הליקויים בגן הילדים

צפו: לכלוך, זוהמה וחלודה – הורים מתלוננים על ליקויים בגני הילדים

הורים טוענים כי פנו לרשויות אך לא קיבלו מענה הולם ומאיימים בשביתה

פורסם בתאריך: 8.9.19 11:25

מי דואג לגני הילדים? עיריית חולון ביצעה בעבר שיפוצים בגני הילדים ברחבי העיר, אך למערכת "השקמה חולון" זורמות תלונות של הורים על הזנחה, ליקויים ואף סכנות בטיחותיות האורבות לילדים בגנים.



"עד אשר לא נשבית את הגן או עד שילד לא ייפצע אף אחד לא יתעורר", אומר ל"השקמה חולון" אב לילד בגן הצפצפה בקריית שרת. "לקחו מבנה בעייתי והפכו אותו לגן בלי הכנות מתאימות, יש ליקויי בטיחות חמורים ולמרות העובדה שזהו גן פעוטות לבני שלוש עד ארבע, כל הגורמים אליהם פנינו לא התייחסו ברצינות לבעיות שהעלינו בפניהם".

הליקויים בגן גלעד:

האב מוסיף כי "רק בשירותים של הגן ישנם מספר מחדלים, הילדים אינם יכולים לגשת באופן עצמאי לשירותים כיוון שהדלת נסגרת עם קפיץ חזק וכך היא למעשה נטרקת עליהם, הותקנו אסלות גדולות במקום קטנות המותאמות לילדים בגיל שלהם. בנוסף, הם נאלצים גם לעמוד על שרפרף בכדי להגיע לאסלה ובו זמנית להחזיק את הדלת שלא תיטרק עליהם וכאשר הם ניגשים לרחוץ ידיים הם נתקלים בכיורים הממוקמים גבוה מדי עבורם והם אינם יכולים להגיע אליהם".

"וזה עוד לא הכל", הוא ממשיך, "לחצר בגן אין תקן בטיחות ועל כן הם אינם יכולים לשחק בחצר. גם אם ירצו לשחק בחצר ישנם ליקויים חמורים, החצר לא עברה ריסוס ועל כן הם עלולים להידבק במחלות או להיעקץ, ארגז החול אינו מלא דיו, אין הצללה, החצר מלוכלכת, אין גדר יוטה שתקיף את הגן, ארון כיבוי אש חלוד ושבור והוא ממוקם בגובה נמוך שהוא עלול לסכן את הילדים".

לדבריו גם הריהוט בגן עצמו בעייתי כיון שאינו מקובע לקיר ועלול ליפול על הילדים בדחיפה קלה. הוא מסכם ואומר כי "אלה לא דברים שניתן לעבור איתם לסדר היום. לא נוכל להמשיך לשלוח את ילדינו לגן עם כאלו ליקויים".

גם ההורים לילדים בגן גלעד מאוכזבים מתחזוקת הגן בשכונת רסקו בעיר. "הקירות מקולפים, זמן רב לא צבעו את הגן, ישנה זוהמה בכל פינה. בארגז החול צואת חתולים, צעצועים שבורים מפוזרים בכל פינה ומים נוזלים מהמזגן אל רצפת הגן פשוט גועל נפש", אומרים ההורים.

אחת האימהות אומרת "לצערנו חווינו חוסר אכפתיות מצד מנהל החינוך. פניותינו לא נענו והגן ממשיך לפעול עם כל הליקויים וההזנחה". עוד אמרה: "פנינו לגורמים רבים במערכת החינוך. ראש העירייה הבטיח בשנת 2013 כי הגן ישופץ אך דבר לא נעשה. עצוב ומזעזע אותי לראות שכך נראה גן ילדים בפתיחת שנת הלימודים של 2019".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בגן צפצפה נערך שיפוץ במסגרתו הותקנו בחצר דשא סינתטי, מתקני משחק והצללה חדשים. כמו כן, בוצעו ריצוף חוץ חדש וצביעה חיצונית, הותקן מטבח חדש, הוחלף ארון כיבוי האש לארון חדש ובוצעה צביעה פנימית".

עוד נמסר כי "מילוי ארגז החול יתבצע במהלך השבוע הקרוב וגיזום הענפים בגדר יתבצע ביום שני, בהתאם למועד פינוי הגזם ברחוב. כן, הוזמנו גם אסלות נמוכות שיותקנו בשירותים עם הגעתן בשבוע הבא".

בנוגע לטענות ההורים בגן גלעד, נמסר מעיריית חולון: "קיים חול על משטח הדשא הסינתטי, שינוקה בעזרת מכונת הברשה לדשא. לעירייה לא ידוע על בעיות בטיחות בגנים אלה".

כמו כן, ביקשו בעיריית חולון להציג את התמונה שצולמה בגן צפצפה:

גן צפצפה

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר