בת אל נגאוקר

צעירה עם שיתוק מוחין מחולון: "אני כמו כולם, עיזרו למצוא עבודה"

בת אל נגאוקר סובלת מקושי בהליכה אבל "מתפקדת רגיל כמו כל אחד", היא התחתנה לאחרונה וחולמת על ילדים אבל יושבת בבית כבר חודשים ומתקשה למצוא עבודה

פורסם בתאריך: 10.10.18 15:04

בת אל נגאוקר, בת 27 מחולון, נולדה עם שיתוק מוחין. המגבלה, שמתבטאת בעיקר בקשיי הליכה ובאי יציבות, לא הפריעה לבת אל לסיים תיכון בהצטיינות, להוציא תעודת בגרות מלאה, לשרת בשירות לאומי, למצוא את אהוב ליבה ולהתחתן, אבל המגבלה הזאת כנראה מפריעה לאחרים, בעיקר במקומות עבודה שאליהם בת אל מנסה להתקבל, והיא מאוד רוצה לעבוד.

כבר שלושה חודשים שבת אל נגאוקר יושבת בבית ומאמציה למצוא מקום עבודה עולים בתוהו. "אחותי התאומה ואני נולדנו בשבוע ה-28 להריון. כשאמי היתה בבית החולים, הרופאים אבחנו מצוקה נשימתית אצל העובריות ולכן מיהרו ליילד אותנו בניתוח קיסרי. מיד לאחר הלידה הרופא אמר לאמי שנראה שלבנותיה תהיה מגבלה שמאוחר התבררה כמחלת ה'סיפי' – שיתוק מוחין שלמזלנו פגע בנו רק ברגליים. אני נולדתי עם שיתוק מוחין שבא לידי ביטוי במגבלה מוטורית ברגליים בלבד", מסבירה בת אל. "עברתי מספר ניתוחים בילדות כדי להביא לשיפור בתפקוד המוטורי. אני סובלת מקושי בהליכה ואי יציבות בעיקר מחוץ לבית, אך אני מתפקדת רגיל כמו כל אחד ועושה את כל הפעולות שכל אחד עושה".

בת אל גדלה בשכונת ג'סי כהן בחולון, שם היא וארבעת אחיה מתגוררים עד היום בסמוך לבית ההורים. היא למדה במסגרות רגילות: ביסודי למדה בבית ספר התבור ולאחר מכן בנבון ובקציר. את התיכון סיימה בבגרות מלאה ובהצטיינות יתרה. בבית הספר לא זכתה ליחס מיוחד והסביבה – תלמידים ומורים – העניקו לה הרגשה שהיא כמו כולם. לאחר התיכון, בת אל התנדבה לשירות לאומי כי לדבריה היה חשוב לה לתרום למדינה. בת אל מספרת: "התנדבתי במינהל החינוך בחולון בעבודה משרדית, שם הייתי אחראית על ניהול תהליכים במשרד. כל עבודה שביקשו ממני עשיתי. עד היום אני בקשר טוב עם כולם. היחס היה אלי היה שווה ונהניתי לעבוד שם".



לאחר השירות לאומי, הגיעה בת אל אל חברת "כל יכול", שמעסיקה אנשים עם מוגבלות במוקדים טלפוניים. "תפקדתי כנציגת שירות לקוחות של כל החברות הגדולות במשק, עבדתי שם במשך יותר משש שנים ולפני כשלושה חודשים החלטתי להתחיל דרך חדשה ולהתפתח".

בחיי היום יום, מספרת בתאל, "אני לא נתקלת בקשיים מיוחדים. אני צריכה בדרך כלל לנסוע במכונית כיוון שהאוטובוסים לא מותאמים ברובם לאנשים בעלי מוגבלויות, אז בעלי עוזר לי להגיע לאן שאני צריכה. הוא עצמו עובד בראשון לציון במכירות". על היכרותם היא אומרת: "זה סיפור מצחיק כי שנינו עבדנו באותו מקום ולא היינו מודעים לקיומו אחד של השני עד שנרשמתי לאתר היכרויות, שם הוא זיהה אותי וכשנפגשנו התברר שעבדנו יחד ולא נפגשנו מעולם. מאז, הכל היסטוריה – יצאנו במשך שלוש שנים והתחתנו בתחילת השנה. אנו מאוד רוצים ילדים אבל קודם נתבסס כלכלית".

בת אל מחפשת עבודה מסודרת לטווח ארוך, ולדבריה המשרות המתאימות לה ביותר הן בתחום שירות לקוחות טלפוני, עבודה משרדית, פקידותית, מזכירות, עבודה בסביבת מחשב. לסיום היא אומרת: "אשמח לקבל הצעות עבודה בתחום באזור ראשון לציון מערב" והיא מקווה שיגיעו הרבה כאלו.

תגובות

תגובה אחת
  1. אהובה שלי

    בתאלוש בהצלחה אהובה
    הלוואי ואנשים טובים יכולנו לתת לך להתפרנס בכבוד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר