צילום: Joaquin Corbalan P שאטרסטוק

האם יעלה חוק עזר עירוני שישים סוף לקורקינטים הזרוקים ברחובות?

בעקבות תלונות התושבים מבקש חבר המועצה מיקאל בוזגלו לעירייה להסדיר את חניית הקורקינטים. העירייה: "הנושא בבדיקה משפטית"

פורסם בתאריך: 5.9.19 12:10

חברת הקורקינטים השיתופיים Wind החלה לפעול בחודש שעבר ברחבי העיר חולון וגם אצל העיר השכנה בת ים. הקורקינטים מסייעים לתושבים להגיע במהירות אל מחוז חפצם כל עוד מדובר במרחקים קצרים ויעיד על כך השימוש הנפוץ במכשירים האלו.



הקורקינטים השיתופיים הביאו איתם יתרונות רבים כגון ניידות ירוקה וחלופה לרכב הפרטי. אך יחד עם זאת, השימוש בהם במציאות של מיעוט שבילי אופניים בעיר, מצריך רכיבה על המדרכה תוך סיכון הולכי הרגל, או נסיעה על הכביש תוך סיכון חיי הרוכבים עצמם והפרעה לסדר התנועה של הרכבים.

בעיה נוספת שצצה היא חניית הקורקינטים. כיוון שאין מיקומי חנייה מסודרים, ניתן לראות את הקורקינטים זרוקים על המדרכות או בצדדי הכבישים, מפריעים להולכי הרגל וחוסמים לעיתים את המדרכו. בנוסף הם יוצרים מראה שאינו נעים לעין.

בשל כך פנה חבר מועצת עיריית חולון, מיקאל בוזגלו לראש העירייה, מוטי ששון, בדרישה לקיים ישיבה שלא מן המניין בנושא וליזום חוק עזר עירוני כדי לאסור את הצבת הקורקינטים הללו ברחובות חולון.

"חולון אינה תל אביב", הדגיש חבר המועצה, מיקאל בוזגלו "הצבת הקורקינטים ברחובות העיר מהווה סכנה לציבור. בני נוער רבים נוסעים בעזרת הקורקינטים על המדרכות תוך סיכון עוברי אורח, הם מסכנים הן את עצמם והן את הנהגים שעלולים למצוא את עצמם מעורבים בתאונת דרכים שלא בשליטתם או באחריותם".

"אני נחשף לעשרות תאונות דרכים קשות", הסביר בוזגלו "לכן אני פונה לראש העיר, מוטי ששון, בכדי לקיים ישיבת מועצה בדחיפות על מנת לקדם וליזום חוק עזר עירוני שישליט סדר במצב. זאת לפני שחלילה שנאלץ לקבור מישהו".

בוזגלו הדגיש כי "גם על ההורים מוטלת האחריות בנושא חינוך והסברה, אך יחד עם זאת כעירייה מחויבים למגר את התופעה בכלים העומדים לרשותנו".

מעיריית חולון נמסר: "נושא הסדרת מדיניות עירונית לקורקינטים חשמליים ושיתופיים נמצא בימים אלה בבדיקה משותפת של אגף התנועה, השירות המשפטי, אגף רישוי העסקים והפיקוח העירוני".

עוד נמסר כי "מדובר בנושא מורכב שדורש התייחסות להיבטים שונים, בהם תנאי שימוש בשטח ציבורי, הגדרת מיקומי חנייה, מתן רישיונות הפעלה, אכיפה ועוד. לאחר גיבוש המדיניות, יוצגו ההמלצות להנהלת העיר לשם קבלת החלטות", בעירייה הדגישו כי "יש לציין כי בשלב זה, רכיבה על קורקינטים מותרת בשבילי אופניים ובהעדר שבילי אופניים בכבישים בלבד, בדומה לרכיבה על אופניים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר