נכדה של דיירת משען שנדבקה בקורונה: "התפללו לשלומה"

במשך ימים התחננו בני משפחתה של הדיירת לערוך לה בדיקות לאחר שגילתה תסמינים. אלא ששוב ושוב נענו בשלילה. עכשיו היא מאושפזת במצב בינוני

פורסם בתאריך: 6.4.20 15:16

בני משפחות הדיירים בבית האבות משען ממשיכים לעקוב  בדאגה אחר מצב יקיריהם נמצאים בבידוד, ללא יכולת להיפגש עמם או להוציא אותם לצורך קבלת טיפול רפואי. זאת, כאשר המחלוקת בין הנהלת בית האבות לבין משרד הבריאות נמשכת, על רקע הדרישה לערוך בדיקות לכל הדיירים. כאשר גם המטפלות אינן נמצאות במקום ומלוות את המטופלים הסיעודיים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בחולון".

אחת משתי דיירות בית האבות שנדבקו בקורונה היא סבתו של השחקן טולי נבון, אשר נחשד בעבר בהטרדות מיניות בעקבות פרשת האודישנים, שנסגרה ללא כל אשמה. נבון שעוקב בדאגה אחר מצבה של סבתו, מאשים את הנהלת בית האבות במחדל. זאת, למרות שהנהלת בית האבות ממשיכה בדרישתה לבצע בדיקה גורפת לכל הדיירים מחשש לשלומם. אתמול אף פנה מנהל הדיור המוגן משען חולון, תלמי פלג, לממונה על הגריאטריה מחוז מרכז במשרד הבריאות והזהיר: "החלטה בין בדיקה גורפת של כלל דיירי הבית ועובדיו יכולה להוות את ההבדל בין משבר  לבין קטסטרופה אפידמית".



בשבוע שעבר נחשף מקרה ההדבקה בבית האבות משען, אשר סוקר ב"השקמה חולון" בהרחבה. זאת, לאחר שמחסנאי בית האבות, ויקטור רמבץ' נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים וולפסון. לאחר מספר ימים התגלה כי גם בת זוגו, לריסה פרותס, העובדת כמטפלת בבית האבות, נדבקה אף היא והדביקה בעצמה שתי דיירות. לאחר היוודע המקרה, דרשו בני משפחותיהם של דיירי בית האבות לקיים בדיקות לכלל הדיירים והעובדים והאשימו את ההנהלה בהסתרת המקרה.

אחת משתי הדיירות שנדבקו היא חנה, בת 84, שהועברה להמשך טיפול בבית החולים השרון בפתח תקווה. נכדה, השחקן טולי נבון פרסם הבוקר פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו קרא להתפלל לרפואתה: "תתפללו לרפואתה חנה בת שרה. זו סבתא שלי. היא חולת קורונה ואני הנכד היחיד שלה".

"לא נתנו מספיק בדיקות וגם הצוות הדביק דיירים", אומר נבון, "גם אף אחד לא סיפר שהיה שם קורונה. למה לטייח את האמת? עכשיו סבתא שלי נמצאת בבית חולים השרון. יש לה חום 39 ודלקת ריאות. היא בת 84 וכרגע היא מוגדרת במצב בינוני".

איציק נבון, אביו של טל וחתנה של חולת הקורונה, משחזר את השתלשלות האירועים: "היא הרגישה לא טוב והלכה להיבדק אצל רופאת המשפחה שלה", הוא מספר, "אחרי שהיא נבדקה נאמר לה שיש לה דלקת ריאות אבל לא קורונה. היא קיבלה אנטיביוטיקה ונכנסה לנוח בחדר שלה, ולאחר מכן החום שלה נחלש אבל בערב היא החלה להקיא את מה שאכלה".

הוא מוסיף כי לאחר מכן הוא התקשר למוקד 101 בבקשה שלערוך לה בדיקת קורונה, אולם נאמר לו כי התסמינים אינם עומדים בקריטריונים שהגדיר משרד הבריאות. רק לאחר שהתגלה כי המטפלת שלה נדבקה בקורונה, היא נבדקה ואז התברר כי היא ועוד דיירת נוספת נדבקו בנגיף.

מהנהלת משען נמסר בתגובה: "לצערנו הרב, הנכד אינו מעודכן וטוען טענות מופרכות. הנהלת משען חולון פעלה באחריות רבה מרגע שהתגלה כי יש עובד שנדבק בנגיף. ההנהלה דורשת ביצוע בדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות. ההנהלה נקטה באמצעי זהירות ובצעה הפרדה והגבלות תנועה כדי למנוע הדבקות. משפחתו של הנכד עודכנה בזמן אמת. ההחלטה על ביצוע בדיקות אינה בידי הנהלת המקום אלא בידי משרד הבריאות, ואנו לוחצים על האחות הראשית במחוז מרכז ועל שרי הממשלה להורות על ביצוע בדיקות מיידיות. הצוות הנהדר של הדיור המוגן חולון יוסיף לעשות עבודת קודש ולשרת את הדיירים מבלי להגרר לטענות סרק של גורם שאינו מעודכן ואינו בקי בפרטים".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר