סדנת סיוע רפואי לטרנסג'נדרים וולפסון

וולפסון: "הלהט"בים חווים אפליה בתחום הבריאות"

בסדנה מטעם מרכז חושן השתתפו האחיות והעובדות סוציאליות, שקיבלו סקירה על האפליה כלפי הקהילה

פורסם בתאריך: 9.9.19 10:38

"אני רואה בסדנה של מרכז חושן צעד חשוב ומבורך בקידום החברה שלנו לקבלת קהילת הטרנסג'נדרים באופן שוויוני ומכבד, כפי שראוי וחובה להיות בכל מערכי הבריאות בישראל ובעולם". כך אמרה השבוע מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל, בסיומה של סדנה לעובדי המרכז תחת הכותרת "אתגרי המפגש של טרנסג'נדר עם מערכת הבריאות".



בסדנה השתתפו 25 עובדות סוציאליות, אחיות ורופאים מהצוות המקצועי של וולפסון. במהלכה, הם שמעו עדות אישית מרגשת מהטרנסג'נדרית נינה הלוי.

נינה סיפרה לנוכחים על התופעה של רתיעה של רבים מבני הקהילה, שמעדיפים שלא להגיע לטיפול רפואי מתוך חשש כי הן ייתקלו בטיפול לא הולם ולא מכבד. בהקשר זה יצוין, כי ענת כהן אבואב ואסתר שלום, אחיות אחראיות מהמרכז הרפואי וולפסון, ערכו מחקר על בדיקת הידע והמודעות של אחיות בטיפול נגיש ומכבד לאוכלוסיית הטרנסגנ'דרים.

ענת כהן אמרה לאור ממצאי המחקר כי, "מחקרים שנעשו בעולם מצביעים על כך שאנשים השייכים לקהילת הלהט"ב, חווים אפליה בתחום הבריאות מצד ספקי הבריאות, כולל אחיות. האפליה משפיעה על חייהם ביום יום, ומובילה בין היתר לשכיחות גבוהה של דיכאון ביחס לשאר האוכלוסייה".

לדבריה, "בעוד היחס להומואים ולסביות נמצא במגמת שיפור בשנים האחרונות, הקהילה הטרנסית עדיין נשארה מוחלשת משמעותית ביחס לקהילות האחרות. לחולים טרנסג'נדרים יש גם צרכים ייחודיים בתחום הבריאות בשל סיבות שונות, כמו טיפולים הורמונליים. אחד ההסברים האפשריים לקיומן של עמדות שליליות כלפי אוכלוסיית הטרנסג'נדרים נעוץ בחוסר ההכשרה נכונה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות".

ענת סיכמה ואמרה כי, "הסדנה שהעברנו עסקה בין היתר בחשיבות השימוש בכינויים המועדפים של המטופל, השם בו בחר לפי הזהות המגדרית תוך התייחסות כמובן לאנטומיה העכשווית ועוד נושאים שחשוב להדגיש בהקשר זה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר