המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

"אולי הייאוש יתחלף בתקווה": שיפוץ נרחב במחלקה האונקולוגית בוולפסון

בעקבות חתימת הסכם בין המרכז הרפואי וולפסון לעמותת "מקום מרפא" ישודרג מרכז טיפול יום לחולי הסרטן

פורסם בתאריך: 18.9.19 17:36

הנהלת המרכז הרפואי וולפסון הודיעה על חתימת הסכם בין המרכז הרפואי ואגודת ידידי וולפסון לבין עמותת מקום מרפא, Place 2 Heal, על פיו תממן העמותה שיפוץ מקיף במרכז טיפול יום אונקולוגי במתחם המרכז הרפואי.



במעמד חתימת החוזה נכחו ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי, יניב פוגל, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז וג'ודי בוגן, מנכ"לית עמותת "מקום מרפא". אנגל הודתה לבוגן על שבחרה להקדיש משאבים לשדרוג התנאים בהם עוברים חולי סרטן טיפולי כימותרפיה במרכז הרפואי בחולון.

עמותת "מקום מרפא" הוקמה על ידי ג'ודי בוגן בשנת 2016, היא דוגלת בתפיסה לפיה לתנאים הפיזיים ולסביבה יש השפעה בעלת יכולת ריפוי על החולה וכי תנאים סביבתיים ידידותיים, יקלו על המטופל ויחישו את תהליך החלמתו. התפיסה של בוגן היא כי אפשר להביא לשינוי אמיתי, בעזרת צבעים, חומרים, צלילים ובעיקר דאגה ואכפתיות, אותם היא מתכוונת ליישם בפרויקט זה היוצא בימים האלה מהכוח אל הפועל.

ג'ודי בוגן עלתה לישראל מאנגליה בשנת 1993 וקבעה כאן את ביתה, היא התמודדה עם מחלת הסרטן בעודה שוהה בשליחות ונחשפה לתנאים בהם עוברים חולי סרטן טיפולים כימותראפיים בארה"ב. עם שובה לארץ ולאחר שהחלימה ממחלת הסרטן לפני עשור, היא נוכחה לדעת כי הטיפול הרפואי הניתן בישראל הוא באיכות גבוהה, אך התנאים הפיזיים במכונים לטיפול בסרטן בישראל אינם מיטביים והיא לקחה על עצמה שליחות מסוג אחר.

לאחר תחקיר מעמיק שארך כשנה בכל הנוגע לקשר בין המצב הנפשי לתנאים הפיזיים, היא הקימה בשנת 2016 את עמותת "מקום מרפא", וגייסה כספים לשיפוץ ושדרוג מרכזי טיפול יום אונקולוגים בארץ, כאשר התפיסה המנחה היא, ששיפור בתנאים הפיזיים מזרז את תהליך המעבר ממחלה להחלמה.

העמותה עוסקת בגיוס כספים בארץ ובחו"ל לטובת שיפוץ מחלקות אשפוז יום וטיפול בחולי סרטן לסוגיו. "רציתי להביא לשינוי בכל הנוגע לתנאים בהם מצויים חולי סרטן בארץ" אומרת בוגן, "הטיפול המקצועי בארץ אמנם מצוין, אך הסביבה הפיזית טעונת שיפור. הקמתי את העמותה, כדי לעודד טיפול הממוקד במטופל, להביא לשיפור בחוויית המטופל בבית החולים, ולהעניק למטופלים סביבה המפחיתה הן את רמות המתח והן את הצורך בטיפול תרופתי".

הסיוע של העמותה ניתן גם בכל הנוגע לתנאים הפיזיים הרב-חושיים, בין אם מדובר באמצעים להפחתת רעשים, הוספת תאורה מרגיעה, הוספת אמצעים חזותיים מרגיעים, בדים נעימים, ריהוט נוח, חללים שמאפשרים פרטיות מרבית ובים אם כל מה שיקרב את האדם לטבע ויביא להפחתת הלחץ של החולה.

"אנחנו רוצים ליצור עבור החולים האלה סביבה המסייעת לרגשות חיוביים", אומרת ג'ודן "הסביבה היא כמו בד הציור שלנו, ובעזרת צבע, אור, ריח, צלילים וגורמים שונים מהטבע, אנחנו יכולים ליצור מציאות אחרת לגמרי, ולהפוך סביבה מדכדכת לנעימה לעין ומרגיעה לנפש. כשהסביבה נעימה ומכילה, הייאוש מתחלף בתקווה, זמני ההחלמה מתקצרים, והשיבה לשגרה הופכת מחלום רחוק למציאות".

 

ג'ודי בוגן מסכמת: "החוויה האישית שלי הובילה אותי למסע שמעולם לא חשבתי שאצא אליו. מחלת הסרטן עיצבה אותי והשפיעה עלי מחדש. היא זו שהפגישה אותי עם השליחות שלקחתי על עצמי, להביא לשיפור בתנאים הניתנים לחולים ומחלימים ממחלת הסרטן במדינת ישראל".

 

"אני רוצה להודות למרכז הרפואי וולפסון, על האמון שנתנו בנו ועל שמאפשרים לנו להגשים את החזון שלנו, לתורמים הנדיבים, שתמיכתם תממן את שיפוץ מרכז זה ואחרים, לחברה שתרמה את מערכות מיזוג האוויר ולמעצבת הפנים אירית זיו, על תרומתה להצלחת הפרויקט במרכז הרפואי וולפסון".

יניב פוגל, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי וולפסון התייחס למיזם ואמר: "אנו רוצים להודות לגב' בוגן ולעמותת "מקום מרפא" על הבחירה בוולפסון. אנו בטוחים שזו תחילתו של שתוף פעולה רחב, שתכליתו הענקת שירות טוב ואיכותי יותר למטופלים האונקולוגים הבאים בשערי בית החולים."

העמותה מוכרת תחת סעיף 46 לתרומות.

לפרטים נוספים אודות העמותה www.place2heal.co.il

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר