בדיקת מים

צפו בבדיקה: האם המים בחולון צלולים וראויים לשתייה?

תאגיד מי שיקמה יצא יחד עם התושבים המתלוננים לבדוק את הסיבה למים העכורים הזורמים בברזים. צפו בתוצאות:

פורסם בתאריך: 5.10.18 09:15

לאחר תלונות חוזרות ונשנות וכפי שדווח ב"השקמה-חולון" על מים עכורים, "מי חלודה", הזורמים בברזים בבתים ברחבי חולון, נערך השבוע (רביעי)  סיור של נציגי תאגיד מי שקמה בשכונת אגרובנק. במהלך הסיור הוסבר לתושבים שהתלוננו על חלודה במים שמקור הבעיה הוא בצנרת ישנה וחלודה. במהלך הבדיקה נדגמו מי השתייה בצנרת הראשית אל מול הבניין שבו נמצאה חלודה במים במהלך הבדיקה והדיירים ששותפו בבדיקה ראו במו עיניהם כי הבעיה נעוצה בצנרת.

צפו בבדיקת עכירות המים על ידי תאגיד מי שיקמה: 

לסיור התלווה מהנדס החברה שהראה והסביר מהיכן הבעיה. בין השאר הוסבר לתושבים כי מערכת המים של העיר חולון ניזונה ממערכת המים הארצית של חברת מקורות בקו ירקון מערבי. מי השתייה נבדקים הן על ידי "מקורות" והן על ידי תאגיד מי שיקמה, אשר מנטר אותם באופן רציף על ידי חיישנים המתריעים בזמן אמת על כל בעיה במים. המערכת שולחת התרעה למערכת הממוחשבת וכן לטלפונים הניידים של בעלי תפקיד מרכזיים בתאגיד על כל חריגה באיכות המים. במקביל, על פי הנחיות משרד הבריאות, מבוצעות דגימות מים שוטפות ברחבי חולון המועברות ישירות למעבדות משרד הבריאות לצורך בדיקה ואבחון. אספקת המים לבתים עוברת בצינורות המים של התאגיד, אשר עשויים פלדה, עם ציפוי בטון פנימי, וזאת על פי תקני האיכות הגבוהים ביותר בתחום.

כדי לבדוק את איכות המים, יש לבצע בדיקת רמת העכירות במי השתייה. עכירות היא מדד בכימיה המבטא את צפיפות החלקיקים בתמיסה. העכירות גבוהה יותר ככל שיש יותר חלקיקים בנוזל. יחידות המידה במכשיר המודד את האיכות והעכירות במים נקראות NTU –  Nephelometric Turbidity Unit. על פי תקן שנקבע על ידי משרד הבריאות ומינהל המים, רמת העכירות המרבית המותרת עומדת על 1 NTU.

כאמור, לאחר שהגיעו לתאגיד מספר תלונות לגבי איכות המים המסופקים, בוצעו דגימות במספר מקומות בחולון ובהתאם לפניות וביניהם: ברחובות הפלמ"ח 17 ו-19, קוגל 20, ברקת 22, פינסקר 10, ז'בוטינסקי 16 ו-25, חנקין 38, צבי שפירא 4 ועוד.

בבדיקות נמצאו הבדלים ברמת העכירות בין המים המסופקים לצרכנים על ידי התאגיד שנבדקו בבדיקת מעבדה ניידת ברשת הציבורית לעומת המים אשר נמדדו בבית הצרכנים: בחנקין 38 נמצא בבדיקת איכות המים ברשת הציבורית כי רמת העכירות עומדת על 0.37 NTU, לעומת זאת רמת העכירות בבית – על 5.19 NTU , שהם הרבה מעבר לתקן. בקוגל 20 נמצא בבדיקת איכות המים ברשת הציבורית כי רמת העכירות עומדת על 0.57 NTU. לעומת זאת, רמת העכירות בבית הפונה עמדה על 4.17 NTU, שהם הרבה מעבר לתקן. בצבי שפירא 4 נמצא בבדיקת איכות המים ברשת הציבורית כי רמת העכירות עומדת על 0.46 NTU לעומת זאת רמת העכירות בבית עמדה על 1.91 NTU, גם הם הרבה מעבר לתקן. בברקת 22 נמצא כי בבדיקת איכות המים ברשת הציבורית רמת העכירות עומדת על 0.59 NTU. בפלמ"ח 17 רמת העכירות בשת הציבורית עומדת על 0.47 NTU. מתאגיד מי שיקמה נמסר כי בכל הבדיקות שביצענו בקווים העירוניים נמצאו מים צלולים וראויים לשתייה ובעלי ערכים התואמים את דרישות משרד הבריאות.



לעומת זאת, בבדיקות שבוצעו בבתי המתלוננים, נמצא כי איכות המים היתה בעלת עכירות גבוה מהתקן, שיכולה לנבוע ממספר גורמים: צנרת ישנה וחלודה, מסנן שלא נוקה תקופה ארוכה, דוד שמש חלוד. האחריות על תיקון או החלפה של הצנרת הפרטית או דוד שמש היא על בעלי הבתים.

חלודה בצנרת. צילום: "מי שיקמה"

בתאגיד מי שיקמה ציינו כי המכנה המשותף לכל הפניות הוא שמדובר בניינים ישנים שלא הוחלפה בהם הצנרת מעולם ואם בוצעה החלפה, הסתפקו בעלי הבתים בהחלפת הצנרת הדירתית בלבד או בהחלפת חנוכיית מדי המים, אך שאר צנרת הבניין נשארה ישנה וחלודה. "עד שצנרת המים בכל הבניין לא תחודש, דיירי הבניין ימשיכו לסבול מלחץ מים נמוך וממים חלודים ועכורים", הסבירו בתאגיד והוסיפו: "מי השתייה המסופקים לתושבי חולון הם מצוינים".

דוגמה לצנרת חלודה. צילום: "מי שיקמה"

דוגמה לצנרת חלודה. צילום: "מי שיקמה"

עוד ביקשו להדגיש כי "תאגיד המים אחראי על פי חוק על צנרת המים עד למד המים הראשי, התאגיד בדק וימשיך לבדוק כל תלונה שתתקבל בנושא איכות המים על פי פניות מוקד ולגופו של עניין, ולתושבים כדאי לשים לב: לא יכול להיות שהמים יהיו עכורים בבית אחד ו/או רק בדירה אחת, בעוד שבשאר הבניינים ברחוב איכות המים תקינה".

תגובות

תגובה אחת
  1. אש

    שיפסיקו להזרים פלואוריד למים שלנו. פלואוריד זה רעל שותף את מערכת העצבים.. ושלא ייהנו אותנו שכאילו הם הפסיקו להזרים את הריח הזה למים… אגב, הוספה של רעל למזון או מים זה רצח בכוונה תחילה. ומה שהכי מעניין הא שעד היום הנבלות האלה חופשיים ובעלי תפקידים מבוקשים וזה במקום לשבת בכלא על רצח המונים… ותחשבו על זה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר