בית הספר (צילום ארכיון)

שביתה בבית הספר היסודי בגלל תלמיד אחד: "מטיל אימה על ילדינו"

לטענת ההורים הילד מכה ומתעלל בתלמידים בבית הספר, ובאחד המקרים אף תקף מורה. אביו של הילד: "קבוצת הורים מתנכלת לבני". העירייה: "המקרה ידוע ומטופל בכל הערוצים האפשריים"

פורסם בתאריך: 16.11.18 08:26

הורים בבית הספר היסודי בן גוריון בחולון השביתו הבוקר (שישי) את הלימודים למשך שעתיים. זאת, כך לטענת ההורים, במחאה על כך שתלמיד בבית הספר מכה, מאיים ומטיל אימה על הילדים והמורים, כאשר אף אחד מהגורמים האחראיים על בית הספר אינו עושה דבר. מנגד טוען אביו של הילד כ בנו סובל מהתנכלויות מצד ההורים והמורים וכי פנה בעניין למשרד החינוך.



יו"ר ועד ההורים בבית הספר, ישראל מגן, טען כי כבר מהשנה שעברה התלמיד מתנהג באלימות כלפי ילדים אחרים. "הוא מכה תלמידים ללא רחמים, מדבר בגזענות כלפי ילדים ממוצא אתיופי ושולח הודעות מאיימות. יש ילד שסובל מאלימות מצדו של התלמיד, סופג מכות ופוחד להגיע לבית הספר, הוא אפילו אמר לאמא שלו שהוא רוצה למות. נודע לנו שהילד אף היכה מורה. אני לא מבין, יש בבית הספר ילד שמכה ילדים, הם פוחדים ללכת לבית הספר בגללו. פנינו לכל הגורמים בעירייה, התחננו לעזרה אבל אף אחד לא מתייחס אלינו. המצב זה נמשך כבר שנה וחצי".

במכתב בנושא ששלח להורים בבית הספר, כתב מגן כי "אנחנו חסרי אונים, ואסור להקל ראש בנושא. אנו יודעים שזה לא נוח ולא נעים. אבל כשיצא האמבולנס הראשון מבית הספר אל תגידו: יכולנו ולא עשינו. האלימות עולה מדרגה. הילד מכה ופוגע בילדים חסרי אונים, מפחיד ומקלל. הילדים חוששים ללכת לבית הספר".

מגן מוסיף כי בעבר הושעה התלמיד, אך הוא הוחזר ללמודים בדרישת אביו. עוד טוענים ההורים כי הניסיונות להיפגש עם אביו של התלמיד כדי למצוא פתרון נדחו על ידו. "הנהגת ההורים ניסתה את כל מה שנדרש כדי להגיע להידברות עם האבא, אבל סרבנותו רק מחזקת, לצערנו, את דעת חברי ההנהגה לגבי התייחסותו לנושא".

 

אביו של הילד אומר ל"השקמה חולון" כי אין ממש בטענות ההורים. "הילד שלי הוא ילד חכם וילד פיקח, שכמה הורים והמערכת מחפשים. חבל שהם מתנהגים בצורה כזו. התלוננתי על היחס כלפי הילד שלי, כתבתי למשרד החינוך וציינתי ששיטות החינוך בבית הספר לא ראויות. לא ייתכן שיחלקו דוחות התנהגות לילדים, לא ייתכן שיושיבו את בני יום שלם בחדר סגור לבד. הילד שלי ימשיך ללמוד בבית הספר. רק היום הוא חזר הביתה מבית הספר וסיפר שהושעה לארבעה ימים. איזה בית ספר משעה ילד בלי מכתב ובלי הסברים? חבל שקבוצת הורים שמה לה למטרה להתנכל לילד שלי. הבעיה היא שהשאר לא יודעים את האמת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "המקרה ידוע ומטופל בכל הערוצים האפשריים ועם הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשרד החינוך. בנוסף, במינהל החינוך נמצאים בקשר שוטף עם יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרי והיו"ר העירוני. נעשות פעולות ברמת הפרטנית וברמה המערכתית, על מנת להבטיח את מוגנות התלמידים והמורים ואולם מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".

משרד החינוך טרם מסר תגובה.

שביתת תלמידי בית הספר "בן גוריון"

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להורים קל לעשות עלהום…על ילד. במקום לתת לילדים לנסות להכיל את האחר. זה עם הקשיים. המערכת מעדיפה "להעיף..את הפגע"…בחברה צריך לחיות גם עם מי שפחות קל!
    אני מאחלת להורי הילד כוחות ללכת נגד הסחף…שרוצה "שקט,"…לא פותרים בעיה אם מוציאים אותה מהחדר…היא תשאר שם גם אחרי.
    חזקו ואימצו ליבי איתכם

  2. שייי

    משרד החינוך חייב אבל חייב להוציא הנחיות נוקשות לגבי האלימות בבתי הספר זה כבר נהיה מכת מדינה ידי המורים והמנהלים קשורות כי לילדים עש זכויות ואסור להגיד להם כלום ולא לעשות כלום כץעד שהמשטרה נכנסת לתמונה אז משרד החינוך צריך להוציא הנחיות ברורות ולעשות סדר בתוכניות הלימודים שיתחילו לחנך כי ללמוד הם ממילא לא לומדים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט לחכות עד שהפגע יגיע לגיל האחריות הפלילית ואז להכניס אותו לכלא על תקיפה ולתבוע את האבא על הנזקים הנפשיים של הילדים המוכים . בנתיים לנטרל אותו עד כמה שאפשר ואפילו לפתוח לו כיתה מיוחדת שלא ילמד עם אף אחד

  4. מישהו

    קישקוש! צריך להעביר את הילד למסגרת מתאימה לילדים עם בעיות התנהגותיות.ילדים אחרים לא צריכים לספוג בריונות.והאבא צריך להכיר בבעיה של הבן שלו ולעזור לו.ולא להכריח הורים אחרים להשאיר את הילדים שלהם כשק החבטות של הבן הבריון שלו!!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האבא צריך לקבל מכות מול הילד אולי ככה הילד ירגע

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר