כיכר ויצמן בשיפוצים

סוחרי כיכר ויצמן: "הרסו לנו את הפרנסה בחגים". צפו:

"לפני הבחירות ולפני החגים נזכרו לשפץ", אומרים הסוחרים שמבקשים הקלה בארנונה ובעיקר להבין מתי יסתיימו השיפוצים?

פורסם בתאריך: 16.9.18 11:52

הבשורה על שיפוץ כיכר ויצמן בחולון, שידעה בעבר ימים יפים יותר, התקבלה בשמחה על ידי רבים מתושבי חולון ובעיקר בקרב הסוחרים ובעלי העסקים במקום. אולם, עם תחילת השיפוצים שוררת אי ודאות בקרב הסוחרים בכיכר שלטענתם, לא נמסר להם כמה זמן יארך השיפוץ, שכבר עתה נראה כי הוא פוגע בפרנסתם ובמיוחד בתקופת החגים. בנוסף, שעות העבודה במקום אינן קבועות והסוחרים אינם יכולים להיערך בהתאם.

לפני מספר שבועות החלו עבודות השיפוץ בכיכר ויצמן, פעם כיכר מרכזית בחולון שהפכה ברבות השנים לכיכר מוזנחת והיתה זקוקה לשדרוג שאותו היא עובר בימים אלה ממש. התכנית לשיפוץ הכיכר נעשתה בהליך של שיתוף הציבור, הסוחרים נרתמו למשימה והעירייה יצאה בהודעה חגיגית כי השיפוץ יכלול: החלפת הריצוף בכיכר; שדרוג התאורה בגופי אור כללי ובתאורת אווירה; הצללת הכיכר באמצעות נטיעת כ-26 עצים חדשים; הוספת ערוגות רחבות ופתוחות ליצירת "תאי גינון" נדיבים; הצבת ריהוט רחוב צבעוני וייחודי, שתוכנן במיוחד עבור הכיכר (ספסלים, שולחנות ישיבה ועבודה, טריבונות ישיבה).

עוד פירטו בעירייה כי אמצעי הישיבה החדשים יעטפו את הכיכר מכל עבריה ויחברו אותה לגן הרצל ולרחובות סוקולוב ושנקר, עם פיתוח מתווה הליכה נוח בכיכר והוספת מקומות למפגשים קהילתיים ולאירועים והסדרת אמצעים שיאפשרו קיומם של אירועים אלה בימי חול ובמועדי ישראל, כולל הוספת עמדות טעינה ותקשורת WiFi לשירות התושבים.

ואכן לפני מספר שבועות הגדרות הוצבו, המרצפות נעקרו והעבודות בכיכר יצאו לדרך אך מתברר שלא כולם מרוצים "לפני הבחירות ולפני החגים נזכרו לשפץ", אומר אחד הסוחרים. "הרסו לנו את הקניות לחגים. גם ככה הכיכר מתה ובחגים יש התעוררות – מי ירצה לבוא לכאן? המקום נראה כמו מחנה מעצר עם הגדרות והחולות. לפחות היו נותנים הקלות בארנונה".

צפו בשיפוצים בכיכר ויצמן:

סוחר אחר מוסיף: "לא מודיעים מתי עובדים, השעות משתנות וביום יש רעש נוראי. כשאנו שואלים את הפועלים ומנהל העבודה מה הצפי לסיום, אף אחד לא יודע להגיד לנו. זה הכי חמור – מתחילים שיפוץ ולא יודעים מתי יסתיים".

גם מצד הדיירים עולות תלונות: "העבודות בלילות מדירות שינה מעינינו. בנאדם מסיים יום עבודה, רוצה לשים את הראש לנוח, ואז הטרקטורים עובדים ואי אפשר לישון כל הלילה ואנו מגיעים עייפים לעבודה".

כמה מהדיירים מצביעים על בעיות בטיחות במקום: "סגרו לנו את הכיכר, הגדרות פה מסוכנות, חלקן קשור עם חוטים לעמודי חשמל וכמעט נפלו על ילדים. התרענו על כך בפני מנהל העבודה והוא נפנף אותנו. עד שלא יקרה אסון, אך אחד לא יתעורר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון החלה בחודש אוגוסט בעבודות שיפוץ נרחבות בכיכר ויצמן, לטובת התושבים, בעלי העסקים והעוברים והשבים. מטרת העבודות להפוך את הכיכר למקום נעים ומסביר פנים ולהרחיב את פעילותה העסקית. טרם תחילת העבודות עדכנה בכך העירייה את דיירי הכיכר ואת בעלי העסקים בה, בכל האמצעים שעומדים לרשותה, ועל כן, תמוהות הטענות שמועלות בנושא זה. כשבוע לפני תחילת השיפוץ עברו נאמן הרובע ורכזת תעשיה ומסחר בעירייה בין העסקים בכיכר, הסבירו לבעליהם על אודות השיפוץ ומשך זמן העבודות ואף חילקו מנשרים שבהם מידע רב".

עוד ציינו בעיריית חולון כי "בתאריכים 17.7.18 ו-19.7.18 פעלה במשרד נאמן הרובע שבכיכר ויצמן עמדת מידע לתושבים ולעסקים בנוגע לשיפוץ. כפי שהוסבר לדיירים ולסוחרים, השיפוץ צפוי להסתיים עד סוף חודש דצמבר כאשר שעות העבודה הן משעה 07:00 עד השעה 17:00. השעות עשויות להשתנות מדי פעם, אך לא מתוכננת בשלב הנוכחי עבודה בשעות הלילה, וזאת על מנת שלא להפריע למנוחת הדיירים. עבודות בשעות הלילה ייתכנו בשלב מאוחר יותר בחזיתות העסקים (תוך תיאום מראש עם בעלי העסקים) וזאת על מנת שלא להפריע לפעילות העסקית השוטפת בשעות היום. 

"יצוין, כי אתר השיפוצים מגודר, מצוי תחת פיקוח של אגף התשתיות ולא ידוע על כל בעיית בטיחות שקיימת בו. כמו כן, יש לציין כי במהלך העבודות הנגישות לבתי העסק ולבתים וכן השירותים העירוניים שניתנים לדיירים ולעסקים נמשכים כסדרם. לגבי הקלות לבעלי העסקים, העירייה מוגבלת בסמכות שמעניק לה החוק, שאינו מתיר להקל על בעלי עסקים שסמוכים לאזור שעובר תהליך שיפוץ או התחדשות או לפצותם".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר