עיריית חולון
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

כמחצית מתושבי חולון: לא מרוצים מהניקיון בעיר

על פי נתוני הלמ"ס רוב תושבי חולון שבעי רצון מהנעשה בעירם | כל הנתונים

פורסם בתאריך: 27.8.19 11:07

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בתחילת השבוע לקט נתונים מתוך הסקר החברתי של מדד שביעות הרצון בערים הגדולות לשנת 2018. נתוני הלמ"ס עוסקים באחוז הנשארים בעיר מאז לידתם באלו העוזבים לערים אחרות ואלו אשר עובדים בעיר ומחוצה לה. כמו כן נבדקו היבטים נוספים כגון שביעות הרצון מן הניקיון בעיר. היכן חולון נמצאת ביחס לשכנותיה? כל הפרטים לפניכם.



שביעות רצון ניכרת

על פי תוצאות הסקר 84 אחוז מתושבי העיר בעלי שביעות רצון ממקום מגוריהם זאת בהשוואה ל 79 אחוז בלבד בבת ים. ראשון לציון ממוקמת בשלישייה הפותחת עם 89.4 אחוז ותל אביב- יפו מעליה במקום השני עם 91.2 אחוז.

80 אחוז מתושבי חולון היגרו אליה מערים אחרות

מן נתוני הסקר עולה כי רוב תושבי חולון שמעל גיל 20 היגרו אליה במהלך חייהם. כמו כן, עולה כי רק 20 אחוז מתוכם גרים בה מאז לידתם, כך גם בראשון לציון. בבת ים נתון זה עומד על 18 אחוז בלבד ואילו בתל אביב על 24 אחוז, בעוד שהממוצע הארצי כולו עומד על 33 אחוז.

עוד עולה מן הסקר כי 25.1 אחוז מתושבי חולון מוגדרים כחדשים עם וותק של פחות מעשר שנים, קרוב לממוצע הארצי שעומד על 24.1 אחוז ומעל ראשון לציון שבה 22.5 אחוז מתוך תושביה הם חדשים. בבת ים 25.5 אחוז מתושביה מוגדרים כחדשים בעיר ובתל אביב באופן לא מפתיע, 34 אחוז מהתושבים הם חדשים. העיר רמת גן מובילה בראש הרשימה עם 40 אחוז של תושבים חדשים.

כמו כן, על פי הסקר כי 82 אחוז מתושבי חולון שמעל גיל 20 הצהירו כי הם מתכוונים להמשיך ולגור בה בחמש השנים הקרובות, צמוד אל הממוצע הארצי שעומד על 83 אחוז. בבת ים 81 אחוז, בראשון לציון ובתל אביב 85 אחוז.

זמן ההגעה לעבודה

עוד מדד אשר הובא במסגרת הסקר הוא אחוז המועסקים בני 20 ומעלה שזמן ההגעה שלהם לעבודה עולה על חצי שעה. חולון עומדת על 38 אחוז, מעט יותר מהממוצע הארצי העומד על 37 אחוז, לעומתה ראשון לציון ובת ים עומדות על  39.3 אחוז ו- 39.9 אחוז בהתאמה. ניתן לראות כי קיים הבדל ניכר בנתון זה בין חולון וערי הסביבה מול תל אביב שבה רק 26.5 אחוז מן התושבים דיווחו כי זמן ההגעה אל העבודה הוא מעל חצי שעה. מן הסקר ניתן להסיק כמובן כי רבים ממקומות התעסוקה של תושבי גוש דן נמצאים בתוך תל אביב.

עוד עולה מהסקר כי בעוד שבכל הארץ 41.6 אחוז מן המועסקים בני 20 ומעלה עובדים בתוך עיר מגוריהם, בחולון אשר בה נמצא אחד מאזורי התעשייה והעסקים הגדולים בארץ, עדיין רק 32.1 אחוז מתושביה עובדים בתחומה. בקרב תושבי ראשון לציון 39.5 אחוז עובדים בעיר ותל אביב זוכה לנתון הגבוה ביותר באזור, עם מעל למחצית מתושביה אשר עובדים בה, 56.3 אחוז, ואילו בבת ים רק 19.5 אחוז.

כמחצית מתושבי חולון אינם מרוצים ממידת הניקיון של העיר

רוב תושבי חולון הבוגרים הצהירו כי הם מרוצים מרמת הניקיון שבה, אך עדיין מדובר ברוב קטן של 54.8 אחוז. יחד עם זאת נתון זה לא רחוק מן הממוצע הארצי אשר עומד על 55.8 אחוז ומכאן כי זהו המצב בערים רבות בארץ. בראשון לציון המצב מעט שונה כאשר בה נרשם רוב בולט של 64.5 אחוז. בת ים קיבלה את הנתון הנמוך ביותר מקרב ערי הסביבה – 40.9 אחוז ואילו תל אביב מעט מעל הממוצע עם 5.4 אחוז.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר