העבודות להעתקת העץ מתוך הפייסבוק

מדוע מעתיקים את עץ השקמה העתיק שבחולות חולון?

לאן יועבר העץ? כמה זמן יימשכו העבודות ואיך גם זה קשור לרכבת הקלה?

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:56

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) החלה הבוקר (רביעי) בעבודות ההכנה לקראת העתקת עץ השקמה הוותיק שבחולות הדרומיים של חולון.

העץ הפך במהלך השנים לסמלה של העיר. רבים זוכרים את העץ העתיק, שהפך לחלק בלתי נפרד מהנוף של חולון. לימים נסלל בסמוך לעץ רחוב שמחה ארליך, המהווה את גבולה המזרחי של קריית בן גוריון.



אולם כחלק מהתוכנית לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה, חברת נת"ע החלה הבוקר לתחום את העץ לקראת העתקתו. על פי התכנון בעוד מספר חודשים יועבר העץ למקום אחר, במרחק של כמה מאות מטרים ממקומו הנוכחי.

בעקבות העבודות תמונות מהשטח הופצו ברשתות החברתיות, ועוררו ביקורת ובהלה בקרב לא מעט תושבים. "זה עץ בן 500 שנה. מי עושה דבר שכזה?", אמרה תושבת חולון.

תושב נוסף נזכר וסיפר על העץ מימי ילדותו:"העץ הזה זכור לי שהייתי קטן לפני 30 שנה. אין לי מושג למה עשינו את זה, אבל היינו גונבים סמלים של מכוניות וקוברים את זה מתחת לעץ .עד היום זה שם".

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע נערכת להעתקת השקמה העתיקה לשטח ציבורי בקרבת מקום. בחודשים הקרובים יבוצעו פעולות להכנת מערכת השורשים להעתקת העץ בליווי צמוד של אגרונום, ולאחר מכן הוא יועתק בשלמותו אל מיקומו החדש, במרחק של כמה מאות מטרים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בעבודות שמתכננת ומבצעת נת"ע, בתיאום עם עיריית חולון ועם קק"ל, במסגרת עבודות הרכבת הקלה, ויש לפנות אליה על מנת לקבל את התייחסותה. השקמה העתיקה תועתק בפרויקט מורכב לאיזור אחר בחולות, שבו תוכל להתפתח במשך שנים".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

עוד באותו הנושא:

לאחר השקעה של שני מיליון שקל: האם שוב יזיזו את עץ השקמה?

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. חולוני

    כלכך עצוב. בתרבויות אחרות מכבדים עצים ומוקירים אותם. איך אפשר לעשות כזה דבר??? בושה לעיריית חולון!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר