בעלי עסקים מתקשים לעמוד בגזרה של ימי השישי המקוצרים

לא רק שהשבת נכנסת מוקדם, בעלי העסקיים המקומיים חייבים לסגור כשעתיים לפני כניסתה. התוצאה: יום הקניות הופך לקצר במיוחד. מאיר סרור: "אני מוצא את עצמי מגרש לקוחות - אחרת אספוג קנס"

פורסם בתאריך: 18.11.18 16:29

בעלי עסקים בחולון מתוסכלים: בעקבות המעבר לשעון חורף וחוק העזר העירוני המחייב אותם לסגור שעתיים לפני כניסת השבת, יום שישי – יום הקניות – התקצר באופן משמעותי והם סופגים איבוד בהכנסות. "מרסקים לנו את הפרנסה", טוענים בעלי עסקים מקומיים.



חוק העזר העירוני בחולון קובע כי על מרכזי העסקים לקניות להיסגר שעתיים לפני כניסת השבת. אלא שבימי החורף השבת נכנסת מוקדם, ובשל כך נאלצים בעלי עסקים להפסיק את הפעילות בשעה שתיים בצהריים. זאת, למרות שיום שישי מאופיין בקניות. בעלי העסקים, בעיקר בתחום הפירות והירקות, מספרים על סחורה שהם נאלצים לזרוק ופונים אל העירייה בבקשה לנהוג איתם ביד רכה יותר.

אחד מבעלי העסקים שמדווח על פגיעה הוא דודי מעברי, בעל חנות הירקות "תנובת השדה", הפועלת בעיר. מעברי, בן 46, נשוי ואב לשלושה ילדים, מאוד מוטרד מאוד מהמצב. "ביום שישי, בכמה שעות בלבד, אנחנו צריכים לחסל את כל הסחורה שיש לנו במדפים ולא מצליחים. אנחנו נתקעים בסופו של דבר עם כל הסחורה וזה משפיע גם על השבוע שלאחר מכן. כל המכולות והמינימרקטים עובדים עד כניסת שבת, למה לגבינו החוק והיחס שונה? אני לא לבד בזה, הרבה בעלי עסקים שאיתם דיברתי, מרגישים פגיעה בפרנסה".

מאיר סרור, מבעלי חנות הירקות והסופר מרקט "האחים סרור", מספר: "אנחנו לעולם לא נעבוד בשבת, ולכן אני לא מבין מה הסיבה שדורשים מאיתנו לסגור שעתיים לפני כניסת השבת. זה מפריע לנו בעבודה ופוגע בהכנסות. הלקוחות גם נפגעים מזה. אני מוצא את עצמי מגרש אנשים בשעה 14:00 שרוצים לקנות פירות וירקות לשבת. אם אשאיר את המקום פתוח אחרי השעה הזו, אני אקבל קנס של 750 שקל מהעירייה וזה גורם לאי נעימות. בקיץ אין לנו בעיה, אבל בחורף השבת נכנסת מוקדם וב-14:20 אני צריך להיות סגור אחרי ניקיונות כשהפיקוח עומד לנו על הראש".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אגף הפיקוח העירוני מבצע אכיפה במרכזי העסקים לקניות שעתיים לפני כניסת השבת וזאת בהתאם לחוק העזר העירוני. מטרת האכיפה היא לוודא שאכן העסקים נסגרים במועד, תוך שבעליהם משאירים את סביבתם נקייה, מסודרת ונעימה לתושבים לקראת השבת (או החג). יצוין, כי השעה משתנה בהתאם למועד: בעת שעון חורף בשעה 15:00 ובעת שעון קיץ בשעה 17:00".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה זוכמיר

    מה אתם באים בטענות זה מה שבחרתם ששון וזברלו אז מה שמגיע לכם.אותו דבר יהיה בממשלה מי בוחר בליכוד בעיקר כל אלה שאין להם מה לאכול שעובדים עליהם בעינים הכל על הפנים בטחון .גמלאים נכים .סעודים. בתי חולים .אין לו מחליף אתם אומרים הידה ביבי הידה שרה הם אוכלים טוב ואתם אוכלים חרא כי אתם בעיקר השחרחרים הצחצחים תומכים בממשלה הזבל הזאת זה בישלת זב קיבלת .שבו בשקט ותסתמו ובבחירות הבאות כדאי שתחשבו קצת אחרת.משהמ

  2. דני

    העיר הופכת ליותר ויותר דתית אין מה לעשות . ככל שיש יותר מהמגדר הדתי בעיר אופיה של העיר ישתנה .. קיריית שרת תל גיבורים וג'סי כהן כבר מזמן הפכו לסוג של בני ברק . אותי זה מדכא אישית כי זו כפיה דתית ופגיעה בחופש שלי . אבל צריך ללמוד לחיות עם זה כי הם הולכים להיות הרוב יום אחד .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר