"העירו אותי בבוקר ואמרו לי: אחיך הקטן נהרג בצפון הרצועה"

ביום חמישי הקרוב ייערך בהיכל טוטו משחק לזכרו של גל בסון, בן חולון שנהרג במבצע צוק איתן. אחיו וחבריו נזכרים בלוחם שרק המלחמה יכלה לעצור

פורסם בתאריך: 2.1.18 17:22

״שמור על עצמך אחי, בלי שטויות. אוהב אותך״. הודעת טקסט עם שמונה מילים מלאות דאגה ואהבה, הודעת הטקסט האחרונה שקיבל בן בסון מאחיו הצעיר גל, מספר ימים לפני שנהרג במבצע צוק איתן.

"זאת ההודעה האחרונה ששלח לי אחי הקטן לפני שלוש שנים וחצי, במהלך מבצע צוק איתן. מבצע שיצאנו אליו שנינו – אחד לוחם סיירת בסדיר והשני מילואימניק עייף. שני אחים מאותו בית. כמה ימים אחרי ההודעה, הסמ״פ העיר אותי בבוקר ופשוט אמר לי, 'אחיך הקטן, גל, נהרג אתמול במהלך מבצע בצפון הרצועה'. הוא דאג לי ובסוף הוא נהרג", אומר בן. "אין מילים שיכולות לתאר את הרגע הזה שכואב לך פיזית מבפנים, ותאמין לי, יש משהו מאוד דפוק במציאות שבה בתי קברות מלאים בילדים בני 20".

ביום חמישי הקרוב (4.1) ייערך בהיכל טוטו משחק לזכרו של גל בסון, יליד דצמבר 93'. חבריו הקרובים ומשפחתו מספרים שהיה "ילד סנדוויץ' שובב ויפה תואר. מהרגע שלמד לדבר, לא הפסיק, ומהרגע שלמד ללכת, התרוצץ וטיפס".

טקס משחק הכדורסל לזכרו של גל בסון

בסון גדל ולמד בחולון, בבית הספר היסודי בן צבי ובחטיבת הביניים זלמן ארן. בהמשך למד במגמת אתלטיקה בתיכון העירוני קמפוס קריית שרת. כספורטאי מצטיין התאמן שנים רבות ושיחק כדורסל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל חולון. מכיתה ה' ועד לגיוסו, התאמן ארבע פעמים בשבוע וגם היה אוהד מושבע של הקבוצה.

"הכי קרבי שאפשר"

בסון רצה להיות הכי קרבי שאפשר ולקראת הגיוס התאמן ללא לאות בגפו וכן בקבוצת "עמית לכושר" – קורס הכנה לצה"ל. "הוא היה נחוש להגיע ליחידה קרבית מובחרת, היה יוצא בשתיים בלילה לרוץ בחולות חולון וחוזר מיוזע מלוכלך", סיפרה אלמוג חברתו. הוא היה שאפתן והחלטי, הציב לעצמו מטרה להגיע ליחידה מובחרת ועשה הכל כדי להגשימהּ. הוא רצה להילחם למען המדינה".

בסון. "נחוש והחלטי"

במרץ 2013 התגייס בסון לצה"ל והתכנית היתה לשרת בשייטת 13, אבל בתום תהליך הגיבוש לסיירות התנדב ליחידה המובחרת יהל"ם – יחידת הנדסה למשימות מיוחדות. מכאן, עבר סדרת אימונים ארוכה ומפרכת בפלוגת "סמור", האחראית על הטיפול במנהרות. בסון נפצע פעמיים במהלך המסלול הקשה: הוא קרע רצועה בכתף ופצע את הקרסול. הפציעות החמורות אילצו אותו להפסיק להתאמן עם צוותו ובסון נמלא תסכול. על אף הנחיות הרופאים, הוא נאבק כדי לסיים את המסלול, הועלה לוועדת חריגים, אבל גם אז לא ויתר והבטיח למפקדי היחידה שלא כואב לו כלום, שמצבו הפיזי טוב, ושהוא מכוון לסיים את המסלול. הבטיח וקיים.

החיילים ביחידתו סיפרו על ידיד נאמן וחבר מסור שהשלים עבורם "שעות ביציאה" כדי שמי שגר רחוק יגיע הביתה מוקדם ככל האפשר. בסון היה חדור מוטיבציה ודיבר בשבחו של צה"ל. המשפט "רק מי שנשם אבק דרכים, יזכה לשאוף אוויר פסגות" היה הסלוגן שלו. בסון אכן סיים מסלול אך מעולם לא ענד את הסיכה שהיה ראוי לה. מבצע צוק איתן יצא לדרך וטקס סיום המסלול וקבלת הסיכה נדחה. את סיכת הלוחם קיבלו הוריו לאחר נפילתו.

נכנסים לרצועת עזה

כשם שגל התעקש להתגייס ליחידה קרבית, כך עמד על הצטרפותו לכוח במבצע "צוק איתן. "הצוות של גל נכנס לרצועה ביום חמישי", סיפרה אלמוג, "אבל הוא לא הרגיש טוב, כנראה התייבש, והחליטו להשאיר אותו בחוץ. במהלך כל סוף השבוע הוא היה ממש מבואס, מתוסכל ועצבני שלא לקחו אותו. ביום ראשון הצוות שלו יצא להתרעננות והוא מיד התגלח והכין את הציוד, היה לו ברור שהוא חוזר איתם".

בחודש יוני 2014 גבר ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל ובעקבותיו יצאה ישראל למבצע צוק איתן נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8 ביולי בהפצצות מן האוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור. ב-25.7.2014, על הצוות של גל הוטלה משימה לפתוח ציר באזור בית חנון, גל התנדב לצאת למשימה עם עוד שני חיילים. שניות אחדות מהרגע שהם התמקמו, נורה לעברם טיל נ"ט (נגד טנקים) שפגע בהם. גל בסון נפל בקרב.

בסון נהרג שלושה חודשים לפני שחרורו הצפוי משירות סדיר, בהיותו בן 20 שנה. הוא הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. כמה ימים לפני נפילתו נהרג בקרב סמל ראשון בניה רובל, שניהם תושבי חולון, חברים וספורטאים. בקרב נהרג גם סמל ראשון אברהם (אבי) גרינצויג. בסון הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. הוא הותיר אחריו הורים, אח ואחות. על מצבתו של גל כתבו בני המשפחה את המוטו שבחר לעצמו ושאפיין את דרכו: "רק מי שנשם אבק דרכים, יזכה לשאוף אוויר פסגות".

מועדון הכדורסל של הפועל חולון קרא לאוהדי הקבוצה ללוות את בסון בדרכו האחרונה, והנהלת הקבוצה הנציחה אותו במשחק העונה הראשון של הבוגרים. בטקס הראשון שנערך לזכרו בנוכחות בני המשפחה הוכרזה קבוצת הכדורסל "הפועל גל חולון" והשחקנים לבשו חולצות ועליהן שם הקבוצה. מאז נפילתו, בכל שנה בתאריך יום הולדתו של גל בסון, 22 בדצמבר, מועדון הפועל חולון, יחד עם חבריו של גל ממגמת הכדורסל בתיכון קריית שרת, עורכים משחק ידידות מרגש לזכרו. כאמור, ביום חמישי הקרוב (4.1) ייערך בהיכל טוטו משחק לזכרו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר