השר אלי כהן

הרפורמטור בראיון חגיגי: "כל שישי בכדורסל עם החבר'ה מתל גיבורים"

הילדות בתל גיבורים, הקניות ברחוב סוקולוב, הספר המיתולוגי שמלווה אותו עד היום וההסכם שעשה עם אשתו. שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן, בראיון לא מכופתר מהבית בחולון

פורסם בתאריך: 7.9.18 10:25

שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן, יליד העיר חולון ומתגורר בה כיום, מכהן בתפקיד החל מחודש ינואר 2017 ולפני כן כיהן כיושב ראש ועדת הרפורמות בכנסת. בכל אותה העת, גם כשהיה עסוק בקריירה הפוליטית, הקפיד כהן להקדיש זמן ותשומת לב לבית ולמשפחה. "כמי שגדל במשפחה בה היה ילד אחד בלבד, הגעתי לסיכום עם אשתי ענת. אני רציתי חמישה ילדים, היא רצתה שלושה ילדים והתפשרנו באמצע: יש לנו ארבעה ילדים".

כהן מדגיש כי לרגע אינו שוכח את נוף ילדותו שמלווה אותו עד היום. "השכונה בה גדלתי לא היתה קלה", הוא אומר, "אולם לדעתי הילדות שלנו היתה יפה יותר, על אף שהיתה דלת אמצעים מאשר אצל הילדים של היום שעסוקים במשחקי המחשב למיניהם. מגיל צעיר הבנתי שההשכלה היא המפתח עבורי להצליח ולהתקדם בחיים. אמי עבדה מאוד קשה ודרבנה אותי תמיד ללמוד, כך שלא יכולתי לחשוב אפילו לאכזב אותה. לתפישתי, החינוך הוא המפתח להתקדמות ובזכותו אפשר לצמצם פערים בחברה הישראלית".

מתי ידעת שתלך לפוליטיקה?

"המשיכה למגזר הציבורי ניטעה בי עוד מהילדות, ובעיקר לאחר פרויקט שיקום שכונות, בו ראיתי שלממשלה יש יכולת להשפיע ומנגד – את אוזלת ידה במקרים אחרים. לכן, קיים בי הרצון לפעול לטובת הציבור ומדינת ישראל".

עבדת במגזר הפרטי והרווחת לדבריך פי שישה בהשוואה לשכר שר. לא חשבת לעזוב את חולון?

"יכולתי להרשות לעצמי לקנות דירה אחרת, אבל רציתי שהילדים שלי יהיו מחוברים למציאות ולא יגורו במקום מנותק. כמו כן, מאוד חשוב לי לגור ליד המשפחה וליד אמי".

בנו הבכור, דוד (20) הוא לוחם בגולני בגדוד 51 ולאחרונה סיים קורס מפקדים. בתו שירה (15) עולה לכיתה י"א לשנת בגרויות, ועל שתי בנותיו הקטנות, נגה (13) ועמנואל (5) הוא אומר: "נגה היא הלב הפועם של הבית שאוהבת לבלות ועמנואל, רק בת חמש אבל כבר יודעת תמיד להעביר לי בשלט לערוץ של החדשות.
"העובדה שאני לא מבלה איתם מספיק זה המינוס היחידי בתפקידי כשר. השעות שאני עובד לא מאפשרות לי לבלות איתם באמצע השבוע ולכן אני מקדיש את השבתות שלי לבילויים עם המשפחה: טיולים בחיק הטבע, באתרי פריחות ולבקר בבסיסי גולני השונים ברחבי הארץ שבהם בני הגדול נשאר שבת".

כהן מספר כי "בתפקיד הנוכחי אני עובד גם בימי שישי, כך שחסרים לי מאוד ימי שישי בהם היינו נוהגים, אשתי ואני, ללכת בבוקר לבית קפה ולאחר מכן לקניות. בימי שישי, כשיש זמן, אנחנו נוהגים לערוך את הקניות הגדולות באחד מהסופרים הגדולים באזור התעשיה. את ההשלמות הקטנות עושים במהלך השבוע, במכולת השכונתית ליד הבית. מה שכן, אם אני עושה כבר קניות – אז בחולון: בגדים אצל לואי ברחוב סוקולוב בעיר, יש מסעדות מצוינות וכמובן, אני מסתפר רק אצל שלמה, הספר המיתולוגי מרחוב טרומפלדור".

אנחנו לקראת החגים. ספר לי על הדבר שהכי זכור לך מהילדות במהלך החגים?

"כשהייתי ילד, התקופה שהכי אהבתי היתה בין כיפור לסוכות. הסתובבנו כל היום ואספנו קרשים וסכך מענפי דקל. כל אחד הביא סדין מהבית ויחד בנינו סוכה. היום המצב שונה לחלוטין. נכנסים לחנות ורוכשים סוכה מוכנה. הנוסטלגיה הזאת של עבודת הצוות חסרה לדעתי לילדים של היום".

איפה אתם חוגגים את ראש השנה?

"כמו בכל חג, אנחנו מארחים את בני המשפחה בביתי בחולון. ענת אשתי בשלנית מעולה ומכינה תבשילים מדהימים. גם אמי אבלין היא בשלנית מצוינת ומכינה את כל המאכלים שהיא מומחית בהם. אצלנו כל אחד מביא איתו את התבשילים המיוחדים שלו ואנחנו יושבים יחד סביב שולחן החג ונהנים מהאווירה החגיגית. העיקר במשפחה שלנו זה להיות כל המשפחה ביחד".

אלי כהן נכנס לחיים הפוליטיים לראשונה בבחירות מרץ 2015 ולאחר החוקים שקידם כחבר כנסת, זכה מהר מאוד לכינוי "הרפורמטור". במהלך שלוש שנים בפוליטיקה הישראלית, כבר הספיק לעמוד בראש המאבק במערכת הבנקאית הריכוזית, להילחם בתאגידי המים המנופחים, להוזיל את יוקר המחיה ולהיבחר שלוש שנים ברציפות כאחד מ-100 המשפיעים על הכלכלה הישראלית.

במסגרת ועדת הרפורמות, העביר השר כהן חוקים מרכזיים ובהם הרפורמה בבנקים, הרפורמה במכון התקנים, הקמת רשות הון עצמאית, הקמת הרשות להתחדשות עירונית, תיקון חוק התכנון והבנייה, חוק תמריצים לקרנות נדל"ן וחוקים נוספים. בנוסף, קידם השר כהן הצעות חוק פרטיות ובהן, הצעת חוק להנהגת חובת פנסיה לעצמאים, הצעת חוק להגדלת ההנחה לזכאי דיור ציבורי, הצעת חוק לבניית דירות קטנות בנות שלושה חדרים, הצעת חוק לפיצול דירות ועוד.

בסבב המינויים בינואר 2017, מונה כהן לשר הכלכלה והתעשיה. לדבריו, "במסגרת התפקיד אני שם דגש על כניסת חברות בינלאומיות לישראל, חיזוק התעשיה, משיכת חברות מתקדמות לפריפריה, שילוב עובדים עם מוגבלויות בשוק העבודה והפחתת יוקר המחיה".

בימים אלה אתה מסכם שנה למינוי שלך כשר הכלכלה והתעשיה.

"עם כניסתי לתפקיד שמתי דגש על קידום המשק הישראלי לחדשנות וצמיחה, תוך חיזוק כושר התחרות בתעשיה ובסקטור העסקי, פיתוח כלכלי חברתי, הפחתת יוקר המחיה, שיפור הסביבה העסקית וכן – מיקום ישראל בין 15 הכלכלות המפותחות בעולם מבחינת תוצר גולמי לנפש. מטרתי: להביא לקידום הצמיחה של המשק הישראלי, שיפור הפריון, הפחתת יוקר המחיה והגברת התחרות, משיכת השקעות, יצירת מקומות עבודה איכותיים, חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים ועוד".

בוא נגלוש קצת לאזור שלנו. אנו יודעים שהיו אליך לא מעט פניות להתמודד על ראשות העיר בחולון.

"אני רואה בעשייתי בממשלה שליחות לטובת המדינה בכללותה. ויתרתי לא מעט במסגרת עיסוקיי בשוק הפרטי לטובת שליחות זו. אין לי כוונה להתמודד על ראשות העיר אולם חולון חשובה לי ואפעל לסייע מתוך הממשלה לטובת העיר בכל מה שאראה לנכון".

מה הדבר שהכי מסמל עבורך את חולון?

"בכל פעם שאני חוזר לחולון אחרי יום עבודה או אחרי נסיעה לחו"ל, אני מקבל את התחושה שהגעתי הביתה. כשאני רואה את צומת חולון ועץ השקמה הגדול, זו חולון עבורי".

הערים השכנות בת ים וראשון לציון נמצאות בקשיים תקציביים גדולים. מה ניתן לעשות בנושא?

"לבת ים יש פוטנציאל להיות עיר תיירות מובילה בישראל. חוף הים, הטיילת, מהפכת ההתחדשות העירונית שמקודמת וכן הקירבה לתל אביב הופכים אותה לפוטנציאל שיתרום לכלכלת העיר ולתעסוקה באזור".

איך אתה רואה את ההתפתחות של ראשון לציון?

"עתודות הקרקע בראשון לציון יובילו את העיר בעתיד להיות שקולה לתל אביב מבחינת התושבים. להתפתחות בריאה של העיר יש לשים דגש על בניית אזורי תעסוקה וכן, של מוסדות תרבות. כך למשל, הייתי בוחן בעיר את שדרוג המכללה למינהל לאוניברסיטה".

ולסיום, ספר לנו משהו שלא יודעים עליך.

"עד היום וכבר יותר מ-30 שנה אני משחק כדורסל בימי שישי עם החברים משכונת תל גיבורים. מדובר בחברים עוד מבית הספר היסודי ואנו משחקים במגרש של בית הספר. על זה אני לא מוותר".

 

תגובות

2 תגובות
  1. עופר

    איש יקר ,איש עשיה ,אחד הטובים שיש במערכת הפוליטית….חבל רק שהעומד בראש מפלגתו,השר כחלון ומנכ"ל משרד האוצר ,שי באבד ..לא מכבדים החלטות בית משפט בנוגע לתוספת שכר שמגיעה לשוטרים,לסוהרים,לגמלאים,לגמלאי השב"כ/מוסד ומשמר הכנסת בדין משנת 2006.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר