אשפה בשכונת אגרובנק. צילום: יורם לוי

התלוננתם על אשפה או מפגע ולא קיבלתם מענה? זו כנראה הסיבה

תושבים מתלוננים כי קריאות למוקד נסגרות ללא טיפול. העירייה: "מדובר בתוכנית הרצה ומומלץ לשלוח מלל ותמונות, שכן ייתכנו בשלב זה תקלות". צילמנו סדרה של מפגעים | צפו

פורסם בתאריך: 25.8.19 10:59

תושבי חולון נגד המוקד העירוני. למערכת השקמה הגיעו תלונות מצד תושבים בעיר כי פניות שונות למוקד העירוני נסגרות תוך זמן קצר ללא מענה בשטח.

אל מערכת "השקמה חולון" הגיעו מספר תלונות של תושבים שנותרו ללא פתרון, לעיתים גם לאחר יותר מפנייה אחת. זאת, למרות שבעירייה השיקו שירות חדש של תלונות ופניות באמצעות ווטסאפ. בעירייה מסבירים: "המוקד העירוני החל בפיילוט פתיחת פניות באמצעות הווטסאפ בסוף חודש יולי ובשלושת שבועות הפעילות הראשונים ניתן מענה לכ-2,000 פניות ודגש כי, כאמור, מדובר בתוכנית הרצה ומומלץ לשלוח מלל ותמונות, שכן ייתכנו בשלב זה תקלות בעת שליחת קבצי סרטונים בפורמטים שונים".



אחת השכונות שנבדקו היא שכונת אגרובנק. בשכונה ממוקמת גינה עירונית, גינת אז"ר, עליה דיווחנו בעבר בעקבות הזנחה של המקום. מאז הגינה עברה שיפוץ אולם עדיין ישנן תלונות על מחדלים בתחזוקת המקום על יד העירייה. לדברי התושבים הגינות אינן זוכות להשקיה, עלים נושרים אינם נאספים וכמו כן, אין גיזום לעצים במקום ויש חשש מפגיעת ענפים בכבלי חשמל וטלפון. התושבים טוענים כי כל הפניות בנושא למוקד העירוני עלו בתוהו. ישנה התעלמות בוטה וקריאות לטיפול נסגרות ללא מענה בשטח.

גינת אז"ר לא מטופלת

 

מקום נוסף שנבדק הוא אזור מגדלי קראוזה בעיר. לטענת התושבים אין פינוי של האשפה הנערמת לעיתים ברחובות וכי הקריאות בעניין זה למוקד נסגרו אך דבר לא נעשה. "לא ייתכן שאנחנו נצטרך לדאוג שהעירייה תפנה את האשפה מרחובות", אומר זעם אחד התושבים מרחוב אליהו קראוזה, "פתחנו קריאה ואמרו לנו שהנושא בטיפול ולמחרת ראינו את האשפה באותו המקום".

רכב נטוש אינו מפונה. צילום: יורם לוי

לתושבי רחוב הגדוד העברי בוערת מצוקת החנייה. לדבריהם ישנם רכבים נטושים שלא פונו למרות שחוקי העזר העירוניים מאפשרים זאת והם תופסים מקום חנייה. עדות לכך הביאו התושבים מרכב מעלה אבק באזור שטרם נגרר. כמו כן, הם מעלים חשש כי רכב נטוש יפתה לילדים להשתמש בו כמשחק וילד עוד עלול להינעל ברכב, אך כל פניותיהם בנושא לא טופלו "כל קריאה שאנחנו פותחים נסגרת מיד ללא מענה", אומרים תושבי הרחוב. בעקבות פניית השקמה כתב סגן ראש העיר זוהר נוימרק בפוסט שהעלה כי העירייה: "בעיצומו של מבצע אכיפה ופינוי גרוטאות ברחבי העיר".

מן העירייה נמסר כי: "המוקד העירוני החל בפיילוט פתיחת פניות באמצעות הווטסאפ בסוף חודש יולי ובשלושת שבועות הפעילות הראשונים ניתן מענה לכ-2,000 פניות. יודגש כי, כאמור, מדובר בתוכנית הרצה ומומלץ לשלוח מלל ותמונות, שכן ייתכנו בשלב זה תקלות בעת שליחת קבצי סרטונים בפורמטים שונים", עוד נמסר כי "גן אז"ר מושקה באמצעות מערכת השקיה ממוחשבת, שמבקרת את כמויות המים. הצמחייה במקום מצויה במצב התפתחותי תקין, יחד עם זאת, נמצאו כמה כתמי יובש במדשאה שכבר טופלו. גיזומים מסיביים בוצעו בגן לפני כשנה, במסגרת עבודות הפיתוח שבוצעו במקום וגיזום נוסף מתוכנן לתחילת חודש ספטמבר, מסגרתו יוסרו ענפים שסמוכים לקווי בזק. מגדלי קראוזה מצויים בימים אלה באכלוס ובשל כך מערך התברואה מפנה מהמקום את הקרטונים שהושלכו בידי הדיירים מדי יום. ברחוב הגדוד העברי מטופל בברירת משפט רכב נטוש והנושא מצוי במעקב של הפיקוח העירוני. רחוב חנקין הוא רחוב ארוך ויש לדייק את הפנייה בנושא לכתובת ספציפית. יצוין, כי בקטע שבין רחוב סוקולוב לבין רחוב הפלמ"ח מתבצעות בימים אלה עבודות ופחי האשפה מוחזרים למקומם בגמר יום העבודה. ביום ראשון הקרוב יחל מבצע בן שבוע ימים, שבמסגרתו תחודש צביעת מעברי החצייה שמצויים בקרבת מוסדות חינוך שבהם מוצבות משמרות בטיחות, וזאת לקראת שנת הלימודים תש"ף. כמו כן, בתחילת חודש ספטמבר צפוי להחל מבצע לחידוש צבעי מעברי החצייה וסימוני הכביש בכל רחבי העיר (וגם ברחוב השומר, כמובן) שיארך כחודש".

 

ברחוב חנקין מעלים התושבים תלונות על פחי אשפה שאינם מפונים על ידי העירייה במשך ימים שלמים ומהווים מטרד תברואתי

וברחוב השומר עולות תלונות על מעברי חצייה שנשחקו וכמעט אינם נראים לעין. גם לתושבי הרחובות האלו טענות כי קריאות חוזרות ונשנות הטענות למוקד העירוני נסגרות כלעומת שנפתחו ללא טיפול.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוסדי

    מה הקשר בין קריאות למוקד 106 לפיילוט בוואסאפ?
    העירייה לא מתפקדת כבר כמה שנים והעיר נראית כמו מחנה פליטים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני שמתלוננים על העיריה שלא מפנה פסולת מהרחובות כדאי שתושבי העיר יפסיקו להתנהג כמו תושבי הספארי…משליכים חפצים ישנים..רהיטים..אשפה מכל הבא ליד ומצפים שהעיריה תרוץ לפנות את האשפה שלהם..הכל מתחיל בניקיון וסדר של התושבים..קל להאשים תמיד את העיריה ..ואני לא חבר של מוטי ששון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר