ההודעה ששלחה המורה מבית הספר הדמוקרטי

"בנות, נא לא להגיע עם מכנסונים": סערה בעקבות הודעת מורה

אבא לתלמידה בביה"ס הדמוקרטי פרסם את ההודעה שקיבל בקבוצה הכיתתית של בתו. מנהלת ביה"ס מבטיחה כי מדובר במקרה בודד ולא תופעה

פורסם בתאריך: 27.8.19 13:51

אבא לשתי בנות בגילאי 6 ו-12 מחולון, זיו קיטרו, קיבל הודעת ווסטאפ מהמחנכת של בת ה-12 שלו בה הייתה פנייה לבנות הכיתה שהתבקשו לא להגיע עם מכנסונים קצרים. קיטרו פרסם אמש (שני) בחשבון הפייסבוק שלו כי ההודעה נשלחה בקבוצה הכיתתית של בתו בת ה-12, שעולה לכיתה ו' בבית הספר הדמוקרטי בחולון.



בפוסט זועם שהסעיר את הרשת הוצג צילום מסך של ההודעה שנשלחה מטעם אחת המורות לקראת שנת הלימודים, ובה פנייה מיוחדת לבנות – לא להגיע עם מכנסונים. בעקבות כך אמורה להיערך שיחה בין המנהלת עם צוות בית הספר.

ההודעה ששלחה המורה מבית הספר הדמוקרטי

הפוסט במהרה התגלגל ברחבי הרשת ויצר שיח רחב בעניין סערת המכנסונים בבתי הספר, "הבת שלי זכתה לקבל את ההודעה הזו. שימו לב למי אסור לבוא עם מכנסונים קצרים. הודעתי למורה שאנחנו נתעלם מההודעה", כתב קיטרו בפוסט.

"לחלוטין צריך להיות קוד לבוש בבית הספר מתוך כבוד למוסד, מבחינתי צריך לבוא עם ביגוד הולם", אמר קיטרו להשקמה חולון. קיטרו הצהיר כי אינו מתנגד עקרונית לקיום קוד לבוש מכבד בבית הספר, אך עבור שני המינים כאשר לא מתקיימת אפליה מגדרית לתפיסתו. "אני לא אוהב תלבושת אחידה, אך אני מקבל אותה בתור הרע במיעוטו. מצד שני אם מישהו יגיד לי שצריך חצאית מתחת לברך, אז הסבלנות שלי תתחיל להיגמר. זה בסדר שהדתיים מקבלים ורוצים לעבוד בצורה הזו. יש להם את המוסדות משלהם ושיעזבו אותי בשקט".

עלו טענות כי ההודעה התייחסה לבנות כיוון שרק הן לובשות מכנסונים, מה דעתך?

"כשיח וכעניין עקרוני אנחנו צרכים לדבר בצורה שוויונית. כאשר יש לך כיתה של ארבעים ילדים ושלושה מהם שלא עשו שיעורי בית, אתה לא פונה אל שלושת הילדים האלה שלא עשו, אלא פונה אל כל הכיתה ואומר שאין דבר כזה לא לעשות שיעורי בית. אתה לא פונה אל הבן אדם ספציפית כשאתה פונה אל הכלל. אותו הדבר גם כאן. הדבר החמור בעיניי הוא שזה נשמע לנו הגיוני שבסך הכול פנו לבנות כי רק הן לובשות את זה. אני לא חושב שזה נכון".

מנהלת בית הספר הדמוקרטי שוחחה עם קיטרו והבהירה לו כי מדובר במקרה נקודתי ולא נוהל חדש. יחד עם זאת, במהלך השיחה קיטרו הבהיר כי לא ניתן לנתק את המקרה מהמגמה שמתרחשת ברחבי הארץ בנושא הלבוש הבית ספרי אשר מפלה בין התלמידות לתלמידים, והוסיף כי הוא מודאג מאלו אשר יושבים במשרד החינוך.

 

"שר החינוך שלנו דתי. יש לנו ממשלה שלא הוכיחה את עצמה בתור כזו שהחינוך הוא משהו שאכפת לה יותר מדי ממנו ולראיה אנחנו נמצאים עם שר חינוך שלא צריך להיות שם. אנחנו נמצאים במקום מאוד רע. יש דברים אחרים שצריך להסתכל עליהם ולא לבוש. גם לפני זה לא ראיתי אנשי חינוך שהיו בתפקיד הזה", אמר קיטרו.

"הפורום החילוני" התערב במקרה שפורסם בפייסבוק והפך לוויראלי, "שנת הלימודים טרם החלה וכבר אנחנו נפגשים בנוהלי אכיפת לבוש לא שוויוניים בין בנים לבנות. קוד לבוש בבית הספר אינו דבר שלילי, הבעיה מתחילה כאשר הדרישה ללבוש הולם הופכת לשיח של 'צניעות' ואמצעי להעברת מסר דכאני לבנות צעירות ביחס לגופן", נמסר מטעם הפורום החילוני.

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, התייחס אמש במהלך כנס ועידת החינוך של ערי ישראל בחולון לסערת המכנסונים ואמר כי לדעתו יש ראשית לפנות אל הצוות החינוכי בעניין הדיגום לפני שבאים בטענות אל התלמידים. "בישראל צריכה להיות תלבושת אחידה אבל היא צריכה להתחיל מהמורים. כשהייתי מנהל בית ספר החזקתי מכונת גילוח ואפטר שייב במגירה, אין דבר כזה שמורה לא יגע מגולח לשיעור. במקום להתעסק בשוקיים של ילדה בת 14, בואו נתחיל מזה שהצוות החינוכי יתלבש ייצוגי. קודם כל ששלוש שנים הצוות החינוכי יגיע בלבוש שמכבד את עצמו כמו שמנהל בנק מכבד את עצמו, כמו שעורך דין מכבד את עצמו ואז נדבר על התלמידים", אמר פירון.

עיריית חולון מסרה כי "מדובר במורה אחת מבית הספר שכתבה לתלמידיה והיא כבר לקחה אחריות על כך והבינה שטעתה. בתחילת השנה תחדד מנהלת בית הספר את העניין בפני כל צוות בית הספר ובמיוחד את הצורך לנהוג ברגישות בהעברת מסרים, בוודאי כאלו שיש להם פרשנות מגדרית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. נילי

    המורה צודקת.הדבר אמור לבנים ובנות כאחד. הנסיון להתייפייף ולהתכופף בפני הנוער גורם להם לבלבול. דיי. הגנה דורשת ביגוד צנוע. יש לנו נוער יפה וטוב!!

  2. נילי

    צריך להגיד גם לבנים וגם לבנות.בסך הכל המורה התכוונה לטובת הבנות(:

  3. המורה צודקת

    הילדים שלנו לומדים מתרבות המדיה ורוצים להיות גדולים מהר מדי, רוצים להתנהג ולהתלבש כמו מבוגרים ולעתים לוקחים דוגמה ממודלים לחיקוי כמו דוגמניות רזות שמעלות תמונה עם מעט בד והמון עור חשוף ומנסים להתחקות אחרי זה. הילדים בגיל מבולבל וצעיר במילא לכן לא יזיק שהבנות לא יגיעו עם מכנסונים קצרים. זה גיל שבו ההורמונים משתוללים והבנים וגם הבנות עוד לא יודעים בדיוק מה נכון ומה לא. אני לא דתי דווקא חילוני מאוד אבל הדעה שלי מגיעה ממקום של דאגה. שימו לב לילדים שלכם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בהלם ממר קיטרו, במקום לשבח את המורה על ששומרת על כבוד בנותיו הוא משתלח בה ללא אבחנה כלל למה שהיא אמרה. 2 פשעים עשה מר קיטרו האחד לא התייחס לגופה של בקשה. שנית הגיב בצורה קשה כלפי המורה וגרם ע"י כך שערכה ירד בעיני תלמידותיה. וכמובן גם איכות הוראתה. אין קשר כלל לדת שכן ביה"ס הדימוקרטי מבוסס על טהרת החילוניות

  5. ללא שם

    מסכימה שדבר ראשון צוות המורים והמורות צריכים לשמש דוגמא, עם זאת אם איכפת להורים מכבוד הילדים שלהם, עליהם להעלות מודעות לגבי לבוש מכבד ולא חושפני. אם רוצים להימנע מהחפצת נשים ובנות, כדאי להדריך את הבנות שלטובתן יראו את הערך האמיתי שלהן ולא ידגישו דוקא את גופן.

  6. אבי

    לא הבנתי מה הבעיה, זה קורה בכל בית ספר בעיר. יש לדעת לכבד את מוסדות החינוך, ולא להגיע אליו כאילו זה חוף הים.

  7. שרון

    זה הסטנדרט בחולון לפחות ב7 השנים האחרונות וסביר שיותר מכך. מה התעוררתם פתאום.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר