צילום: Firefighter Montreal / shutterstock.com

צפו בתיעוד המטריד: כבאית אינה יכולה להיכנס לרחוב הצר שבו אירעה דליקה

תושבים מודאגים: במקרי חירום כבאיות אינן יכולות להיכנס לרחובות רבים בחולון. כך נגמר בנס אירוע הדליקה ברב הקומות בעיר

פורסם בתאריך: 22.9.19 17:54

חשש בחולון: בשבוע שעבר פרצה שריפה בבניין רב קומות ברחוב צפת בעיר. הכבאית שהוזנקה למקום האירוע לא הצליחה להיכנס לרחוב בשל היותו צר מדי. לוחמי האש נאלצו להגיע ברגל למקום הדליקה, והשתלטו במהירות על האש שפרצה בעקבות תקלה במזגן. האירוע הסתיים למרבה המזל ללא נפגעים בנפש, אולם תושבי הרחוב חוששים מהבאות.



אחת השכנות המתגוררת בסמוך למקום האירוע אומרת ל"השקמה חולון": "הפעם השריפה עברה בשלום, אבל מה יקרה אם חלילה תהיה דליקה משמעותית יותר? הרחוב צר מדי עבור הכבאיות ואין מי שידאג לנו בשעת צרה חלילה".

עוד הוסיפה התושבת כי "אני לא מבינה כיצד הרשויות אישרו רחוב עם בעיה כזו. כיצד לא צפו זאת מראש? יש בחולון עשרות רחובות שכבאיות אינן יכולות להיכנס אליהם". לדברי השכנה, היא ודיירים נוספים שוקלים ברצינות לעזוב את המקום בשל החשש ממה שעלול להתרחש במקרה הבא שתפרוץ דלקה.

צפו: הכבאית לא מצליחה להיכנס לרחוב הצר

 

רשימת השכונות והרחובות הצרים שבזמן שריפה יהיה קושי משמעותי לתת להם מענה כנדרש, כפי שנמסר מתחנת כיבוי אש חולון, הם שכונת רסקו א': התומר, הארז, פבריגט, משה הס; שכונת אגרובנק: צבי שפירא, פיארברג, קלישר ושכונת גרין: קאפח והחשמונאים.

נושא הרחובות הצרים בחולון אינו חדש. כבר לפני כשנתיים, במהלך דיון שהתקיים בכנסת בנושא זה, נכח סגן ראש העירייה חולון דאז, שי קינן, שהסביר את שורש הבעיה: "בשכונות הוותיקות של העיר, שכונות שנבנו ותוכננו לפני עשרות שנים, הרחובות צרים. ישנו מושג המתייחס לרוחבו של הרחוב והוא נקרא 'רוחב מיסעה'. רוחב המיסעה המקובל ברחובות האלה הוא ארבעה מטרים. רוחב מיסעה הוא המרחק בין שני כלי רכב החונים משני צידי הרחוב. כשהרוחב הוא כארבעה מטרים, או 3.7 מטרים במקרה של הקלות ממהנדס העיר".

קינן המשיך ואמר: "כאשר הרחוב צר יותר, כבאית סטנדרטית לא תוכל להגיע ולתת מענה לשריפה שמתחוללת בדירה מעל קומה שלישית. הכבאית הסטנדרטית תוכל להניף סולם עד קומה שלישית אך מקומה רביעית ואילך, היא כבר לא תגיע". קינן אף הדגיש באותה ישיבה כי "למעשה נגזר על דיירי הרחובות הללו גזר דין מוות במקרה של שריפה. במיוחד כעת בעידן של התחדשות עירונית, עם פרויקטים של תמ"א כאשר בניינים מתנשאים לשש ושבע קומות הסכנה רק גדלה".

מבדיקת כתב "השקמה חולון" עולה כי עדיין לא נרכשו רכבי כיבוי קטנים המותאמים לכניסה עבור הרחובות הצרים האלו, ככל כנראה משיקולים כלכליים. זאת, כאשר תקציב שירותי כבאות והצלה בעיר מגיע משני מקורות עיקריים: עיריית חולון והמשרד לביטחון פנים.

מקס מורוגובסקי, חבר ועדת התחבורה מסיעת הצעירים, מוסיף כי "בעיית חוסר הנגישות לרכבי כיבוי לרחובות צרים בחולון עולה כל שנה מחדש, אך נראה שאף צד לא שש לפתרון. ברחובות המדוברים לא נהוגה חנייה עם שני גלגלים על המדרכה, אף שנקיטת השיטה בצד אחד של הרחוב הייתה פותרת את בעיית הנגישות".

"רחוב צפת, למשל, שופץ רק לפני שנים ספורות, אך השיפוץ לא לקח בחשבון את בעיית הנגישות לרכבי הכיבוי, אף שניתן היה להרחיב את המיסעה למינימום הנדרש", ממשיך מורוגובסקי, ומדגיש: "אני מצפה מהעירייה להידרש לבעיה ולנקוט באמצעים שברשותה, כגון סימון תאי חניה עם שני גלגלים על המדרכה היכן שהרוחב מאפשר, וכן להגביל את החניה ברחובות אלה לרכבים צרים בלבד, עד 2.5 טון".

מייסדת המשמר החברתי בחולון, ליאורה פור, שמעורה גם היא בסוגייה, אומרת: "ראש העירייה ופקידיו הבכירים לרבות מהנדסת העיר לא אמורים לישון בלילה ולהיות מודאגים כאשר סכנה כזו עדיין מרחפת מעל התושבים הגרים בסמיכות לכביש בעל רוחב מיסעה לא תקין, כמו רחוב צפת. מה גם שישנם עוד כ-70 רחובות כאלה בעיר חולון".

מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון

    צריך לצבוע באדום לבן את המדרכות משני צידיו ולא לאפשר חניה ברחוב בכלל שיחפשו חניה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר