גזית כצעיר מאוהב בשנות ה-70
גזית כצעיר מאוהב בשנות ה-70

הבחירות של המועמדים: מצעד השירים של אילן גזית

מהאהבה הראשונה בתיכון קוגל בחולון, דרך מלחמת לבנון והמסע הביתה מקליפורניה ועד בואם של הילדים אל חייו. השירים לחג שבחר המתמודד לראשות העיר

פורסם בתאריך: 8.9.18 18:30

Bee Gees/ How Deep is Your Love

"שירם של ה-Bee Gees, יצא בשנת 1977. הייתי אז בן 14, בגיל ההתבגרות, תלמיד כיתה ט' בתיכון קוגל, חווה אהבה אמיתית וטהורה בפעם הראשונה בחיי. הייתי מאוהב עד מעל לראש בחברתי גלית, והיינו זוג במשך חמש שנים עד לצבא. נשארנו בקשר מצוין עד היום".

Stevie Wonder/ As

"האלבום הכפול הנפלא The Key of Life יצא בשנת 1976 ומלווה אותי עד היום, גם בהופעות עם הלהקה שלי. סטיבי וונדר הוא אחד האמנים  הגאונים שהשפיעו על חיי המוזיקליים. דרך השיר והאלבום הזה נחשפתי אל המוזיקה השחורה, ולשמחתי זכיתי לראות ולשמוע את סטיבי בארץ, היוצר והמוזיקאי שהכי השפיע על הטעם המוזיקלי האמנותי שלי".

כמה טוב שבאת הביתה/ אריק איינשטיין. מילים: יענקלה רוטבליט, לחן: שלום חנוך

"די בלהזכיר את שלושת השמות האלה כדי להבין. השנה 1983 ואני חוזר הביתה ממלחמת לבנון הראשונה, כשאני יודע שאני לא חוזר לשם יותר. הורי האהובים מקבלים אותי עם השיר הזה.

ופעם נוספת, השנה היא 1986 אני עומד ליד גשר הזהב של סן פרנסיסקו, בכיסי ווקמן עם קלטת ושומע את אריק איינשטיין שר את 'יושב בסן פרננסיסקו על המים' ומיד אחריו את 'כמה טוב שבאת הביתה'. זה הרגע שהחלטתי שאני חוזר לארץ אחרי קצת יותר משנה בקליפורניה. אני מאד מחובר למוזיקה הארצישראלית, ואריק איינשטיין מאד חסר לי, לנו".

Amy Winehouse/ You sent me flying

עניין של זמן/  גידי גוב. מילים: אהוד מנור, לחן: רמי קליינשטיין

"השיר יצא לראשונה בשנת 1992 ונכתב לטובת סדרת נוער טלוויזיונית. יש לו שתי גירסאות: אחת שקטה ואחת קצבית. אני אוהב ומחובר לשיר הזה על גווניו ומקצביו. זה שיר שהולך איתי לכל מקום וזה אולי השיר ששרתי הכי הרבה בחיי על כל במה אפשרית. כששמעתי אותו לראשונה, מיד התחברתי למילים הנהדרות: 'אתה עוד תגלה את העולם, אם תרצה או לא תרצה, יש עוד זמן להשתנות מן הקצה אל הקצה…'. המילים האלו תפסו אותי בנקודת זמן מאד משמעותית. בשנת 1992 נולדה שיר, בתנו הבכורה והרגשתי שאני שר לה. בשנת 1996 נולד בננו עדי ושרתי לו את השיר הזה בברית המילה. זה שיר שמתאים לכל גיל בכל מצב וצריך לזכור שאף פעם לא מאוחר להשתנות ולשנות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר