"הריון יכול להיות רכבת הרים או נסיעה רגועה בין תל אביב לחיפה"

טלי ליבלר, שאובחנה כחולת סוכרת נעורים בגיל תשע, שהצליחה ללדת בפעם השנייה, חושפת את התהליך המאוד לא פשוט שלווה בלא מעט חששות

פורסם בתאריך: 29.11.19 09:28

טלי ליבלר, המתמודדת עם מחלת הסוכרת עוד מילדותה, ילדה בשבוע שעבר בפעם השנייה, אחרי טיפול ארוך ומורכב שלווה על ידי ד"ר טל בן ארי במרפאת הסוכרת בבית החולים וולפסון.

ליבלר, בת 33, אם לילד בן ארבע ולבת נוספת שנולדה השבוע, מטופלת במרפאת הסוכרת בבית החולים וולפסון מאז שהייתה בת תשע, לאחר שאובחנה כחולת סוכרת נעורים.

"אימא שלי שמה לב שאני מאוד חלשה וחיוורת", מספרת ליבלר, "ירדתי במשקל, בלילה הייתי שותה המון מים. הלכנו אל רופא המשפחה ובדיקות דם רגילות הראו שיש סכרת".



ההתמודדות, היא מוסיפה, הייתה לגמרי לא פשוטה. "בבית הספר כולם ידעו", היא אומרת, "האחות ידעה מה עושים והייתי מביאה את האוכל שלי אל בית הספר. אני לא יכול לומר שהתביישתי במחלה כי ההורים הנחילו בי מסרים שהכול בסדר ואין במה להתבייש. יחד עם זאת, היה קושי כילדה לעמוד בכל שנייה ולבדוק את רמת הסוכר. אם אתה מזלזל במחלה ובטיפול יש לזה השלכות".

לפני ארבע שנים ליבלר ילדה בוולפסון את בנה דור. זאת לאחר שקיבלה טיפול צמוד מד"ר טל בן ארי מהמרפאה לחולי סוכרת בבית החולים. "אישה שמתמודדת עם סוכרת צריכה להגיע לאיזון בגוף לפני שהיא נכנסת להריון", אומרת ליבלר, "נשמעתי כמובן להוראות הרופאים והתחלתי בתהליך. אבל אז גיליתי די בהפתעה שכבר נכנסתי להריון. הייתי בדרך לאיזון אבל לא לגמרי".

טלי - סכרת

"חייבים להיות מאוזנים בסוכר וזה המון חישובים, כמה פחמימות הכנסתי לגוף, כמה אינסולין", היא ממשיכה, "לפעמים זה מרגיש כמו להיות במרדף אחרי עצמך. הרי המחלה יכולה להזיק לי ולעובר. הסוכרים הגבוהים גורמים למצב שהעובר עלול לצאת יותר גדול וזה מסכן אותו ואת האם".

לאחר כחודש וחצי של עבודה צמודה עם ד"ר בן ארי, הגיעה טלי אל האיזון המתאים בגוף. בשבוע 36 ילדה את בנה דור בניתוח קיסרי.

אל ההיריון השני, היא מספרת, כי הגיעה כבר יותר ערוכה ומוכנה. "הנתונים והבעיות שאני מודעת אליהם אם אלו שעזרו לי להגיע אל איזון. דווקא בגלל שאני מודעת להן זה מה שהניע אותי והביא לי את המוטיבציה לעבוד על זה", הסבירה.

בשבוע שעבר היא ילדה את בתה דני בניתוח קיסרי בבית החולים וולפסון. "בהריון השני קיבלתי צירים בשלב מוקדם", מספרת ליבלר, "הוחלט ללכת על ניתוח קיסרי בשבוע ה-36, כי מצד אחד לא רוצים להגיע אל עובר שהוא גדול מדי ומצד שני לא רוצים ללדת מוקדם מדי כי אצל אישה רגילה הראיות של עבור מבשילות בשבוע 34 בעוד אצל סוכרתיות זה יותר מאוחר".

"למרות הסכנות לסיבוכים אני שלמה עם עצמי", היא מסכמת, "בכל הריון יכולים להיות אתגרים. גם לנשים שלא סובלות מסוכרת יכולים להיות סיבוכים כאלה ואחרים. אני מגדירה היריון כרכבת. זו יכולה להיות רכבת הרים או שזו יכולה להיות נסיעה רגועה בין תל אביב לחיפה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר