נזקי השריפה
נזקי השריפה

השריפה בשדרות קוגל: המשפחה נותרה ללא בית

"ברגע אחד, הכל הלך", מספרים בני משפחת מור יוסף מחולון שנותרו ללא קורת גג. העירייה שיכנה את ההורים וחמשת ילדיהם בבית מלון ודאגה למחסורם

פורסם בתאריך: 30.8.18 15:13

אתמול (ד') פרצה שריפה בדירת מגורים בשדרות קוגל בחולון. השריפה כילתה את הדירה על תכולתה ובנס גדול לא היו נפגעים. בסיוע מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית חולון, הועברה המשפחה שנותרה ללא קורת גג, להשתכן במלון בבת ים.

בדירת המגורים המפויחת בשדרות קוגל התגוררו עד אתמול אחרי הצהריים שבעת בני משפחת מור יוסף. אמא חגית בת 36, אבא ליאור בן 35 וחמשת ילדיהם (16 ,12 ,6 ,5 ,2). נסיבות השריפה שפרצה בשעה רבע לחמש אחרי הצהריים נחקרות עתה בכיבוי אש וככל הנראה מדובר בקצר במכשיר חשמלי שגרם לשריפה.

כך נראתה דירת משפחת מור יוסף לאחר השריפה:

שירן בת ה-16, בתם הבכורה של הזוג מור יוסף, מספרת: "הוריי ישנו בחדרם וגם אחיי שהו בחדריהם. אני נחתי והרחתי ריח מוזר. קמתי לבדוק וראיתי מלא עשן. מיד הוצאתי את אחיי הקטנים מהחדרים ודפקתי על דלת חדר ההורים שהתעוררו מיד ויצאנו כולנו מהבית. בתוך דקה הבית כולו עלה בלהבות".

ליאור אביה מוסיף: "רק חזרתי מהעבודה – אני עובד בטרה בראשון לציון – רציתי לשים את הראש לכמה דקות והבית נשרף. זה היה נורא, בתוך שניות הבית בער. אם שירן לא היתה שמה לב לריח ולעשן, לא היינו מדברים איתך היום. מיד צלצלנו למכבי האש והם הגיעו בתוך זמן קצר מאוד אבל הדירה כבר נשרפה ולא הצלחנו להציל הרבה".

חגית אשתו בחולצה מפוחמת מנסה להציל את מה שנשאר ואומרת: "ברגע אחד כל הזכרונות הלכו, הכל הלך".

מיד עם היוודע על השריפה, נרתמו עובדי מינהל הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חולון, בראשותה של איריס צור, והחלו לטפל במשפחה ולדאוג לכלל צרכיהם. בסיוע מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, הועברה המשפחה, שנותרה ללא קורת גג, להשתכן במלון בבת ים. הם קיבלו תלושים מהעירייה לרכישת מזון וציוד בסיסי ובגדים להחלפה להורים ולחמשת ילדיהם. מינהל הרווחה והשירותים החברתיים גם הצליח לספק לכלל ילדי המשפחה ציוד ליום הראשון של בית הספר שיחל ביום ראשון הקרוב – תיקים, מחברות, כלי כתיבה וספרים – כל ילד על פי צרכיו.

בתחילת השבוע הבא יסייעו צוותי עיריית חולון לבני המשפחה לאתר דירה חלופית ולסייע להם לחזור לשגרה מהירה תוך גיוס ציוד ותרומות.

כשהגיעו אתמול בני המשפחה בשעת לילה למלון בבת ים, בגדים מפויחים על גופם, אמרה האם חגית: "אולי מכל זה יצא רק טוב. כרגע אנו בלי בגדים, בלי נעליים, יותר גרוע מזה לא יכול להיות. אני מתפללת ומקווה שיהיה רק טוב".

רמי מזרחי, ראש מדור בטיחות אש, מוסר כי בהשוואה לאשתקד יש עלייה של 10% במספר השריפות בבתי מגורים. מתחילת השנה עד חודש יוני אירעו באזור חולון, בת ים ואזור 71 שריפות בדירות לעומת 66 בשנה שעברה, רובן במבני מגורים נמוכים עד ארבע קומות וכתוצאה משריפת מזגנים, סוללות אופניים חשמליים וכשל חשמלי במערכת החשמל.



ההמלצות להתנהגות בזמן שריפה, כפי שנמסרו ממדור הבטיחות תחנה אזורית חולון, הן: במידה וניתן לצאת מהמבנה, צאו דרך חדר המדרגות וודאו שדלתות האש סגורות. צלצלו 102. ליחצו על לחצן אזעקת אש אם נמצא במבנה. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, הישארו בדירה והניחו סמרטוט רטוב בסף הדלת. צלצלו 102. גשו אל החלון או המרפסת והמתינו ללוחמי האש.

ככלל, מומלץ לבצע תחזוקה למערכות הבטיחות במבנה. להחזיק מטף או גלאי עשן, לוודא שהמעברים במבנה פנויים, לבדוק את תקינות מערכות החשמל, לבצע הדרכה לדיירי המבנה ואף לפנות לגורמים מוסמכים לצורך כך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר