גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

"הילד שלי אינו מדבר, למה שילך לגן רגיל?": סירבו לשבץ פעוט בגן צרכים מיוחדים

למרות האבחון שקבע כי עליו להיות בגן לילדים עם צרכים מיוחדים, מנהל החינוך מסרב לשיבץ אותו בגן רגיל

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:52

פעוט בן שלוש מחולון שובץ בגן ילדים רגיל למרות שסובל מבעיות תקשורת והוריו ביקשו לשבצו בגן לילדים עם צרכים מיוחדים. הפעוט אינו התחיל את שנת הלימודים הגן ככלל הילדים אלא נשאר בביתו, "אשמח לראות את הילד שלי עולה לגן בפעם הראשונה אך אני מוצאת את עצמי מתרוצצת בין המשרדים של מנהל החינוך והם שולחים אותי אותי ממקום למקום", אמרה אמא של הפעוט. לדבריה, "בסך הכל הילד היה אמור להתחיל את השנה החדשה כמו כולם, אני ביקשתי שילך לגן עם צרכים מיוחדים כיוון שאינו מדבר".



העירייה דרשה מהאמא אבחון שקבע כי הפעוט זקוק לגן לילדים עם צרכים מיוחדים, "העירייה לא הסתפקה בלראות שאינו מדבר אלא גם דרשה אבחון. שילמתי מכספי על האבחון ודרשו עוד מסמך, התלוותה אליי אשת מקצוע וגם אותה מדרו מהמידע, די אין לי כוחות. אני מיואשת, תפקיד מנהל החינוך הוא לעבוד למען התושב ולא להפך לא ביקשתי טובות".

האמא אמרה כי "לכל ילד יש את הזכות ללמוד, הילד שלי אינו מדבר יש לו בעיות, למה הם מצפים שילך לגן רגיל בו כל הילדים מתקשרים ומדברים ורק הוא יעמוד בצד ולא ידבר עם אף אחד. אני פונה בתחינה למנהל החינוך תשימו סוף לסאגה הזאת ושימו את בני בגן המתאים לצרכיו".

 

עו"ד נוגה ויזל אשר מייצגת את המשפחה מסרה כי "משרדנו ליווה את האם בתהליך ונמשיך ללוות אותה עד לקבלת מלוא זכויותיו של הילד. לא יעלה על הדעת שילד כה מורכב לא יקבל יחס אנושי ויתעלמו מזכויותיו. האם מודרה מדחי לדחי בעוד בפגישות במנהל החינוך נבצר ממנה להכניס לפגישה נציג הורים. נקווה כי לקראת השנה החדשה יעשו חשבון נפש העוסקים בדבר וימצאו לנכון להיות רגישים לילדים מסוג זה".

עיריית חולון מסרה כי "דובר בילד שלא נקבעה לו זכאות לחינוך המיוחד, והוא משובץ בשלב זה לגן בחינוך הרגיל. במהלך הקיץ פנתה אמו למשרד החינוך בבקשה לקיום ועדה חריגה בעניינו, אולם בקשתה נדחתה פעמיים על ידי המשרד. האם מצויה בקשר שוטף עם מנהלת המחלקה לטיפול בפרט בעירייה ובפגישתה עמה הציגה האם מסמכים חדשים שלא הוצגו למשרד החינוך". עוד הוסיפו כי "בשל כך, הומלץ לאם לפנות שוב למשרד החינוך, אך הודגש בפניה כי בקשה חריגה שמאושרת על ידי משרד החינוך, ניתנת על בסיס הקריטריונים שקבועים בחוזר מנכ"ל ורק על בסיס מקום פנוי. מנהלת המחלקה שוחחה היום עם האם שוב והנחתה אותה כיצד עליה לפנות פעם נוספת למשרד החינוך ולהגיש בקשה באופן עצמאי או בסיוע המחלקה. יודגש כי ניתן לקיים ועדה רק לאחר אישור משרד החינוך לכך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר