מתחם גולדה. שלטי תעמולת הבחירות
מתחם גולדה. שלטי תעמולת הבחירות

המדריך לבוחר: מה השתנה מאז הבחירות האחרונות לכנסת?

כ-500 בוחרים חדשים, 103 קלפיות נגישות ותחבורה חינם - כל מה שצריך לדעת על הבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 16.9.19 10:31

הקלפיות ייפתחו מחר (שלישי) בבוקר ברחבי הארץ, בהן 259 קלפיות הפזורות ברחבי בתי הספר ובמרכזים הקהילתיים בחולון. הקלפיות יפעלו ברציפות מהשעה 07:00 עד השעה 22:00 בערב, מיד לאחר נעילת הקלפיות ישודרו מדגמי ערוצי הטלוויזיה.



חמישה חודשים לאחר הבחירות לכנסת ה-21, אזרחי ישראל ייגשו להצביע שוב לבחירות לכנסת ה-22, בתקווה כי הפעם תורכב ממשלה. כישלונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה לאחר שקיבל את המנדט מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, והתנגדותו של יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, לחוק הגיוס הביאו לכך לבחירות חוזרות. על פי החוק מלאכת הרכבת הממשלה אמורה לעבור למפלגה הבאה בגודלה, משמע "כחול לבן" אך נתניהו פיזר את הכנסת ושלח את עם ישראל לבחירות חדשות.

536 בוחרים חדשים הצטרפו למערכת הבחירות בחולון, ועדת הבחירות של הכנסת ה-22 מסרה כי בחולון 158,451 בעלי זכות בחירה, בעוד במערכת הבחירות הקודמת, לפני חמישה חודשים בלבד, היו בחולון 157,915 בעלי זכות בחירה. בבחירות הקודמות עמד אחוז ההצבעה בעיר על 64.37% בקרב בעלי זכות הבחירה, בעוד ששיעור ההצבעה הארצי עמד על 68.46%.

הכניסה לקלפי

כל תושב חולון קיבל אל תיבת הדואר "הזמנה לבוחר" בה מופיעה כתובת הקלפי. יחד עם זאת, אין חובה להגיע לקלפי עם ההזמנה. כמו כן, מי שאין ברשותו את ההזמנה מסיבה זו או אחרת, יכול להתעדכן דרך אתר משרד הפנים במיקום הקלפי. הכניסה אל הקלפי תתאפשר אך ורק בהצגת תעודה מזהה לבדיקת מקום ההצעה לחץ כאן.

נגישות

החוק קובע כי בכל ישוב יהיה לפחות קלפי אחת נגישה לבוחרים בעלי מוגבלויות. ביישובים גדולים תוקם קלפי נגישה אחת לפחות לכל 10 אלף תושבים, לפיכך בעיר חולון יהיו 103 קלפיות נגישות בעיר. בנוסף יהיו גם 38 קלפיות לנגישות מיוחדת שניתן לראותן כאן באתר האינטרנט של ועדת הבחירות לכנסת ה-22.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

ועדת הבחירות המרכזית החליטה כי  שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית, ובכלל זה קווי רכבת ישראל, יהיו היום בחינם במהלך יום הבחירות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן  והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר