החניה של מרכז מטר"ה
החניה של מרכז מטר"ה

העירייה פעלה כחוק, המטופלים במרכז מטר"ה לא מרוצים. צפו:

בהוראת משרד החינוך נאלצה העירייה נאלצה לסלול חניה חדשה, אך הסדרי החניה החדשים של מרכז מטר"ה בחולון מקשים על המטופלים, חלקם בכסאות גלגלים, את הנגישות וההגעה למקום

פורסם בתאריך: 13.9.18 13:17

מטופלים במרכז מרכז מטר"ה (מרכז טיפולי רב תחומי הידרותרפי) ובני משפחותיהם בחולון מתלוננים כי הסדרי החניה החדשים בסמוך למרכז הטיפולי מקשים עליהם את ההגעה לטיפולים ודורשים מהעירייה להשיב להם את הסדרי החניה הקודמים.

מרכז מטר"ה הוקם בשנת 1988 על ידי החברה לבידור ובילוי כחלק ממערך הפעילות של המחלקה לספורט ולחינוך גופני בעיריית חולון. בשנת 2012 הוקמה במרכז בריכה הידרותרפית, פעילות המרכז הורחבה והתווספו תחומי פעילות וטיפול מגוונים. אלא שהמרכז הטיפולי הטפולי ממוקם בשכנות לבית הספר הרצפלד, ובתכנית החניה החדשה, הורחק אזור החניה המיועד לבאי המרכז, מה שמקשה על המטופלים, חלקם נכים בכסאות גלגלים, את הנגישות וההתאיידות למבנה.

שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ובילוי, האחראית כאמור על מטר"ה, מסביר כי "השינויים נעשו בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, האומר כי אסור שיהיה מגע בין הציבור הרחב לתלמידים בבית הספר. כל ההסדרים נעשו לפי החוק".

צפו במרחק מהחניה ועד למרכז מטר"ה:

שרית, אם שבתה מטופלת במרכז מטר"ה, מספרת כי "בתי בת שמונה, עם תסמונת גנטית נדירה, ובין היתר, היא זקוקה גם לטיפולי הידרותרפיה באופן סדיר כבר שנים. לצערי, יש רק מקום אחד בחולון שנותן שירות שכזה והוא מרכז מטר"ה. חיכיתי חודשים עד שהתפנה מקום עבורה. מרכז זה ממוקם במתחם אחד ביחד עם בית הספר הרצפלד לילדים נכים. לאחרונה השומר סירב להכניס אותי למתחם החניה הרגיל כדי להחנות בחניית הנכים כפי שעשיתי בשנה האחרונה. נאלצתי להחנות מסביב למתחם, במעלה הגבעה. המרחק הזה מאוד מקשה על בתי, שלא לדבר על אנשים עם נכויות קשות עוד יותר ובכסאות גלגלים ועל חודשי החורף, אז קר וגשום. מה שעוד יותר מרגיז הוא העובדה שהחניה הצמודה להרצפלד וגם למרכז מטר"ה ריקה כל היום, למעט בשעה אחת בבוקר ואחת בצהריים".



מתלונות נוספות ממטופלים במקום עולה כי כמה מהם שוקלים להפסיק את הטיפול במטר"ה, על אף שמדובר במוסד היחידי בחולון שמספק עבורם את הטיפולים הללו. אם אחרת מספרת כי כשסללו את החניה החדשה עבור באי מטר"ה, אמנם הנגישו אותה לנכים אך מדובר ברמפות תלולות שמהוות ירידות תלולות ומסוכנות עבור נכים בכסאות גלגלים מחד ועליות קשות מאידך. "בן אדם שיוצא עם כיסא גלגלים ממרכז מטר"ה לא מצליח לעלות את העלייה התלולה בחזרה לרכב ונאלץ לרדת לכביש".

חן הוסיף בתגובה כי "משרד החינוך דרש את ההפרדה בין בית הספ למרכז, נבנו חניות לנכים עם נגישות מלאה ובאישור יועץ נגישות. ההנחיה היא כשהתלמידים מסיימים את הלימודים ב'הרצפלד', החניה עוברת לרשות באי מרכז מטר"ה. גם המרחק בין החניה החדשה למרכז הוא סביר בהחלט, וכאמור, בשעות שבית הספר לא פעיל, המשפחות והמטופלים רשאים לחנות לפי ההסדר הקודם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר