שלומי תמם

"אירן, אנסים, דעאש": כך נראות המלחמות בין החילונים לדתיים בחולון

מלחמות היהודים בחולון: גל של תגובות עוינות ברשתות החברתיות בעקבות הצעות ליוזמות לציבור הדתי

פורסם בתאריך: 27.8.19 16:40

קללות, גידופים ומילים קשות ובוטות ברשת החברתית בין חילונים לדתיים בחולון בעקבות הצעות שהעלה חבר המועצה שלומי תמם, ראש הבית היהודי בעיר, למען המגזר הדתי בעיר.



הכל החל כשתמם הגיע לעירייה עם רשימת בקשות לציבור הדתי. בין היתר, ביקש חבר המועצה לדאוג כי יהיו ימי רחצה סגורים לנשים ולגברים במספר בריכות ברחבי העיר ולהקים קבוצות כדורסל ייעודיות לנוער דתי. את שאירע בהמשך הוא לא דמיין.

לאחר הדרישות של תמם פורסמו ברשתות החברתיות ויצרו גל של תגובות עוינות ואמירות קשות ובוטות כלפי המגזר הדתי בעיר, אשר בעקבותיהם כתב שלומי תמם מדם ליבו בדף הפייסבוק שלו: "אירן, תחזרו לבני ברק, אנסים, דעאש" – אלו חלק מהמילים הקשות שהופנו כלפיו. "בהתחלה חשבתי להביא את התגובות בשם אומרם, אומרים שזה מקרב את הגאולה. אבל אני מעדיף שלא להיכנס ללשון הרע", כתב תמם.

בהמשך הוסיף את רשימת ארגוני החסד וההתנדבות שאותם מפעיל הציבור הדתי למען כלל האוכלוסייה, בהם יד שרה, עזר מציון, מאיר פנים, מגדל אור, זכרון מנחם, זק"א ועוד. "לדברים האלו אנחנו טובים?", כתב בהמשך, "כשאתם בצרה הפנייה הראשונה היא לאגודות אלו. כן, אלו שהדתיים הקימו. אותם דתיים ששלחתם לדעאש ולעזה. היכן הנאורות וקבלת האחר האם אלו סיסמאות ריקות? האם זה שוב המוסר הכפול? שוויון רק לא על חשבוני? אז לא. לא תפחידו אותנו. גם לציבור הדתי חלק במרחב הציבורי, גם לציבור הדתי המשלם מיסים בעיר מגיעים שירותים ואדאג בכל כוחי שכך יהיה. יש מקום בחולון לכולם ניתן למצוא את המחבר ולחיות ביחד וכך רצוני כמי שנולד וגדל בחולון. אין ברצוננו לשנות סטטוס קוו בעיר, אך מנגד לא נסכים שיזלזלו בצורכי הציבור הדתי בעיר".

"לצערי הפכנו לחברה המדברת בסיסמאות", אומר תמם ל"השקמה חולון" ומדגיש "לא מכירים ולא מדברים אחד עם השני, רק דרך ההסתה ברשתות החברתיות, אנשים ממהרים לשתף מבלי לבדוק. הרי מי זה אותו דתי? אח שלך, דוד שלך, שכן כולנו עם אחד והוכחנו שאנו יודעים להתלכד כשצריך".

כשנשאל האם אין ביוזמות שהעלה חשש לפגיעה בסטטוס קוו, משיב תמם: "הפתרונות שהבאנו, אלו פתרונות שהיו קיימים בשטח. יש פתרונות יצירתיים ואנו מנסים לחשוב מחוץ לקופסה. אין ברצוננו לשנות את הסטטוס קוו בעיר, אך מנגד צריך להבין שגם לציבור הדתי ישנם צרכים שמגיעים לו ואי אפשר ואנו לא רוצים להתעלם מהם".

גם היוזמה שעלתה בנוגע להקמת בית ספר חרדתי בתל גיבורים, עוררה זעם וביקורת קשה מצד החילונים בעיר. "יש פה חוסר קבלת האחר, אם זה לא בשבילי או מישהו מהזרם שלי אז לא מגיע לאחר", ואמר על כך תמם, "הרי גם ילד חרדי זכאי ללמוד כמו כל ילד אחר ומחובתנו לדאוג לכולם".

"ישנם דברים שנסגרו גם בהסכם קואליציוני אך שוב אני מנסה לפני כן ללמוד את השטח ולראות אם יש דברים שניתן לעשות תוך כדי הסכמות ופחות תחת הסכמים. הכי חשוב שישנה הבנה לצרכים מצד הנהלת העיר ואנו עושים את הדברים בצורה מסודרת", מסכם תמם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

4 תגובות
  1. מיכל

    ישר כח לשלומי תמם.
    השינאה והגזענות של חילונים קיצוניים צריכה טיפול פסיכולוגי .

  2. אורנה

    עד עכשיו החרדים היו בסדר.פתאום עכשיו רוצים להפוך את העיר לחרדית. מה קרה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל הכבוד החילוניים פשוט בכיינים כפו עליי לקחו לי שתו לי למה הם למה לא אנחנו דיייי תפסיקו לבכות ותהנו ממה שיש לכם או שתחזרו בתשובה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי חולון היקרים. מי יודע ויכול לעזור. למה ברח דב הוז פינת אברבנאל מותר לעצור את הרכב בחניה כפולה . לרדת לאכול פיצה ולחזור אחרי חצי שעה בחניה כפולה. לעשות פקק בכניסה לחולון ולא יתנו לכם דו'ח. אבל אם תעמידו את האוטו בסוקולוב רק חצי דקה מיד יקפוץ פקח ותקבלו דו"ח.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר