הפגנה נגד הרב זמיר

בחולון הפגינו נגד הרב זמיר כהן וקראו לבטל הרצאתו. צפו:

המטה למאבק בגזענות והמרכז הרפורמי לדת ולמדינה פנו לעיריית חולון בדרישה לבטל הרצאתו של הרב. העירייה: "זכותו של כל אדם לצרוך את התוכן המתאים לו על פי העדפתו"

פורסם בתאריך: 28.11.18 09:16

מספר פעילים מקהילת הלהט"ב ופעילים חברתיים הגיעו אמש (שלישי) למרכז הצעירים אליעזר בחולון כדי להפגין כנגד הרב זמיר כהן, שהגיע למרכז להרצות בנושא: "המדע שביהדות".

הרב זמיר כהן הוא יו"ר ומקים ארגון הידברות, העוסק בחזרה בתשובה. הוא חיבר ספרי הלכה שונים ופרשנות מקראית. מרגע הפרסום על הגעתו של הרב כהן לעיר בשבוע שעבר, תושבי חולון המשתייכים לקהילת הלהט"ב מלינים על הזימון שלו להרצות במרכז לצעירים כי לטענתם הוא הומופוב. בנוסף, אתמול פנה עו"ד אורי נרוב, בשם המטה למאבק בגזענות והמרכז הרפורמי לדת ולמדינה, לראש עיריית חולון ולמנכ"ל העירייה, בדרישה שלא לאפשר לרב זמיר להופיע במרכז הצעירים.

במכתב ששלח עוד" נרוב לעיריית חולון נאמר כי "הרב זמיר כהן אף מתבטא באופן עקבי ומתמשך נגד המשתייכים לקהילת הלהט"ב. על פי הרב זמיר, כל מי שמשתייך לקהילת הלהט"ב הוא איש חולה וחוטא המצוי בבעיה, שסופו להיות בודד, גלמוד ומסכן והוא אף מהווה סכנה לציבור. הרב אף דוגל בכך שנטייה מינית הומוסקסואלית היא משהו שניתן ואף ראוי לטפל בו ולהתגבר עליו. התבטאויותיו של הרב זמיר ביחס לקהילת הלהט"ב הן קשות, מסיתות, מבזות ומשפילות ויש לדחות אותן ולהוקיען".

הרב זמיר כהן

הרב זמיר כהן. צילום מתוך מודעת מרכז אליעזר בחולון

בנוסף, התייחס עו"ד נרוב לאתר הידברות שהקים הרב זמיר: "אתר האינטרנט של הארגון עמוס לעייפה בתכנים גזעניים ומסיתים נגד המשתייכים לאוכלוסיה הערבית. באתר נכלל עמוד שנקרא 'הידברות למניעת התבוללות' ובו מפורסמות כתבות על נשים יהודיות שניצלו מקשרים עם גברים ערבים. רובם ככולם של הסיפורים בעלי מאפיינים דומים, האישה היהודיה התמימה שנגררה לקשר עם בן זוג ערבי שהתגלה כמתעלל, נצלן והפעיל כלפיה אלימות קשה".

מנגד, יש תושבים שתומכים בהגעתו של הרב לעיר ורוצים לשמוע את הרצאתו של הרב: "הרב אהוב מאוד בכל הארץ, אני אישית לא מבין את תלונות הקהילה הגאה. אין רב שיבוא ויאמר שמשכב זכר זה משהו שהוא בסדר, כי התורה אוסרת על כך. הרב זמיר כהן הוא רב נהדר שמעביר שיעורים חשובים על ארץ ישראל וציונות, כוחות בנפש האדם, הריון ולידה, חיפוש אחר זוגיות וצניעות. זה רק חלק מהמידע ודברי החוכמה שהוא מעביר לתושבי מדינת ישראל. הוא לא עשה רע לאף אחד. אין שום סיבה שאנשים יבואו ויפגינו נגדו, במיוחד שנושא ההרצאה לא קשור לעצם ההפגנה".



מעיריית חולון נמסר: "חולון היא עיר מכבדת וסובלנית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית. אליעזר – מרכז הצעירים של חולון – הזמין את הרב להרצות במקום בנושא דת ומדע בעקבות פניות תושבי העיר, צעירים דתיים, שביקשו מהעירייה לתת מענה גם לציבור זה ואכן, הביקוש להרצאה רב. מחלקת הצעירים מציעה פעילויות מגוונות לצעירי העיר בגילי 40-18 ובין היתר, גם משתפת פעולה עם הקהילה הגאה. זכותו של כל אדם לצרוך את התוכן המתאים לו על פי העדפתו האישית ומחויבותה של העירייה לספק מענה מגוון לכלל התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נתי לוי

    בחיים שלי לא שמעתי את הרב זמיר כהן מדבר ככה ואני שומע באופן קבוע שיעורים שלו
    בכל מקרה כל ההרצאות של הרב זמיר מתועדות ביו טיוב וניתן לבדוק בעצמכם, זה שקר גמור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בעד להוציא מכלל ישראל את קהילת הלהטב

  3. רן אמסלם

    נתי לוי גם אני שומע באופן קבוע את הדב כבר במשך 4 שנים כמעט ומכיר את כל ההרצאות שלו בעל פה ובחיים הוא לא דיבר כך וזה גם לא הסגנון שלו, זה רק מראה שמי שחי חיים של שקר הוא גם ינסה לשקר על האחרים ולגרום להם להאמין לו ולחיות כמוהו..מרחם עליהם ומקווה שיחזרו בתשובה שלמה במהרה!!

  4. ראובן

    הרב זמיר כהן אולי האדם האיכותי ביותר שראיתי בחיים. מאידך קצת מוזר שהפגנה של 11 איש מקבלת כותרת בחדשות.. מעניין אם גם אני אאסוף 11 איש להפגנה כלשהי אקבל כתבה עלי..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר