הפועל יונט חולון זוכה בגביע המדינה
הפועל יונט חולון זוכה בגביע המדינה

מסכמים שנה: הרגעים והאירועים הגדולים של חולון תשע"ח

רגע לפני שנפרדים מתשע"ח ומקבלים בברכת שנה טובה את תשע"ט, ליקטנו עבורכם את האירועים והרגעים הבלתי נשכחים שעשו את השנה בחולון להרבה יותר מעניינת

פורסם בתאריך: 7.9.18 10:13

עומר אדם בהופעה היסטורית והיסטרית

בתחילת חודש יוני זה קרה. הזמר עומר אדם הגיע לחולון להופעה היסטורית והיסטרית שבה פתח את אירועי הקיץ של העיר. בשורת הגעתו של הזמר המפורסם אל חולון גרמה להתלהבות ושמחה רבה בקרב תושבי העיר, ובמיוחד הצעירים שבהם, ובין רגע חוסלו הכרטיסים להופעה. חלוקת הכרטיסים לתושבי העיר חולקה למספר מכסות יומיות שאזלו כמעט מיד. לבסוף, במהלך ההופעה ניתנה הוראה לתת לקהל מחוץ לגדר להיכנס ללא בידוק הכרטיסים והמונים נהרו להופעה.

עומר אדם בחולון. צילום: עיריית חולון

עומר אדם בחולון. צילום: עיריית חולון

אך לא כולם התלהבו מקיומה של ההופעה במימון כספי של העירייה. כך למשל, בחודש מאי, יצא יו"ר סניף הבית היהודי בחולון, שלומי תמם, במתקפה על מדיניות זו של העירייה בהעדפתה לממן את אירוע זה על פני תהלוכת יום ירושלים. כמו כן נשמעו גם תלונות מפי תושבים על מחירי השתייה שנמכרה במתחם וגם על האופן שבו חולקו הכרטיסים. בנוסף, עם פרסום דבר קיום ההופעה הוגשה עתירה לוועדת הבחירות של הכנסת כנגד קיום ההופעה על יד המשמר החברתי – עתירה שנדחתה לבסוף אך יחד עם זאת כתב כבוד השופט מודריק כי יש טעם לפגם בהופעות מסוג זה לפני בחירות". עיריית חולון ערערה על פסיקתו כיוון שהיא הטילה דופי בהתנהלות העירייה. השופט לא השתכנע ופסק שעל עיריית חולון ועל ראש העיר מוטי ששון לשלם, כל אחד מהם, קנס של 2,500 שקל.

יואל ישורון מכעיס את הלהט"בים

בחודש יוני האחרון, בסמוך לקיום אירועי הגאווה השנתיים של תל אביב, הצליח חבר המועצה וסגן ראש העיר יואל ישורון להכעיס כמעט חצי מדינה בעקבות פוסט חריף ובוטה נגד מצעדי הגאווה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט היורה, שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות מבחילות ודוחות", כתב ישורון בפוסט.

התגובות לא איחרו לבוא. חברי הקהילה הגאה וכמו כן גם חלק מתושבי חולון קראו להדיח את ישורון מתפקידו כסגן ראש העיר. בנוסף נשמעו קריאות להדיחו מכיסא דיקן הסטודנטים של מכללת אשקלון. בהמשך פרסם ישורון מכתב התנצלות שבו הביע חרטה על הסגנון שבו הועברו הדברים, מה שלא הצליח לבלום את המחאה נגדו שרק הלכה והתעצמה.

הפגנת הקהילה הגאה

הפגנת הקהילה הגאה בחולון

חברות הכנסת מירב בן ארי, מיכל רוזין והתאחדות הסטודנטים אף הגישו פנייה רשמית בנושא אל שר החינוך נפתלי בנט ואל המועצה להשכלה גבוהה. במקביל פנו 84 חברי סגל להנהלת המוסד וביקשו להוקיע את עמדותיו של ישורון, שכינה בין השאר את משתתפי מצעד הגאווה בכינויים "גידולי פרא", "שרוטים לעומק", "חרמני משכב זכר" ו"חיות ממין נקבה". חברי הכנסת סתיו שפיר ויואל חסון שיגרו מכתב אל מוטי ששון בקריאה לשקול את הדחת ישורון מתפקידו כסגן ראש העיר. אנשי הקהילה הגאה קיימו עצרת מחאה ענקית מול בניין עיריית חולון ואליה הצטרפו מאות מתושבי העיר.

האמהות מ"קוגל" מחפשות את היתומים

בתחילת חודש מאי שודר בערוץ כאן11 הסרט "18 שנים של געגוע" אשר הציף מחדש את סיפורן של קבוצת הנערות מתיכון קוגל שהתרחש לפני 18 שנה ונשכח. מספר נערות בנות 16 מתיכון קוגל בסוף שנות ה-90 הפכו לאמהות קטנות במסגרת פרויקט חינוכי של בית הספר שמטרתו היתה לחבר ביניהן לבין ילדים יתומים ששהו אז במעון "נווה חנה". הנערות הצעירות פתחו אז את בתיהן ליתומים והיו להם למשפחה, ואז, ביום אחד, ללא הודעה מוקדמת, הם נלקחו מהן לאימוץ ומאז אף אחד לא שמע על היתומים. במשך שנים, הנערות שהתבגרו נשאו בליבן את המטען שהשאיר מאחוריו המקרה. איש לא טיפל, אף אחד לא דאג והן נשארו עם טראומה.

18 שנים לאחר מכן, החליטה הבמאית פז שוורץ ללוות אותן נערות שהפכו לנשים ואף לאמהות בעצמן, במסע לסגירת מעגל ולחפש את הילדים שבהם טיפלו. בעקבות הפרויקט הטלוויזיוני נוצר חיבור בין כמה מהילדים לאמהות הצעירות. כמה מהמשפחות בחרו שלא לשתף פעולה ובאחרות נוצר החיבור המרגש.

מיכל בוחניק וחברותיה מחזיקות בתינוקות שלהן. צילום: כאן11

מיכל בוחניק וחברותיה מחזיקות בתינוקות שלהן. צילום: כאן11

רן גולן, מפיק הסרט, אמר ל'השקמה": "אני עם פרפרים בבטן לקראת שידור הסרט. זהו אחד הפרויקטים הכי מרגשים שיצא לי לעשות. ‎בחודשים האחרונים צללתי לתוך הסיפור של האמהות הקטנות מתיכון קוגל. כשהיו בנות 16 הן התנדבו במעון של תינוקות חסרי בית במסגרת פרויקט מחויבות אישית בבית ספר. כל אחת מהתלמידות התבקשה לבחור ילד אישי משלה ולטפל בו בין שנה לשלוש שנים. ‎בגיל 16 הן קיבלו לידיהן תינוק שהפך לכל עולמן. ההיפוך הראשון, הצעד הראשון, המילה הראשונה – הכל הם עברו יחד, ‎עד שברגע אחד, ללא כל הכנה מוקדמת, הכל נגמר. ‎ברגע שבית משפט הכריע שהילד יכול לעבור למשפחה מאמצת, ההוראות היו ברורות: לנתק כל קשר וכל פרט מחייו החדשים של הילד חסוי".

דנית, שהיתה אחת מהנערות, סיפרה: "קיבלתי אותו כשהיה קטן. היינו בכל ההופעות ובכל ההצגות. נקשרתי אליו, אהבתי אותו כאילו היה הילד שלי. לא עניין אותי כלום. ביום האחרון שראיתי אותו, נקרעתי. זה לא נתפש". לירון לעומת זאת לא יכלה לעמוד בפרידה ושכרה את שירותיו של חוקר פרטי כדי לגלות מה עלה בגורלו של הילד שאימצה: "כל הזמן חיפשתי אותו וקיוויתי שיום אחד הוא יגיע. אפילו לקחתי חוקר פרטי כדי לעלות על עקבותיו".

הפועל יונט חולון זוכה בגביע המדינה / איציק עזרא

וגם זה קרה. לאחר שמונה שנים רצופות שבהן מכבי תל אביב החזיקה בתואר הנכסף, הפועל יונט חולון זכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע המדינה לאחר שגברה על הקבוצה הצהובה מתל אביב עם התוצאה 86:84.

עונת 2017/18 היתה הטובה ביותר בתולדות הפועל חולון מאז הוקמה הקבוצה לפני יותר מ-70 שנה. זו לא רק הזכייה בגביע המדינה בפעם השנייה בתולדותיה, אלא גם ובעיקר יכולת מצוינת לכל אורך העונה, כאשר חניכיו של דן שמיר התמקמו כמעט בקביעות במקום הראשון, סיימו את העונה ה"רגילה" במקום הראשון, הגיעו עד גמר הפלייאוף ורק שם נוצחו על ידי מכבי תל אביב.

הפועל יונט חולון זוכה בגביע המדינה

הפועל יונט חולון זוכה בגביע המדינה

הזכייה המדהימה בגביע המדינה באה לאחר גמר מרתק מול היריבה הצהובה המרה. גלן רייס ג'וניור קלע סל ניצחון לחולון 1.6 שנית לסיום, קבע את התוצאה 84:86 ונתן את האות לחגיגות שהחלו בהיכל מורה, נמשכו לילה שלם בפארק פרס בחולון והאירו באור של הצלחה מרשימה את העונה כולה. גם גיא פניני להט בשורות חולון מול קבוצתו הקודמת, וזכה בגביע ה-11 ברציפות. אחרי רצף של שמונה זכיות, הצהובים איבדו את התואר. זכייה זו היתה השנייה בתולדות הקבוצה, לאחר הזכייה בשנת 2009 בתום ניצחון דרמטי בשניית הסיום על מכבי חיפה משלשה מדהימה של בריאן טולברט.

זו היתה עונה במהלכה הופיעה חולון גם בזירה הבינלאומית, בשלב הבתים בליגה האירופאית עם 14 משחקים, עונה שבמהלכה הפך היכל טוטו חולון למבצר שואב נצחונות בעיקר בזכות הקהל הנפלא של האוהדים שליווה את הקבוצה לכל מקום בישראל וגם מחוצה לה, עונה שעוררה טעם של עוד.

אריאלה קידר מתמנה לראש מינהל החינוך בחולון

בסמוך לתחילת שנת הלימודים תשע"ח, לאחר שהחיפושים לאיתור מועמדת מתאים לניהול אגף החינוך נמשכו כשלושה חודשים, מאז החל הליך פרישתה של המנהלת הקודמת, ד"ר טליה פרידמן, החליטה ועדת המכרזים למנות את אריאלה קידר לראש מינהל החינוך. קידר נבחרה לתפקיד מבין 12 מועמדים.

אריאלה קידר, ראשת מינהל החינוך בחולון

אריאלה קידר, ראשת מינהל החינוך בחולון

קידר החליטה עם כניסתה להביא רוח חדשה אל מערכת החינוך של חולון. כך למשל, לפני חודשיים, החליטה כצעד תקדימי להניף את דגל הגאווה בבניין מינהל החינוך ולחלק דגלים נוספים לתיכונים שיחפצו בכך, ואכן נתלו דגלים בחלק מן התיכונים בעיר, ביניהם תיכון קוגל ותיכון אילון. אירוע תליית הדגלים הגיע בצל הסערה שהתחוללה סביב הצבת דגל הגאווה בתיכון בליך ברמת גן בניגוד להחלטת משרד החינוך אשר חזר בו בסופו של דבר.

"אירוע שבוע הגאווה הוא חלק מהתפישה שלנו שבין בני הנוער יש לנו ילדים מכל הסוגים. כך החלטנו להתייחס גם לנוער הלהט"בי. זו חלק מהתפישה של מינהל החינוך להכיל את האחר, חלק מהמדיניות של שוויון. האוכלוסיה הזו היתה צריכה התייחסות מיוחדת לצערי, ואני מקווה שבבוא העת לא נצטרך לתת לכך התייחסות מיוחדת, שונה ואחרת", אמרה קידר ל"השקמה-חולון".

רונית אלקבץ מוצגת ב"ז'ה טם"

מאתיים פרטי אופנה, אביזרים ותכשיטים שונים מתחנות מרכזיות בחייה של שחקנית הקולנוע רונית אלקבץ היו חלק מתערוכה מרגש שהוצגה במוזיאון העיצוב בחולון החל מחודש נובמבר. התערוכה, שנקראה "ז'ה טם, רונית אלקבץ", היא רטרוספקטיבה המציגה פריטי אופנה מחייה של השחקנית שהלכה לעולמה בגיל 53 ממחלת הסרטן והיתה גם מעצבת אופנה, דוגמנית ואייקון אופנה שבצעירותה נהגה לתפור לעצמה בגדים בעקבות לימודי אופנה בתיכון שנים רבות לפני שהפכה להיות אחת השחקניות הבכירות בקולנוע הישראלית זוכת פרסי אופיר.

ז'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה

ז'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה

במסגרת התערוכה, בגדיה וחפציה של אלקבץ נחשפו לראשונה והוצגו על פני כל גלריית המוזיאון, ב-30 סצינות שכללו תלבושות קולנוע, אביזרים ותכשיטים, ובכך דימו סט קולנוע המשלב בין בגדיה המקוריים של אלקבץ לעיצוב סט וסאונד, הקרנות וידיאו ואביזרים שונים. את פתיחת התערוכה כיבדו מאות אורחים וסלבריטאים והיא זכתה להצלחה גדולה.



המרוץ לראשות העיר מתחיל

שנת תשע"ח היתה גם שנת בחירות במרוץ לכיסא ראש עיריית חולון. רגע לפני שתושבי חולון ייצאו לבחור את ראש העיר הבא של חולון, הנה סיכום ביניים.

אחד הדברים המאפיינים את מערכת הבחירות הקרובה הוא ריבוי המועמדים לתפקיד ראש העיר. כמו בכל מערכת בחירות שמתקיימת מאז 1993 מתמודד ראש העיר הנוכחי מוטי ששון מטעם מפלגת העבודה כאשר מולו, נכון לכתיבת שורות אלו, רצים לא פחות מחמישה מועמדים:

עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

שי קינן – חבר מועצת העיר ואיש מפלגת הליכוד. ביוני האחרון זכה בפריימריז למועמדות ראשות העיר מטעמה כשגבר על מאיר חלבי. יחד עם זאת, לאחר מכן הודיע כי ירוץ מטעם רשימה עצמאית בתמיכת המפלגה;

ד"ר קרן גונן – עו"ס קלינית, בעבר שימשה כעובדת סוציאלית בעיריית חולון והמשיכה לניהול מרכז מטר"ה – מרכז טיפולי רב תחומי הידרותרפי ויחידה להתפתחות הילד בחולון;

מיקאל בוזגלו – מומחה סייבר וטכנולוגיה, פעיל חברתי בחולון המפעיל את אתר וקבוצת הפייסבוק "חולון אונליין".

אילן גזית – מאמן כושר ותיק. בעברו היה חבר ומאמן נבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים, וכיום משמש כשופט הבינלאומי הבכיר בישראל והפרשן האולימפי של ערוץ הספורט. רץ מטעם מפלגת יש עתיד.

מורן ישראל – חבר מועצת העיר מטם רשימת הצעירים בחולון. היה רכז נוער במרכז הנוער שטרודל בחולון, שימש כיועץ פרלמנטרי לח"כ ד"ר רחל אדאטו וניהל את "תכנית גבהים" – תכנית הסייבר הלאומית בבתי הספר.

ריבוי מספר המועמדים יצריך כל אחד מהם להתחרות על כל קול, וזאת במציאות שבה רוב תושבי העיר אינם משתתפים בבחירות. כך למשל, בבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2013, מתוך 158,422 בעלי זכות הצבעה, השתתפו בפועל רק 59,397, כלומר רק כ-37.5 אחוז מהתושבים מימשו את זכות ההצבעה שלהם. ככל הנראה גם בבחירות שיתקיימו בחודש הבא אחוז המצביעים יעמוד על  נתון דומה. ייתכן שעד אז יתקיימו איחודי כוחות בין חלק מהמועמדים. בכל מקרה, רק בבוקר 31.10 נדע כולנו מי יהיה ראש העיר של חולון עד שנת 2020.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר