אינדיגו בוסקו וכנרת
אינדיגו בוסקו וכנרת

מרוסיה באהבה: הכלבים שמשגעים את תושבי חולון

תחזיקו אצבעות לאינדיגו בוסקו ג'ו ולכנרת בלאק רויאלטיס זולוטוגו גראדה, הטריירים הרוסיים האלופים מחולון

פורסם בתאריך: 22.12.18 16:15

בתחילת ינואר יתחרו שני כלבי הטרייר המרשימים של גבריאלה פייגלסון מחולון על התואר "אלוף האלופים" בתחרות השנתית של ההתאחדות לכלבנות שתתקיים בסביון. הכלבים, מגזע טרייר רוסי שחור, נושאים כבר בתואר של אלופי ישראל צעירים והם מועמדים לאלופי ישראל ולאלופי יופי בינלאומיים.

הזכר, הנושא את השם אינדיגו בוסקו ג'ו, מתהדר גם בשם המשפחה בלאק רויאלטיס. הוא בן שנה וחצי, גובהו 75 ס"מ ומשקלו 50 ק"ג. בת זוגו נושאת את השם הציוני כנרת מעט נמוכה יותר, רק 70 ס"מ, והגיעה אל פייגלסון ממגדל כלבים ידוע מרוסיה. היא אולי קטנה יותר מהזכר, אבל שמה המלא במסמכי ההתאחדות לכלבנות הוא לא אחר מאשר: כנרת בלאק רויאלטיס זולוטוגו גראדה.

שני הכלבים זוכים ליחס חם של המגדלים גבריאלה פייגלסון, מזכירה במשרד עורכי דין, ויולי צוער. פייגלסון מספרת בשבחו של גזע הטרייר, שטופח במקור ברוסיה הסובייטית לאחר מלחמת העולם השנייה ככלב עבודה אידיאלי, המשלב תכונות של אומץ לב, תושייה ושמחת חיים.

כנרת ובוסקו עם הבעלים

כנרת ובוסקו עם הבעלים

"מדובר בכלב משפחה מדהים, שמפגין עדינות בקרבת ילדים והוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה. הכלבים מתקשרים עם הבעלים שלהם ורגישים אליהם מאוד. אנשים לפעמים נרתעים מהגודל העצום ומהצבע השחור, אבל מדובר באחד מהגזעים היותר אינטליגנטים בקרב גזעי הכלבים, ויש יותר משלוש מאות גזעי כלבים שונים. הם עוצמתיים, נאמנים, קלים מאוד לאילוף וגם נראים מדהים. אי אפשר להתעלם מהם כשאנחנו עוברים ברחוב", אומרת פייגלסון.

בתחרות אלוף האלופים בסביון ייבחר כלב אחד בלבד שיקבל את התואר הנכסף. האם לכנרת ולבוסקו יש את מה שנדרש כדי להיות אלוף האלופים?

"הכלבים מרשימים וברמה גבוהה מאוד ויש להם את הנתונים להצליח. אנחנו בהתאחדות לכלבנות אומרים, 'כלב מתועד הוא כלב שהתכונות שלו ידועות מראש'. שני הכלבים שלי הם הדוגמה הטובה ביותר לאמירה. אלו לא רק כלבים יפים ומרשימים, אלה הם כלבים שיודעים לחיות בשלווה עם בני האדם, להיות חלק ממשפחה. זה הכי חשוב".

הטריירים האלופים. מיוחסים

הטריירים האלופים. מיוחסים

אילו הכנות נדרשות לקראת התחרות?

"לפני התערוכה, הם עוברים תספורת והתחרו עצמה הכלבים מוצגים בזירה על ידי מציגה מקצועית שיודעת להוציא מהם את מיטבם.

"יש כמובן הוצאות וכלב גדול צורך הרבה מאוד אוכל. גם עלות קניית הגורים היא אמנם לא מבוטלת, אבל אם הכלב מגיע ממגדל מוכר ומתועד מההתאחדות לכלבנות, נמנעות בהמשך בעיות בריאות ובעיות התנהגות של הכלב. מה שחשוב שיידעו, שמדובר בתחביב המחזיר אהבה על בסיס יומי, אהבה וליקוקים".

אם תזכו, איך תחגגו?

"נחגוג בארוחת ערב מפנקת עבורנו ועבורם".

ההתאחדות הישראלית לכלבנות תקיים את תחרות אלוף האלופים במסגרת סוף השבוע הכלבני שיתקיים בסביון בעוד כשבועיים (4-5 בינואר) בגן השקמים 2 סביון. הכניסה חופשית. 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר