מיניבוס בהזמנה אישית. אילוסטרציה
מיניבוס הסעות לבית הספר. אילוסטרציה

בקרוב ליד הבית: מיניבוסים שייסעו לפי מסלול אישי

100 מיניבוסים חדישים שיופעלו על ידי חברת דן יאפשרו להזמין נסיעה אישית באמצעות אפליקציה ולחסוך החלפת אוטובוסים, סיבובים מיותרים וזמן יקר

פורסם בתאריך: 28.11.18 13:00

תשכחו את כל מה שהכרתם בתחבורה הציבורית – צפיפות, עומס, סיבובים וזמני המתנה ארוכים ומתישים. תחבורת העתיד כבר כאן. בימים אלה יוזם משרד התחבורה, בשיתוף חברת דן, הפעלת פיילוט של תחבורה חכמה ושיתופית שתתבצע באמצעות מיניבוסים שייסעו במסלולים שייקבעו לפי הזמנה אישית של הנוסעים.

הפיילוט צפוי לכלול 100 מיניבוסים חדישים של חברת VIA שיופעלו על ידי חברת דן ברחבי גוש דן. עלות הפיילוט מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. השירות החדש יאפשר לציבור הנוסעים להזמין נסיעות במיניבוס ליעדים מרכזיים בגוש דן כגון בתי חולים, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה, אוניברסיטאות ומכללות. מדובר בעידן חדש של עולם התחבורה הציבורית שבו לראשונה ניתן יהיה לתכנון מסלול נסיעה ייחודי עבור הנוסע ובכך לחסוך סיבובים מיותרים והחלפת אוטובוסים שגורמים לבזבוז זמן יקר.

איך כל זה אמור לעבוד?

נוסע שירצה להשתמש בשירות יצטרך להזמין נסיעה לאחר מן היעדים הקבועים המופיעים באפליקציה ולאחר מכן יופנה על ידי המערכת אל תחנת האוטובוס הקרובה אליו. מסלול הקו והעצירות ייקבעו על פי כלל ההזמנות שבוצעו באפליקציה, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר שמחבר את הנוסעים שהזמינו אותה נסיעה. בצורה זו, מסלול הנסיעה ייקבע באמצעות חישוב של טכנולוגיה מתקדמת ובכך יאפשר תכנון דינאמי של מסלול מהיר וקצר עבור הנוסעים.

כמה זה הולך לעלות?

מחירי הנסיעה בקווי המיניבוס ינועו בין עשרה שקלים בשעות השפל ל-15 שקל בשעות השיא, בין השעות 06:30 ל-09:30 ובין 15:00 ל-18:30. אזרחים וותיקים יהיו זכאים ל-50% הנחה. כמו כן ניתן יהיה ניתן לרכוש כרטיסיה של עשר נסיעות במחיר של 120 שקל.



הזמנת נסיעות שיתופיות תוך חישוב מסלול דינמי מתקיימת כיום במתכונות שונות בערי מטרופולין מרכזיות בעולם כמו ברלין, ניו יורק ולונדון. התחבורה השיתופית הולכת וצוברת תאוצה בעולם וייתכן כי בעתיד הרחוק תהווה את העורק הראשי של התחבורה הציבורית בערים הגדולות. בשלב ראשון השירות יופעל בגוש דן החל מן המחצית הראשונה של שנת 2019 באמצעות חברת דן. בהמשך, מתכנן משרד התחבורה להרחיב את הפיילוט גם אל ירושלים ודרום השרון.

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעיון יפה וכתבה יפה. תודה למשרד התחבורה שיזם ולכתב החרוץ אורן שטרנברג שהביא לידיעתנו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר