חורף מסוכן. צילום: "אור ירוק"
צילום: "אור ירוק"

בעשור האחרון נפגעו 155 איש בתאונות חורף בחולון

מנכ"ל "אור ירוק" מסביר מהן הסיבות לריבוי תאונות דרכים בחורף הישראלי ובעיקר בתוך הערים

פורסם בתאריך: 4.12.18 11:34

הסיכון לתאונות דרכים גדל בעונת החורף בשל החלקת הרכבים באופן משמעותי ובכך גדלה גם הסכנה לנהגים, לנוסעים ולהולכי הרגל. בשבועות האחרונים התחיל החורף לתת אותותיו וגשמים החלו לרדת ברחבי הארץ. הגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים.

אחת הבעיות של החורף הישראלי היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה משמעותית יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר את הסיכון לנהגים, ולראיה, בחולון נפגעו בעשור האחרון (2008-2017), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 155 בני אדם, ארבעה מתוכם נהרגו ותשעה נפצעו באורח קשה.

אצל העיר השכנה בת ים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 100 בני אדם, ארבעה מתוכם נהרגו ו-16 נפצעו באורח קשה. בתל אביב-יפו נפגעו בעשור האחרון (2008-2017), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 629 בני אדם, שמונה מתוכם נהרגו. בירושלים נפגעו בעשור האחרון 821 בני אדם, ארבעה מתוכם נהרגו. בחיפה נפגעו בעשור האחרון  בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 531 בני אדם, חמישה מתוכם נהרגו.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון נפגעו מעל 14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 220 בני אדם נהרגו, 22 בני אדם בשנה בממוצע. כ-1,000 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים הללו. על פי הנתונים, כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים.



לדברי ארז קיטה, מנכ"ל "אור ירוק", אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום. כדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש לשים להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר