אנטון מרצ'נקו ז"ל. נפל מגובה רב ונהרג
אנטון מרצ'נקו ז"ל. נפל מגובה רב ונהרג

תושב חולון בן 26 נפל מגובה רב באתר בנייה ונהרג

אנטון מרצ'נקו, שנהרג אתמול בתאונת עבודה באתר בנייה בבת ים, הותיר אחריו הורים ואח קטן

פורסם בתאריך: 15.10.18 09:26

אנטון מרצ'נקו, בן 26, תושב חולון, נהרג אתמול (א') בתאונת עבודה באתר בנייה בבת ים. אתמול בשעה 9:52 התקבל דיווח 101 של מד"א במרחב איילון על פועל שנפל מגובה רב לפיר אשפה באתר הבנייה "פארק הים" בבת ים.

כוחות הצלה רבים הגיעו לשטח בעקבות דיווח על פועל שנפל מגובה באתר בניה ברחוב הנביאים בבת ים. הכוננים יחד עם צוותי מד"א והצלה חולון בת ים דיווחו על גבר כבן 30 ללא סימני חיים הלכוד בין הקומות בתוך האתר, כאשר כוחות כיבוי האש פועלים לחלצו. מעוז בידרמן, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "מדובר בפועל כבן 30 שנפל לתוך פיר תוך כדי עבודתו באתר בנייה ולמרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. צוותי כיבוי פעל בזירה לחילוץ גופתו".

אתר הבנייה פארק הים בבת ים. צילום: מורן בן זכאי

ההרוג, אנטון מרצ'נקו, בן 26, עובד חברת "אלקטרה בנייה", הותיר אחריו הורים ואח קטן. אבל כבד ירד על משפחתו וחבריו של אנטון עם היוודע הבשורה ורבים מהם  הגיעו לבית הוריו בחולון כדי לשהות עם בני המשפחה בשעתם הקשה.

לאתר הבנייה הוצא צו הפסקת עבודות מנהלי למשך 48 שעות וזאת במקביל לחקירת משטרה שנפתחה בשיתוף משרד העבודה והרווחה. במהלך היום נחקרו תשעה בעלי תפקידים באתר, ארבעה מהם באזהרה, כולם שוחררו בתום חקירתם. החקירה נמשכת.

מרצ'נקו הוא ההרוג ה-33 בענף הבנייה מתחילת השנה. אמיר ספיר, בן 36 מחולון, הבעלים של "ספיר מערכות", חברה המכשירה אנשים לעבודה בגובה, העוסק בהתנדבות במציאת ליקויי בנייה אצל קבלני בנייה ומעביר את הדיווחים למשרד העבודה, אמר בעקבות התאונה: "מצב הבטיחות באתרי הבנייה בישראל הוא גרוע ביותר, הקבלנים לא מקפידים על הוראות בטיחות ובכל אתר שאני מגיע אליו אני מוצא עשרות הפרות של הוראות בטיחות. לרוב, מנהלי העבודה מסכימים איתי ומתקנים את הליקויים אך על אלה שלא אני מדווח למשרד העבודה ודואג שהתקלות יטופלו. אפשר למנוע תאונות מיותרות עם יותר פיקוח ואכיפה. אם המדינה לא תתעורר בעניין הזה יהיו לנו, לצערי, עוד הרוגים באתרי בנייה עד סוף השנה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מדינת חלם

    להגביר את האכיפה ולהטיל קנסות כבדים על בעלי ההחברות שאינם דואגים לבטחון עובדיהם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר