גזית בסרטון "הם ילכו להצביע"

הארגון הימני "בצלמו": לפסול את מועמדותו של אילן גזית

הארגון עתר ליועמ"ש בטענה כי גזית מ"יש עתיד" פרסם במסגרת קמפיין הבחירות שלו סרטון גזעני נגד החרדים

פורסם בתאריך: 14.10.18 10:48

ארגון  בצלמו הגיש עתירה ליועץ המשפטי לממשלה כנגד המועמד לראשות העיר חולון אילן גזית ממפלגת "יש עתיד", וזאת בטענה כי בקמפיין הבחירות של גזית נעשה שימוש בסרטון גזעני כנגד החרדים. גזית בתגובה: "מדובר בסיבוב פוליטי של אלה שמנסים להכתיב לאחרים איך לחיות ואז מתבכיינים שתוקפים אותם".

בעתירה שהגיש בשבוע שעבר ארגון בצלמו – ארגון זכויות אדם ברוח יהודית – נטען כי מועמד יש עתיד בחולון פרסם סרטון גזעני נגד החרדים. "הסרטון פורסם בכל כלי התקשורת ובנוסף בעשרות אתרים נוספים. בסרטון לא הוצגו החרדים בשמם או כינויים אלא בהגדרה המשפילה והמבזה 'הם'. פסילת מועמד לרוץ בבחירות הינה מכה קשה אולם במקרה דנן נראה שאין מנוס מכך שכן מדובר בסרטון גזעני ומקומם ביותר".

שי גליק, מנכ"ל הארגון אל היועמ"ש, מסביר: "אנו נלחמים בעוולות בכל הארץ הנגרמות לאזרחים וכמו שפנינו בזמנו ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הופעתו של אביב גפן בחולון, כך גם עכשיו. בכל מקום בו תהיה אפליה וקיפוח של זכויות הפרט אנו נהיה שם".

כפי שדווח ב"השקמה חולון", הסרטון שבו מופיע גזית  מזכיר את סגנונו של נתניהו במערכת הבחירות האחרונה לכנסת עם "הערבים נוהרים לקלפיות – לכו להצביע", שזכה לקיתונות של ביקורת. בין היתר אומר גזית למצלמה: "ביום הבחירות אתם תיהנו מיום חופש, אבל הם (ברקע תמונת חרדים שעליה הוא מצביע) ילכו להצביע. אתם תלכו לים, אבל הם (שוב ברקע תמונת חרדים שעליה הוא מצביע) ילכו להצביע", וכך הלאה – "אתם, החילונים, תלכו לפיקניק, לשופינג, לבזבז קצת כסף, אבל הם (החרדים בתמונה ברקע) ילכו להצביע". עם פרסומו של הסרטון הוא גרר עשרות תגובות, בהן: "כמה שנאת חינם בסרטון אחד", "איזו שנאת ישראל, ככה בלי בושה", "מזעזע. אנטישמיות 2018 יהודים נגד יהודים", "מבחיל", "הם – נוהרים בהמוניהם", "הוא מאלה שגינו את ביבי על נוהרים לקלפיות…". ועוד.



גליק מציין כי ארגון בצלמו שואב את הערכים והמטרות שלו מתוך התורה שניתנה לעם ישראל בהר סיני על ידי משה רבנו, פועל למען זכויות האדם באשר הוא אדם ונלחם באפליה. "למרות שהארגון מוגדר כארגון יהודי", אומר גליק, "הוא רואה את עצמו כמגן זכויות האדם של כל בני האדם ולא רק של יהודים".

עם זאת, לדבריו, "בשנים האחרונות בג"צ פוסק שוב ושוב פסיקות נגד זכויות המיעוטים ומסייע לארגוני טרור וארגוני חרם במלחמתם בישראל. שוב ושוב אנו רואים פסיקות הזויות נגד חיילי צהל, נגד חרדים ונגד מתנחלים. אנו מאמינים כי מערכת המשפט במדינת ישראל צריכה לתת משפט שווה ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו נלחם באפליה הקיימת בבג"צ עד שניווכח בצורה ברורה שכל מי שמגיע לבית המשפט מקבל יחס שווה והגון. כמו כל אזרחי ישראל גם אנחנו מוטרדים מכך שכל ארגוני זכויות האדם הפועלים בארץ מקבלים מימון ממדינות באירופה ונלחמות רק למען הערבים ורק נגד מדינת ישראל".

מאילן גזית נמסר בתגובה: "אנחנו קוראים לציבור לצאת להצביע ולהשפיע. מי שלא מצביע מאפשר את חוק המרכולים, מאפשר את תופעות ההדתה ומאפשר את הכפייה החרדית. כל הטענות על גזענות הן סיבוב פוליטי של אלה שמנסים להכתיב לאחרים איך לחיות ואז מתבכיינים שתוקפים אותם. נמשיך להילחם לטובת תושבי חולון ואף אחד לא ישתיק אותנו".

קיראו עוד באותו נושא:

המועמד לראשות חולון אילן גזית: "מישהו מנסה לעשות לי רצח אופי"

המועמד אילן גזית מסעיר את הרשת בסרטון בחירות נגד החרדים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא קשת

    פשוט הזוי עד עכשיו חולון היתה אחד הערים שבה חילונים וחרדים חיו יחדיו בהדדיות ובשלווה ומגיע אחד שרוצה להסית ולפלג בכוח!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר