חדר מיון וולפסון.

מאבטחים, לחצני מצוקה ומצלמות: "וולפסון" נגד אלימות

ניר כץ, קצין ביטחון ראשי בבית החולים, מגלה: "יש הרבה מקרי אלימות מדי יום שהציבור אינו יודע עליהם"

פורסם בתאריך: 16.10.17 12:44

"מתסכל לראות את החברה הישראלית במערומיה, אך מצד שני יש תחושת שליחות – אנו הקו האחרון ששומר על הצוותים הרפואיים". כך ניר כץ, המשמש זה כ-15 שנה כקצין ביטחון ראשי של בית החולים וולפסון בחולון, המתאר את מערך האבטחה בבית החולים ואת המציאות העגומה שבגללה נדרשים להגן על רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי.

מחלקת הביטחון של בית חולים וולפסון מונה כ-45 מאבטחים שעובדים סביב השעון 365 יום בשנה, כאשר לכל משמרת מצטרף אליהם שוטר. על אף המספר הגבוה של המאבטחים, לדברי כץ נדרשים הרבה יותר מאבטחים כדי לשמור על הסדר בכל מחלקה ומחלקה. "יש הרבה מקרי אלימות בעוצמות שונות שמתרחשים מדי יום", מסביר כץ, "רק המקרים החריגים מדווחים לתקשורת, אבל על רוב המקרים הציבור אינו יודע".

הקב"ט הראשי כץ. "מעקבים"

בעקבות מקרי האלימות הרבים נגד צוותים רפואיים בשנים האחרונות, החליטו במשרד הבריאות ובמשרד לבטחון פנים להקים צוותי חשיבה ויזמו סדנאות לטיפול גם לצוותים הרפואיים וגם למחלקת הביטחון. לפני כשנתיים הוחלט על פיילוט במסגרתו יוצב שוטר בשישה בתי חולים בישראל, וביניהם בית החולים וולפסון. לדברי כץ, נראה שהפיילוט יהפוך להסדר קבע בשל הנחיצות בכוח שיטור בבתי החולים.

"כוח האבטחה בוולפסון", מסביר כץ, "מורכב מאנשים שמיומנים לטפל במקרי אלימות במסגרת בית החולים. יש לנו אמנם בעיה בגיוס כוח אדם מתאים כי רוב המגויסים הם סטודנטים או חיילים משוחררים, אך אנו משלבים בעבודה את האנשים המיומנים ביותר".

אנשי מחלקת הביטחון עוברים הדרכות והשתלמויות, אך עדיין לדברי כץ, "אנחנו נמלאים כעס על אותם מקרים שבהם לא הצלחנו למנוע פגיעה בצוות הרפואי. הבעיה היא שאי אפשר לשים שומר בכל מקום, אז אנו משתמשים בלחצני מצוקה ובמערך מצלמות משוכלל שדרכו אנו עוקבים אחרי מי שחשוד בעינינו כמסוכן ולמעשה המניעה מתחילה כבר בשערי הכניסה לבית החולים".

לסיכום מבקש כץ לומר: "אני קורא לכל האזרחים לגלות איפוק וסובלנות גם כלפי המאבטחים שעושים את עבודם ובעיקר כלפי הצוות הרפואי שעובד קשה במשך כל ימות השנה כדי להבריא את החולים ולהציל חיים".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר