שי קינן

הבחירות של המועמדים: מצעד השירים של שי קינן

מהאהבות הסוערות ועד תום התמימות, מפסטיבל וודסטוק ועד צומת חולון, מהאינתיפאדה דרך מבצע חומת מגן ועד חגיגות ה-70 לישראל. השירים לחג שבחר המתמודד לראשות העיר

פורסם בתאריך: 11.9.18 17:00

צל עץ תמר/ זהר ארגוב. מילים: אפרים וינשטיין. לחן: חיים קוברין

"אני אוהב מוזיקה ים תיכונית ולא אכפת לי שמכנים אותה מוזיקה מזרחית כי בסופו של דבר, טעם הקהל ניצח והיום זו המוזיקה הכי ישראלית שיש. יש המון אמנים ענקיים שצמחו מהמוזיקה הים תיכונית אבל זהר ארגוב תמיד יהיה הכי חשוב, הכי משפיע והכי נצחי. 'צל עץ תמר' הוא שיר מהאלבום השני שלו, לפני הפריצה הגדולה עם 'הפרח בגני'. אני אוהב את ההקלטות המוקדמות של זהר, לפני שהוא בעצמו ידע איזה כוכב גדול הוא יהיה והשיר הזה בעיני משקף את התמימות בתקופה שהמוזיקה המזרחית עדיין לא היתה קונצנזוס".

שוב לא שקט/ רוקפור. מילים: אלי לולאי. לחן: אמיר צורף, ברוך בן-יצחק

"הייתי בערך בן עשר כשיצא אלבום הבכורה של רוקפור, 'האיש שראה הכל', עם מוזיקה שלא שמענו כמוה קודם בישראל. משהו שמרגיש כאילו וודסטוק פגש את צומת חולון. המחשבה שהלהקה הזו צמחה בעיר שלנו היתה בלתי נתפשת כנער, וזה בשנים שבהן הכוכבת הכי גדולה תוצרת חולון היתה אורנה דץ מ'כאן נולדתי'. בגיל ההתבגרות כמו כולם גם אני העדפתי את הגיטרה החשמלית והמוזיקה של רוקפור התאימה בול".

שיר ישן/ אתניקס. מילים: זאב נחמה, לחן: זאב נחמה ותמיר קליסקי

"בהיכל התהילה של חולון חייב להיות מקום של כבוד לזאב נחמה, איש פורץ דרך שהצליח לקחת שלושה עולמות מוזיקליים: רוק, פופ ומוזיקה ים תיכונית ולהרכיב מהם משהו חדש וטוב. אין ישראלי שלא מתחיל לזוז עם השירים של אתניקס אבל אני בחרתי דווקא בשיר יותר שקט ואישי, 'שיר ישן' – מי לא חווה אהבה מהסוג הזה שגורם לך לרצות לתת הכל".

כשהלב בוכה/ שרית חדד. מילים: יוסי גיספן לחן: שמואל אלבז

"השירות שלי במודיעין היה בתקופת האינתיפאדה השנייה והתקופה שאחריה עד מבצע חומת מגן. אלה לא היו ימים פשוטים. המציאות הבטחונית כבר הוכיחה באותו זמן שבצד השני לא שינו את הכוונות שלהם לגבי ישראל. בימים קשים יותר, זה היה השיר שהתנגן כל הזמן, למילים של תושב העיר יוסי גיספן. הוא תמיד מזכיר לי את תקופת הצבא ואת החברים מהשירות".

ישראל שלי/ ליאור נרקיס וירדנה ארזי. מילים: יוסי גיספן, לחן: אוראל גיספן

"חגיגות ה-70 לישראל היו מקור לגאווה עבור כל ישראלי. הבחירה להפוך את אירועי יום העצמאות וסוף השבוע שאחריהם לשלושה ימים של חגיגות הצליחה לסחוף את כל המדינה והאמת, יש סיבה טובה לחגוג. הגענו להישגים מדהימים בפרק זמן קצר. זה השיר הרשמי של החגיגות שכתב יוסי גיספן והלחין אוראל גיספן, דור חדש של מוזיקאים תוצרת חולון. שרק יהיו לנו סיבות לרקוד ולשמוח".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר