רוצים תמ"א אבל לא את כל מה שמסביב: "המשאיות מסכנות אותנו"

התושבים בחולון מתלוננים על משאיות ומנופים שחוסמים את הכביש, ומבקשים להתחיל את העבודות אחרי שעת הפיזור לגנים ולבתי הספר

פורסם בתאריך: 7.11.19 17:29

ברחוב יוסף ברץ בחולון פרויקט תמ"א 38 הפך לפופולרי ומספר הבניינים שבהם מתבצעות עבודות הולכת וגדלה. במסגרת הפרויקט, בכל בניין מתבצע חיזוק מפני רעידות אדמה, נוספות קומות חדשות, נבנים חדרי ממ"ד, מרפסות שמש ושטחים נוספים.

אלא, שלא כולם מרוצים. דיירי הרחוב מתלוננים כי ריבוי המבנים המשופצים גורם לפקקים ארוכים ברחוב כבר משעות הבוקר המוקדמות. מנגד, היזמים, והם מצדם הציגו תמונה אחרת.



על פי החוק, הקבלנים מורשים להתחיל בעבודות בבוקר, אך הדבר מתבצע בשעות מוקדמות, בהן רבים מן התושבים עדיין לא יוצאים אל העבודה, כך גם ילדים הלומדים בגנים ובבתי הספר.

"יש שם ארבעה בניינים שעוברים תמ"א במקביל. מלא משאיות שעוברות שם בבוקר, והמון כלים כבדים, וכאשר הילדים יוצאים אל בית הספר, זו ממש סכנת נפשות", מספר אחד מדיירי הרחוב.

"אני בעצמי עשיתי תאונה קלה בבוקר", הוא מוסיף. "באחד הבניניים העמידו משאית ענקית עם שתי מכולות, וכל הכביש נחסם לתנועה, וכשאני צריך לקחת את הילדים לגן עם העגלות שלהם, אין אפשרות לעבור".

התושבים מודעים לכך שלצורך עבודות השיפוצים, הקבלנים נדרשים לכלי עבודה כבדים, אך הם מבקשים שהיזמים יתחילו לעבוד בשעות הבוקר המאוחרות יותר. "אין בעיה שיתחילו לעבור בבניין עצמו החל מהבוקר, אבל לפחות שאת המשאיות יעמידו ברחוב רק אחרי השעה תשע בבוקר, כשרוב תושבי הרחוב כבר יצאו לעבודה והילדים בבית הספר".

"הבעיה שכבר בשעה שבע וחצי בבוקר, מגיע קבלן וסוגר את אמצע הכביש ומתחיל בפריקת משאיות הבטון", מתאר דייר הרחוב, "למה אני צריך לסבול מזה? אין שום חוק שמונע מהקבלן לעבוד אחרי שעות פיזור הגנים. אני גם לא מתגורר בבניין שבו מתבצעות עבודות התמ"א, אז למה אני צריך לסבול בגלל מי שמשביח את הנכס שלו? אני אפילו לא יכול להתלונן".

מערכת "השקמה חולון" פנתה ליזמים שמסבירים כי מדובר רק בחלק מעבודות הפרויקטים וכי הם מנסים להימנע מפגיעה בשכנים עד כמה שניתן.

מחברת א.ש קסטל הפועלת ברחוב ברץ נמסר: "לפי תכנית הסדרי התנועה של הפרויקט, ישנם שלטי פריקה וטעינה בסמוך לבניין התקפים החל מהשעה 08:30 בבוקר. בהתאם לכך, מנופים ומשאיות לפריקת חומר מתוזמנים להגיע לאתר הבניה החל מהשעה 09:00 ואילך, וזאת כיוון שבשעה זו האזור המוגדר לפריקה וטעינה פנוי מרכבים. יש לקחת בחשבון שיתכן כי משאיות העוברות ברחוב הוזמנו על ידי קבלנים שמבצעים עבודות בנייה אחרות, או על ידי גורמים אחרים כגון משאיות אשפה, חברות גז וכדומה".

מחברת אילנות חולון תמ"א 38 הפועלת ברחוב קניג נמסר: "חברת אילנות חולון תמ"א 38 בע"מ (להלן: "חברת אילנות") הינה חברה אחת מיני רבות הפועלות האזור זה. החברה עושה כל שביכולתה על מנת למזער את אי הנוחות ומצרה על אי הנוחות הנגרמת לתושבים. חברת אילנות עובדת על פי הנחיות הרשויות ופועלת על פי כל הכללים הנדרשים. ראוי לציין כי הפרויקטים קמים בשיתוף פעולה מלא עם התושבים. פרויקטים מסוג זה משפרים באופן מובהק את בטיחות המבנים ושיפור איכות חייהם של התושבים.

"אי הנוחות הנגרמת הינה נקודתית וכרוכה בעבודה מורכבת עם גורמים רבים, בשל כך ובשל אופי העבודה המורכב, לא ניתן לדחות את יום תחילת יום העבודה לשעות מאוחרות. כאמור, מקרים אלו מועטים ונקודתיים וחברת אילנות תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת למזער ולצמצם מצבים מסוג זה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אגף התנועה בעיריית חולון מאשר מקומות לפריקה/טעינה בצמוד לאתרי בנייה לאחר התייעצות עם המשטרה ועפ"י צרכי הקבלן. השעות המוגדרות ברישיון הבנייה הינן אחידות לכל האתרים (פרט למקרים מיוחדים) והן בימי א' – ה' בין השעות 8:30 – 15:30 בלבד. במידה שיש חריגה משעות אלה יש לפתוח פנייה במוקד העירוני והפיקוח יאכוף זאת על הקבלן".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר