אסנת קרן

היום השני ברחוב: ארבעה ילדים ואמא חיים באוהל בחולון

עדיין לא נמצא פתרון דיור לאסנת קרן ולילדיה שהעבירו את הלילה ברחוב

פורסם בתאריך: 4.10.18 14:53

אסנת קרן עברה אמש (רביעי) עם ארבעת ילדיה לגור ברחוב. קרן, גרושה בת 36, אם לארבעה, מחוסרת דיור, נאלצה לפנות דירה שאליה פלשה לפני כשבוע בשכונת גסי כהן, ובאין ברירה הוציאה את ילדיה, בני 6, 8, 10 ו-11, למגורים ברחוב. כעת הם חיים בגינה ציבורית בשדרות היובל בעיר.

היא התגרשה לפני חמש שנים ולדבריה, מאז היא במצוקה כלכלית. עד כה התגוררה בדירת חדר עם ילדיה, אך כיוון שלא עמדה בתשלום שכר דירה, נאלצה לעזוב גם את הדירה הקטנה. היא מתקיימת מעבודות דחק ומתמיכה של עמותות ולטענתה, היא איבדה את זכאותה לדיור ציבורי משום שהיא מקבלת דמי מזונות ולא מתקיימת רק מהבטחת הכנסה.

הפעילה החברתית מחולון מיטל כהן התגייסה לעזרתה ועתה ממתינה קרן להופיע בפני ועדת של משרד השיכון כדי לקבל מענה למצוקת הדיור שבה היא נתונה. כהן מסרה לפני זמן קצר ל"השקמה-חולון": "דו"ח של העובדת הסוציאלית מטעם העירייה נשלח הבוקר למשרד השיכון וממתין לוועדת חריגים, אולם גם הפתרון שמציעה ועדת החריגים אינו מניח את הדעת מכיוון שהם מציעים סיוע בסך 2,200 שקל. הסיוע הוא בלתי סביר – היכן אפשר לשכור דירה במחיר כזה?! זה פשוט הזוי. כל מה שאסנת מבקשת הוא זכאות לדיור ציבורי, זה הכל. אני מקווה שמישהו בחלונות הגבוהים אכן יתעשת ויעזור לה".

בינתיים, הפעילים החברתיים לבנת שלום וחנן לוי מחולון התגייסו לעזרת המשפחה ודואגים לה לאוכל, ללבוש ולפריטים בסיסיים. הילדים ואמם שוהים בחוץ. בשעות הלילה מזג האוויר מתחיל להתקרר והשאלה כמה זמן יחזיקו מעמד במצב כזה.

לאחר לילה לא קל ברחוב, קרן יושבת לצד האוהל ומתפללת שיימצא לה הפתרון: "מי רוצה לגור כך? זה לא נעים לי ולילדים. הלוואי ויגיע הפתרון ונגור בדירה נורמלית. אני מקווה לטובת הילדים. אני רוצה שיהיה להם טוב ונגור תחת קורת גג נורמלית. אני לא עבריינית, אני אזרחית שומרת חוק ורוצה שהמדינה תעזור לי. זו לא בקשה מוגזמת".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר