תהלוכת נשות נעמ"ת במחאה על אלימות נגד נשים

"אני קוראת לכל אישה שמרגישה איום, לדווח ולהגיע לטיפול"

לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, אומרת רמה אליקים, יועצת ראש העיר חולון לקידום מעמד האישה: "אלימות נגד נשים זה לא עניין לנשים בלבד"

פורסם בתאריך: 25.11.18 13:52

היום, ראשון, 25.11.18, היום הבינלאומי במאבק באלימות כלפי נשים. המאבק באלימות נגד נשים יצוין הערב באירוע בתיאטרון חולון שבו יועלה המחזה הישראלי "סודות" – הצגה המביאה את קולן השקט של נשות הקהילה החרדית ואת סיפורן של נשים בעולם שבו אסור לחלום.

רמה אליקים, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, בשיחה עם "השקמה חולון" התייחסה למאבק באלימות כלפי נשים: "עיריית חולון פועלת על מנת להעלות את המודעות לנושא בכל השנה וכחלק מכך בחרנו להציע לקהל, נשים וגברים גם יחד, תוכן מסובסד מעורר השראה".

לדבריה, "אלימות נגד נשים זה לא עניין לנשים בלבד. זו בעיה חברתית והאחריות היא של כולנו, אזרחי מדינת ישראל, להתייחס אליה. כאנשים פרטיים האחריות שלנו היא לגלות ערנות והאחריות של הרשויות היא לטפל בה.

אליקים. "אין שום כבוד ברצח"

אליקים. "אין שום כבוד ברצח"

"התבשרנו בשבוע שעבר על הנרצחת ה-21 השנה", אומת אליקים, "מנאל מבאר שבע שנורתה על ידי אח שלה. הרקע הוא רצח על כבוד המשפחה. אין שום כבוד ברצח. זהו מספר מזעזע כאשר המשותף לכל הרציחות הללו הוא תפישתה של האישה כרכוש וכחפץ שניתן לפגוע בו, רק כי לא התנהגה כפי שמצופה ממנה.

"נדרש שינוי כדי לטפל באלימות כלפי נשים בארץ", מציינת אליקים. "אלימות כלפי נשים לא תפסיק אלא אם כן המדינה תשנה סדרי עדיפויות ותמצא את המענה הנכון לטפל בנשים שיודעות שיש סכנה לחייהן אך גם יודעות שאין מי שיעזור להן. בחולון פועלת התחנה לטיפול באלימות שעובדת תחת מינהל הרווחה ואנחנו פה במחלקה מנסות להעלות מודעות לנושא. אני קוראת לכל אישה שמרגישה איום, לדווח ולהגיע לטיפול".



לדברי יו"ר נעמ"ת בחולון, בת ים ואזור, אלה ונה, "אנחנו מתעסקים בנושא אלימות כלפי נשים במשך כל השנה. היום אנחנו אמנם מציינים את היום הזה, אך חשב להבהיר שהפעילות היא יומיומית. מבחינתנו, זה חודש שלם שמוקדש לנושא. בשבוע שעבר ביצענו תהלוכה כדי לקדם את העניין והיום מתקיימים אירועים בבת ים ובחולון כדי להעלות את המודעות כלפי אלימות נגד נשים".

על הטיפול בנשים המוכות אומרת ונה: "לצערנו, יש תופעות שליליות שקורות. אנחנו בנעמ"ת נותנות שירות משפטי לנשים שפונות אלינו. יש לנו לשכה בחולון שנותנת מענה לנשים, יש להן כתובת לקבל ייעוץ, טיפול או הכוונה. בנוסף, יש את מרכז גליקמן בתל אביב למשפחות שנפגעות מאלימות ולשם מופנות נשים שזקוקות לעזרה".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר