"מחדלים בעיר": אחרי ההפגנה הפעילים למען בע"ח – מסבירים | צפו:

המחאה הייתה למען כלבים וחתולים בעיר, כמו גם להקמת פיקוח על החיות בביה"ס מקווה ישראל ובפינת חי שבפרופ' שור. מה דורשים פעילי תנועת שחרור מוחלט

פורסם בתאריך: 18.11.18 15:08

כמאה בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנה למען בעלי החיים בכיכר ויצמן. תנועת "שחרור מוחלט" ארגנה את ההפגנה, ולאחר שעברה בכמה ערים בארץ, הגיעה לחולון. מטרת ההפגנה הייתה להעלות את השיח הציבורי בנושא ולעורר את הרשות המקומית כדי להגיע לפתרונות לשמירה על בעלי החיים בעיר.



הפעילה החברתית בתנועה אודליה כהן בת ה-34 אמרה כי "הגיעו מאה בני אדם להפגנה, במסגרת הפעילות של שחרור מוחלט אנחנו עוסקים בעיקר בנושא הטבעונות. זו פעם ראשונה שאנחנו עושים מחאה בעניין הכלבים והחתולים.  זה התחיל בנתניה לפני חודש וחצי ועכשיו הגענו לחולון, בחרנו לפעול בסמוך לבחירות כדי להבהיר לרשויות שהנושא לא מטופל".

כהן מאמינה יש מקום רב לשיפור יחסה של  חולון לבעלי החיים, "השיח שלנו מכוון לנבחרי הציבור כדי שיקשיבו לבעיות וביחד נמצא את הפתרונות הנכונים. אנחנו רוצים שהם יבינו שיש לנו רצון גדול להידברות". לדבריה, "יש מחדלים בעיר ביחס לבעלי החיים. אין שום פיקוח עירוני על בית הספר 'מקווה ישראל', שזהו מקום שאמור לחנך ילדים לחמלה ולאהבת החי. יש במקום המון בעלי חיים פצועים ברפת ובלול והם לא זוכים לטיפול, יצא לי לראות לאחרונה פרה שכל העור שלה מקולף". עוד הוסיפה כהן כי "ברחוב פרופסור שור גרים עזים, כבשים ארנבים ועוד בעלי חיים במתחם קטן וצפוף –  זה נקרא פינת חי ובעלי החיים נראים שם כמו אסירים".

 

לרוב הפגנות התנועה עוסקות בטבעונות אך הם לא הצליחו להישאר אדישים למצב הכלבים והחתולים בעיר, "מחדל מטורף מה שקורה עם חתולי הרחוב, העירייה מקבלת תקציב שלא מנוצל למטרה הזו. אני בתור אחת שמשלמת מיסים הייתי רוצה שחלק מהם יופרש לטיפול בבעלי החיים", אמרה כהן.  לטענתה, "אנחנו הפעילים מוציאים עשרות אלפי שקלים בשנה מהכיס שלנו. חולון היא עיר בעלת יכולת ותקציב לטפל בנושא, הכל עניין של סדר עדיפויות".

לכלבים משוטטים בעיר אין כלביה, אם כלב נאבד לבעליו, לוכדים ומעבירים אותו מחוץ לעיר. כהן אמרה כי "מעבירים אותם להסגרים במושב אחיסמך ובפתח תקווה. ההסגרים האלה ידועים לשמצה בכל הארץ, התנאים שם מתחת לכל ביקורת והרבה כלבים מתים שם. אם חס וחלילה הכלבה שלי תלך לאיבוד, זה יהיה המקום האחרון שארצה שהיא תגיע אליו".

הפגנה למען בעלי חיים בכיכר ויצמן:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר