מערכת תאגיד מי שיקמה

מערכת חכמה לגילוי דליפות מים תותקן ברחבי חולון

תאגיד המים מי שיקמה החל בהתקנת מערכת חכמה לגילוי דליפות מים וניתוח מצב הצנרת

פורסם בתאריך: 12.11.18 11:44

תאגיד המים והביוב מי שיקמה החל בהתקנת מערכת חכמה לגילוי דליפות מים וניתוח מצב הצנרת ברשויות התאגיד. המערכת מותקנת במימון משותף של רשות המים, התאגיד וחברת אקווריוס ספקטרום, ועלות הפרויקט למשך חמש שנים כארבעה מיליון שקל.

תאגיד המים והביוב "מי שיקמה" נבחר במסגרת קול קורא, אשר פורסם על ידי רשות המים, להשתתף במיזם לקידום טכנולוגיות מים וביוב חדשניות. במסגרת הפרויקט יונחו על פני צנרת המים כ-800 גלאים אקוסטיים אשר ינטרו באופן רציף את מצב הצנרת ויגלו בזמן אמת את מיקום נזילת המים, עוצמת הנזילה וכמות אובדן המים.

המערכת תותקן על מאות קילומטרים של רשת המים התאגידית, כאמצעי לצמצום פחת המים הנובע כתוצאה מפריצות סמויות. עד עתה הותקנו המערכות באזור, בבית דגן, ברמת פנקס ובאור יהודה וכעת מתחילים בהתקנת החיישנים גם ברחבי העיר חולון.

מערכת חכמה לגילוי דליפות מים של "מי שיקמה"

מערכת חכמה לגילוי דליפות מים של "מי שיקמה"

החידוש במערכת זו היא האפשרות לנתח את עוצמת הצליל אשר משודר בין הגלאים ולזהות את איכות צנרת המים ורמת הבלאי שלה. ככל שרמת הצליל בין שני גלאים תהיה טובה יותר, כך נדע שאיכות הצינור בין שני הגלאים טובה. כמו כן, המערכת תקלוט רעשים הנוצרים בצנרת כתוצאה מנזילות ותדע לציין בצורה מדויקת את מיקום הנזילה, עוצמתה וכן אומדן לגבי כמות המים אשר אובדים באותה נזילה.



מנכ"ל התאגיד אריק מולה: "תאגיד מי שיקמה יהיה התאגיד הראשון אשר ישתמש בטכנולוגיה זו במתכונתה החדשה. באמצעות מערכת זו יוכל התאגיד לתכנן תכנית עבודה בהתאם למידע שהתקבל על איכות הצנרת ולקבוע את סדרי העדיפות בהחלפת קווים, כך שהמאמץ יופנה לטיפול בקווים אשר איכותם ירודה, ללא קשר לגיל הקו וכן המערכת תביא לחיסכון במים אשר הולכים לאיבוד בזמן דליפות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר