וולפסון: ארבעה חולי קורונה כבני 40 מאושפזים במצב קשה

בין החולים במצב קשה: גבר בן 37 ללא מחלות רקע. בבית החולים מזהירים: הצעירים לא מקפידים על ההנחיות

פורסם בתאריך: 29.9.20 16:47

הקורונה לא תיעלם בעתיד הקרוב. אם היו מי שחשבו תחילה כי מדובר בסך הכל ב"שפעת עם יחסי ציבור" המצב בשטח מדאיג. נכון להיום (שלישי) מספר המתים מהנגיף הגיע
ל- 1,516.

במהלך הגל הראשון נראה היה כי עיקר קורבנות הקורונה היו מבוגרים ובעלי מחלות רקע. כעת, בעיצומו של הגל השני, בבתי החולים מצביעים על ירידה בגילאי הנפטרים והחולים במצב קשה. זאת, כאשר רבים מהחולים הקשים הם ללא מחלות רקע.

אל מחלקת הקורונה של בית החולים וולפסון הגיעו במהלך היממה האחרונה ארבעה חולי קורונה במצב קשה. כולם בני פחות מחמישים, כאשר הצעיר שבהם בן 37 בלבד וללא מחלות רקע. הוא סובל מדלקת ריאות קשה, ובשלב זה לא ברור האם יחובר בהמשך אל מכונת הנשמה. בנוסף, מאושפזים במצב קשה בבית החולים גבר בן 39 ועוד שני גברים בשנות ה-40 לחייהם. בשבוע שעבר פורסם כאן ב"השקמה חולון" כי אחד מהחולים המונשמים במחלקת הקורונה, שאף היה חשש לחייו, הוא גבר בן 54 ללא מחלות רקע שהקפיד על ספורט וכושר גופני.



מנהל מערך ההחייאה בבית החולים וולפסון, ד"ר זיו רוזמן, מאוד מודאג מהעלייה בתחלואה, אך עם זאת אינו מופתע לנוכח אי ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות, בפרט בקרב הצעירים. "אם היה ספק לגבי חולים צעירים, כעת הציבור צריך להבין שזה לא המצב. זו הוכחה מול העיניים שככל שיש יותר חשיפה לנגיף אצל הצעירים, כך יהיו ביניהם גם יותר חולים קשים", אומר ד"ר רוזמן.

הבוקר דווח כאן ב"השקמה חולון" כי במהלך החודש האחרון נפטרו 20 חולי קורונה מחולון. מדובר בנותנים מאוד מדאיגים, על רקע העלייה בתחלואה ברחבי העיר במהלך השבועות האחרונים אשר בעקבותיה מוגדרת חולון עיר אדומה.

מספר חולי הקורונה הפעילים בחולון ממשיך לעלות. במהלך שבעת הימים האחרונים אומתו  684 נדבקים נוספים בעיר. כעת בחולון עומד מספר החולים הפעילים בעיר על 1,285. שיעור התחלואה עלה ל-69 חולים על כל 10,000 תושבים. מאז תחילת המגיפה אובחנו בחולון  4,348 נדבקים בקורונה.

ואולם, חרף העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה, נראה כי חלקים גדולים מהציבור עדיין מסרבים ליישם את רוב ההנחיות של משרד הבריאות. כך, במהלך יום הכיפורים האחרון, נגלתה לעיניי כתב "השקמה חולון" תמונה מדאיגה במיוחד, שבה תושבים רבים מתהלכים ברחובות תוך אי שמירת מרחק ועטיית מסכה על פי הכללים.

בערב יום הכיפורים הרחובות התמלאו באנשים רבים, כמדי שנה, כאשר מרביתם ללא מסכה – כנדרש. על ספסלים רבים היה ניתן להבחין בקבוצות של צעירים יושבים בפנים גלויות וללא שמירת מרחק. לרבים מהם הייתה מסכה אבל על הסנטר. ניתן היה להתרשם כי אי הציות להנחיות שכיח יותר בקרב בני נוער וצעירים, אולם גם לא מעט מבוגרים נצפו עוטים מסכות מתחת לקו האף או הסנטר, כשחלקם ללא מסכות כלל.

אי הציות להנחיות לא פסח גם על מנייני התפילה שרובם התקיימו תחת כיפת השמיים. כך, למשל, באחד מהניינים שהתקיים באזור קריית שרת, מתפללים רבים הורידו את המסכות במהלך התפילה. אחרים התפללו בקבוצות וללא שמירת מרחק. זאת, למרות הפצרות הרבנים להקפיד על ההנחיות. בהמשך, בזמן הוצאת ספרי התורה, רבים מהמתפללים נגשו אליהם והחלו לנשק אותם. ההערות שהופנו כלפיהם על ידי מתפללים אחרים, לא ממש הועילו.

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר