המקעקעים של חולון
המקעקעים של חולון

כתוב בעור: המקעקעים של חולון חושפים סודות מהסטודיות

אם אתם מסורתיים, עתיקים או רגישים במקומות הרגישים, אל תקראו את השורות הבאות. אופנת הקעקועים בחולון כפי שהיא משתקפת מעדויות של שלושת המקעקעים המובילים בעיר

פורסם בתאריך: 29.9.18 16:53

האחד קעקע על איברי מין, השני קעקע על בחור אמרות שפר שאשתו חוזרת ואומרת לו, והשלישי קעקע על לשון את המילה "אמת" כדי להזכיר לעצמו שהוא דובר רק אמת. שלושת המקעקעים של חולון מספרים הכל על העבודה, הטרנדים והשגעונות של הלקוחות.

קעקועים הם אולי האופנה הלוהטת והבולטת ביותר בשנים האחרונות בעולם כולו, והמגמה בולטת מאוד גם בישראל. אפשר לראות אותם כמעט על כל בנאדם שני, בטווח גילאים שנע בין בני נוער ועד סבתות עדכניות. הסיבה המרכזית לכך היא רמת החופש האישי שהלכה וגדלה בעשורים האחרונים, תרבות האינדיבידואליות הדוגלת בשחרור ובהגשמה עצמית.

הקעקועים הם למעשה יצירות אמנות אסתטיות המפארות את הגוף ומוצגות לראווה וככל שהביקוש ליצירות הללו עולה, כך גדל מספר המקעקעים המקצועיים במקומותינו, ואם לפני 30 שנה פעל בתל אביב סטודיו אחד אי שם בצפון דיזנגוף, היום ניתן למצוא בכל רחבי העיר עשרות סטודיות לקעקועים המציעים גם שירותי פירסינג. יצאנו לבדוק כיצד תחייתה של אמנות הקעקועים באה לידי ביטוי בחולון וביקשנו מהמקעקעים המובילים בעיר לספר על הטרנד, הוייב, הז'אנרים והקעקועים הבלתי נשכחים מבחינתם.

אלכס טאטו דיזיין

אלכס אדמוב הוא הבעלים ונכון לעכשיו גם העובד היחידי בסטודיו "אלכס טאטו דיזיין", ברחוב סוקולוב 91 חולון. הסטודיו פועל כבר שנתיים ואדמוב עושה גם פירסינג למעוניינים.

אלכס אדמוב מ"אלכס טאטו דיזיין"

אלכס אדמוב מ"אלכס טאטו דיזיין"

אלכס התחיל את הדרך לפני כעשור. "כשהייתי בן 11, דוד שלי יצא מהכלא והביא מכונה לקעקועים שאותה הוא בנה, והוא עשה לי את הקעקוע הראשון. התאהבתי בזה, התחלתי לצייר ולמדתי את התחום, ובגיל 18 כבר נכנסתי חזק לעניינים והיום זו העבודה העיקרית שלי. אני עושה את כל הז'אנרים שיש בתחום, יש ז'אנרים שאני לא מתחבר אליהם, אבל אני לא מתפנק ועושה הכל".

עבודה של אלכס אדמוב

עבודה של אלכס אדמוב

ספר על קעקועים בלתי נשכחים?

"קעקעתי איברי מין – שמות של בעלי איברי מין, והקעקוע הכי כואב שעשיתי היה שלוש נקודות על כיפה של איבר מין גברי, הבחור צווח מכאב".

יש סברה שבדת היהודית קעקועים אסורים. איך אתה מתמודד עם הסוגיה הזאת? 

"אני באתי מבית מאמין ועם זאת אין לי בעיה עם זה, אני לא מקשר את זה לדת. זו פשוט אהבה לדבר. היו לי פה אנשים דתיים שעשו קעקוע אבל זכרו להוריד את הכיפה לפני".

עבודה של אלכס אדמוב

עבודה של אלכס אדמוב

האם היית מגביל גיל לקעקועים,  כמו נהיגה למשל?

"בטח שכן. היום החוק מתיר לבני נוער בני 16 לעשות קעקועים ואם הייתי יכול, הייתי משנה את זה לגיל 18. בגיל 18 אתה בשל יותר לקחת החלטה שתלווה אותך הלאה".

כמה קעקועים יש לך?  

"יש לי שרוול ביד, חצי שרוול ברגל ועוד כמה קעקועים לאורך הגוף".

מה הטרנדים הלוהטים היום?

"זה יכול להיות כל דבר שמעניין מישהו, יש כל מיני בחירות, אין לזה סוף. נניח עכשיו היה ב'אח הגדול' מישהו עם קעקוע בנושא ממש ישן, וקיבלתי לא מעט פניות לקעקע אותו. ההשפעות משתנות כל הזמן".

מה המחירים?

"המחירים מתחילים במינימום 250 שקל".

מה חתך הגילאים של הלקוחות שלך?  

"הלקוח הכי צעיר שלי היה בן 15 והכי מבוגר בן 78. אין לזה גיל, זה משהו שגם בגיל 90 אנשים בעולם עושים היום".

עבודה של אלכס אדמוב

עבודה של אלכס אדמוב

סטודיו סמאוקה

סטודיו סמאוקה קיים כבר 17 שנה בחולון, והוא למעשה הסטודיו לקעקועים הראשון שקם בעיר. איציק שביט, הבעלים, הוא המקעקע הראשי ויש לו עובד נוסף. מעבר לקעקועים יש אפשרות לעשות במקום פירסינג ועגילים במקומות שונים בגוף. שביט מספר כי בקעקועים, "אין דבר כזה ז'אנר. אני מתמחה בעבודה יפה ואני יודע לעשות הכל מכל. לפני שהפכתי לעצמאי עבדתי כשכיר בתחום ואני משוכנע שרשמתי לזכותי עשרות אלפי קעקועים שעשיתי באזורים שונים בגוף".

אפשר בבקשה דוגמאות לקעקועים בלתי נשכחים? 

"קעקעתי את המשפט 'אל תשכח להביא שניים חלב'.  זה בחור שאשתו כל הזמן צרחה עליו להביא חלב והוא ביקש לקעקע את המשפט הזה. הקעקוע השני היה לחבר טוב שלי, שאותו קעקעתי בכל הגוף כולל כל הגוף".

איציק שביט מקעקע ב"סמואה"

איציק שביט מקעקע ב"סמאוקה"

בעניין סוגיית הקעקועים והיהדות אומר שביט: "אני בעד שכל מי שלא מעוניין שפשוט לא  יעשה" ולעניין הגבלת הגיל, חשוב לדבריו שיש הגבלה כזאת שכבר מעוגנת בחוק.

למקעקע הוותיק יש, כמה מפליא, רק שני קעקועים, ולדבריו "היה גם קעקוע שלישי, עם האקסית שלי על היד, והורדתי אותו".

עבודה של סטודיו סמואה

עבודה של איציק שביט

מה הטרנדים הלוהטים היום?

"טקסטים – כל מה שעולה למישהו על הדעת אז הוא בא ועושה. היתה תקופה שאנשים עשו אותיות סיניות או דולפינים, אבל היום אין ממש מגמה כללית".

מה המחירים?

"200 שקל סכום התחלתי לקעקוע".

מה מאפיין את הלקוחות  שלך? 

"זה ריינג' גבוה מדי של אנשים, ויש לי לקוחות מכל קשת האוכלוסיה".

עבודה של איציק שביט

סטודיו M.o.B Tattoo

סטודיו M.o.B Tattoo קיים כבר שלוש שנים בכיכר ויצמן בחולון, מקס אולשבסקי הוא הבעלים ואיתו עובדת אחותו אנה, בעלת ותק בקעקועים של עשרות שנים. אולשבסקי מתמחה בעיקר בריאליזם, אבל עושה הכל, כולל חידושי קעקועים ופורטרטים, והוא בתחום כבר שמונה שנים. הוא הגיע מתחום הציור והתגלגל לתחום הקעקועים בגלל הפרנסה.

מקס אולשבסקי מסטודיו M.o.B Tattoo

מקס אולשבסקי מסטודיו M.o.B Tattoo

כמה קעקועים קעקעת עד היום

"אני כבר שמונה שנים בתחום ועשיתי אלפי קעקועים. הסטודיו צומח ומתפתח מדי יום. אמנם לא כמו שאני הייתי רוצה אבל עדיין זו פרנסה טובה".

שתי דוגמאות לקעקועים בלתי נשכחים? 

"עשיתי קעקוע על לשון של מישהו עם המילה 'אמת' כדי להזכיר למי שביקש לומר רק אמת, ועשיתי גם קעקועים על איברי מין גבריים ונשיים".

עבודה של מקס אולשבסקי

עבודה של מקס אולשבסקי

אולשבסקי מסביר כי "קעקועים אי אפשר לעצור, גם לא היהדות והאיסורים שלה, והיום אנשים מבינים שמדובר באמנות לכל דבר". לדבריו, יש להגביל גיל לקעקועים: "לקעקוע צריכה שתהיה חשיבות ומשמעות ולפעמים באים אלי צעירים עם רעיונות הזויים ואני מוריד אותם מזה. קעקוע אמור להביא אמירה והוא לרוב גם נשא על הגוף כל החיים".

עבודות של מקס אולשבסקי

עבודות של מקס אולשבסקי

כמה קעקועים יש לך? 

"לי יש שמונה קעקועים, כולל על הפנים, על השפתיים ובעוד חלקים בגוף".

מה הטרנדים הלוהטים היום?

"שרוולים, לבבות, עוגן, אינפינטי ואפילו כתרים. אין לנו קטלוג, ובגדול, קעקועים הם משהו מאוד אישי והבחירות משתנות בהתאם".

עבודה של מקס אולשבסקי

עבודה של מקס אולשבסקי

מה המחירים?

"מינימום לקעקוע זה 200 שקל".

מה מאפיין את הלקוחות 

"מדובר באנשים שמכורים לתהליך כולו, לבחירת הרעיון שיהיה אמנותי, שונה ומיוחד, לכאב ולריגוש".



תגובות

4 תגובות
  1. ה.

    סטודיו mob של מקס אולשבסקי הסטודיו הכי טוב שיש וזאת בגלל שהוא לא מקעקע כל רעיון מטופש ולא מחפש רק לעשות כסף על חשבון החלטות לא נכונות של הלקוח. העבודה מקצועית ומדויקת. עד כה עשיתי אצלו חמישה קעקועים ומאד מאד מרוצה!!!

  2. טובה

    יש עיוות בכתבה, לפי היהדות יש איסור מוחלט על עשיית קעקוע, אז למה להטעות סתם?
    לא לצנזר את התגובה שלי בבקשה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר