שאושפזו במחלקה. בהמשך התברר כי הילדה אכן נדבקה בחצבת והיא נלקחה לבידוד. מ', אשר ביקר את נכדו ושהה במחלקה מספר שעות,  טוען כי צוות בית החולים לא עדכן אותו ולא  את שאר המבקרים במחלקה מה לעשות והאם ללכת להתחסן. רק לאחר שפנה אל משרד הבריאות וקיבל הסבר, הבוקר הלך להתחסן.

"ביום חמישי האחרון בתי היתה במצוקה גדולה כיוון שנודע לה שיש חשש לחולה חצבת במחלקה שבה אושפז בנה", מספר מ', תושב חולון. "נכון, הם גילו את החצבת אבל רק לאחר מכן העבירו את הילדה שחלתה לבידוד. בינתיים כל המבקרים למעשה באו במגע העם הילדה החולה וגם הילדים שאושפזו באותו זמן במחלקה. אני שאלתי את הצוות, מה עושים, והם אמרו לי, 'מחר נדע'. לא היה עם מי לדבר, אז התקשרתי מיוזמתי למשרד הבריאות ושם אמרו לי שמי שנולדו מ-58' ועד 77' לא קיבלו חיסונים.

"הנכד שלי", מציין מ', "אושפז במחלקה עם הילדה חולת החצבת עד יום שישי, ורק ביום שישי הודיעו בוודאות שיש חצבת והנכד שלי עדיין היה שם. אמנם בדקו  שכל ההורים והילדים מחוסנים, את הנכד שלי באמת חיסנו לפני ששחררו, אבל המבקרים הרבים ששהו במחלקה לפרקי זמן קצרים, ביניהם סבים וסבתות רבים של המאושפזים, לא נבדקו ולא קיבלו עדכון מצוות בית החולים מה לעשות והאם יש ללכת ולהתחסן. אם לא הייתי שואל, לא הייתי יודע כלום", אומר מ' וחותם בשאלה: "הילדה שם היתה מיום רביעי, מה עם כל המבקרים ששהו במחלקה עד יום חמישי? מישהו דיבר איתם?".



מאז תחילת התפרצות החצבת בישראל בחודש מרץ 2018 ועד כה נדבקו 3,220 ישראלים במחלה, לעומת 34 בלבד ב-2017. שניים מהחולים נפטרו: תינוקת בת 18 חודשים מירושלים וקשישה בת 82 שסבלה ממחלות רקע. על פי נתוני משרד הבריאות, 327 מבין החולים נזקקו לאשפוז (10.8%), 82 חולים (2.7%) סבלו מסיבוכי דלקת ריאות ושלושה חולים (0.1%) מסיבוך של דלקת מוח.

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי ששהה במקום ונולד משנת 1957 ואילך ואינו מחוסן בשתי מנות חיסון נגד חצבת, מתבקש לפנות בהקדם ללשכת בריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון. להמלצה המלאה של משרד הבריאות – ליחצו כאן.

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "הילדה בודדה מרגע שעלה החשד לאבחנה ביום חמישי בבוקר. רשימת המאושפזים והמבקרים שהיו במגע אפשרי עם הילדה הועברה לטיפולו של משרד הבריאות על פי הנוהל הנדרש במקרים מסוג זה. יודגש כי מרגע הגילוי גויסו כל הצוותים במאמץ לאתר במהירות את כל מי שהיה במגע. פעלנו על פי נוהל משרד הבריאות, לפיו האחרון הוא האחראי על יצירת קשר".

יש לציין כי מבדיקה שערך "השקמה-חולון" עלה כי באתר משרד הבריאות לא פורסמה עד כה הודעת אזהרה למבקרים ולבני משפחותיהם שיש חשד כי באו במגע עם הילדה חולת החצבת ב"וולפסון", כפי שמשרד הבריאות נוהג לעשות החודשים האחרונים עם כל חשד להדבקה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ביום חמישי התקבלה הודעה על חשד לחצבת מבית החולים וולפסון. התקבלו רשימות מבית החולים ומגעים הוזמנו להתחסן. ככלל, בכל מקרה של דיווח על חצבת, לשכת הבריאות מבצעת חקירה אפידמיולוגית ופעולות מונעות בהתאם למתאר החקירה וכל חקירה הינה לגופו של מקרה".

תגובות

תגובה אחת
  1. אבישי סגל

    אני קיבלתי חיסון נגד חצבת כבר בכיתה-א'….הייתי משוכנע שהיום מחסנים תינוקות נגד חצבת זמן קצר אחרי שהם נולדים…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר