בני נוער. אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הבילוי ב"לה פארק" הסתיים בקנסות: 2,250 שקל על חשבון ההורים

הנערים מחולון לא תיארו לעצמם כשיצאו לאכול גלידה שהבילוי התמים יסתיים בדו"חות כבדים

פורסם בתאריך: 11.10.18 13:52

א', בן 17 מחולון, וחבריו לא תיארו לעצמם שהבילוי התמים שלהם ב"לה פארק", יסתיים בקנסות של מאות שקלים לכל אחד מהם. "בסך הכל ישבנו לאכול גלידה, אבל הטעם שלה התקלקל מהר מאוד", אומר א'.

א' (השם המלא שמור במערכת) הלומד במגמת מנהיגות בתיכון ק"ש בחולון, וחבריו יצאו לבלות בערב שישי האחרון ב"לה פארק". "לקראת השעה 22:30 יצאנו לאכול גלידה, הכל עבר סבבה,  הגלידה הייתה טעימה ויצאנו לכיוון הבית לקראת חצות. בשעה 00:35 הגענו לגינת המפוזר מכפר אזר (רחוב מפרץ שלמה פינת דוד אלעזר) והתיישבנו שם. התחלנו לדבר, ובדגש על לדבר. כעבור עשר דקות הגיע אלינו שוטר ואמר לנו שהוזמנה ניידת בגלל רעש ושאנחנו צריכים להתפנות. חשוב לציין שישבנו מחוץ לגינה ובגינה עצמה ישבו חבר'ה אחרים. עשינו את הצעד לקום ואיך שאנחנו באים לקום, מגיעה שוטרת ואומרת שאנחנו צעקנו – אבל לא היה ולא נברא – ושהיא מבקשת את הפרטים האישיים שלנו.

"לא התווכחנו", ממשיך א', "נתנו לה מיד את הפרטים האישיים ותוך כדי שאלנו עבור מה היא צריכה אותם. אחרי שהיו בידיה כל הפרטים של כולנו, השוטרת בישרה לנו שלכל אחד מאיתנו יש דו"ח בסך 320 שקל. הלסתות שלנו נפלו לרצפה".

מה עשיתם לאחר שקיבלתם את הדו"ח?

"ב-1:30 בלילה, ללא ידיעת הורינו, הלכנו לתחנת המשטרה לבדוק מה אפשר לעשות וכיצד לבטל את הדו"חות השגויים האלה. הפקידה אמרה שזה לא קשור אליהם -זה היה שיטור עירוני – ושנקבל את הדו"חות בעוד מספר ימים לדואר ורק אז נוכל לערער".

א' מבקש לציין: "יחד איתי היו עוד שבעה חברם. היינו ארבעה בנים וארבע בנות, ילדים טובים ממגמת מנהיגות. אין לנו תיקים פלילים, אף פעם לא הסתבכנו עם החוק. בסך הכל שוחחנו בגינה ציבורית. לא עשינו שום פשע נורא".

מהן התובנות שלכם מהאירוע הזה?

"הלקח הוא שאסור להסתובב בגינות בכלל. הפיקוח העירוני נטפל ומחפש בכוח למי לתת את הדו"חות ולגמור את המכסה היומית. במקום לתת דו"חות על מעשים שלא ביצענו, כדאי שהשיטו העירוני ילחם בכלי המסוכן שנקרא אופניים חשמליים ויעקוב אחרי כל אותם ילדים שיוצאים כל שישי עם האופניים ומסכנים את הציבור".

מה הלאה?

"כמובן שנערער על הדו"חות. במידה שהערעור לא יתקבל, נלך למשפט. אם השופט יחליט שאנחנו צריכים לשלם את הקנס, נגיע לשלם אותו עם מטבעות של עשרות אגורות".

היכן תבלו מעתה בשעות הפנאי?

"אין הרבה מקומות בילוי בחולון. זה או 'לה פארק' או 'דלי קרים' מול קניון חולון או גינות ציבוריות. לבני נוער שאין להם כסף לנסוע מחוץ לעיר, אלה הם מקומות הבילוי. תמיד יש בהם נוכחות משטרתית".

נתקלתם במקרים יוצאי דופן בימי שישי? 

"כן, כל יום שיש רואים מריבות בין חבורות בני נוער. לפני שבועיים היתה מריבה מול קניון חולון בין חבורות נוער שהסתיימה בפצועים. לדעתי, צריך שוטרים ואנשי

חינוך שיסתובבו על אזרחי ויסתובבו בין בני הנוער ויבינו מה עובר עליהם. אולי כך צריך להתמודד עם מקרי האלימות שקורים וגם עם המקרה שלנו שהיה מיותר לחלוטין ויכול היה להסתיים באזהרה בלבד ולא בחוויה לא נעימה כמו שעברנו".



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עבירת מטרד הרעש הינה מהנפוצות ביותר בישראל ומהמטרידות ביותר את האזרחים מאחר שהיא מהווה הפרעה למרקם החיים של התושבים. על כן מגבירה המשטרה את נוכחותה במקומות ההתקהלות של בני הנוער בשעות הלילה. במקרה דנן, האירוע התרחש באזור מגורים, בסביבות השעה 00:40 – זמן רב לאחר שחלפה השעה המקסימלית המותרת להפרעות מנוחה – חצות בימי שישי. הצוות שהגיע למקום צפה בבני הנוער המדוברים במשך מספר דקות קודם שניגשו אליהם, כשהם צועקים אחד לשני וצוחקים בקולי קולות. אנשי הצוות פעלו כמצופה מהם בנסיבות הללו – הפסיקו את העבירה ומילאו דו"חות אכיפה. זכותו של הכותב, ככל אזרח, לערער על הדו"ח שיקבל.

"לא נותר לנו אלא להצר על השימוש התמוה במילה 'נטפל' כדי לתאר את עבודתה הקשה של משטרת ישראל. מדי יום, ואף יותר מכך בסופי שבוע, מטפלים שוטרי מרחב איילון במאות קריאות של אזרחים במצוקה למוקד המשטרה, כאשר, בנוסף לכך, מבצעים השוטרים פעילויות מגוונות בנושאי תעבורה ופשיעה. משטרת ישראל תמשיך לסייע לאזרחים נורמטיביים ולאכוף את החוק".

 

תגובות

10 תגובות
  1. ישן בלילה

    פעם הבאה יחשבו פעמיים.
    צועקים בגינות ציבוריות באמצע לילה כמו קופים.
    אבל כשמקבים דוח פתאום נזכרים שלומד במגמת מנהיגות…
    ישר כוח לשוטרים

  2. אש

    "ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עבירת מטרד הרעש הינה מהנפוצות ביותר בישראל בלה בלה בלה"… הטרדה מאיימת וסחיטה באיומים ע"י שוטרים ופקחים הן שתי העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישרהאל.. צריך להיות פראייר אמיתי לשלם ""קנסות"". גם אם שופט יפסוק לטובת העירייה/משטררע מה שברור שיקרה, תמיד אפשר לפסול את השופט. משום שהוא מקבל משכורת חודשית מהתובע וזה לא משנה אם העירייה משלמת את המשכורת הזו או המדינה משום שזה אותו הדבר.. אל תצאו פרייארים!

  3. רועי

    למה מי אמר לכם לקנות בית ליד פארק פרס אז תאכלו את הרעש עלק תלונות של רעש אנשים פחחחח

  4. רונן

    אם המשטרה אומרת שהשעה היתה 00:40 ועבר הרבה זמן אך זה שביום ההצמאות יש רעש של מוזיקה עד שלוש לפנות בוקר ולהם לא נותנים כנסות למה זה של העירייה ואך זה שבכיפור יש רעש עד לפנות בוקר וגם שם אין קנסות עיר בקומבינה מי שרוב לא מקבל ומי שתמיים מקבל קנס

  5. יוסף

    לא יודע מה היה בחולון, אבל מכיר תופעה של ונדליזם, רעש, מטרדים מסוגים שונים, אלימות ושאר מרעין בישין, ואין למי לפנות. התעלמות השלטונות מהמתרחש אצל האנשים ההגונים. תופעה ידועה של מטרדים רעשים במרחב הציבורי ולא רק בגנים ציבוריים, גם מתחת לחלונות חדרי השינה. בעד רשת מצלמות, מעצר, משפט וקנסות, נוסח סינגפור. הגיע הזמן לכבד המרחב הציבורי

  6. איתי גבריאל

    גם לי וחברים שלי קרה פשוט הלכנו לכיוון הבית מקניון חולון ועצרו אותנו זוג שוטרים גם כן בן בת ולקחו פרטים בלי להסביר למה ואז אמרו שקיבלנו דוחות. הן גם המשיכו לעקוב אחרינו חצי שעה אחרי זה ולחברים אחרים גם קרה עם אותו זוג שוטרים…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר