מרסלו רויסמן, מנכ"ל חברת "נגיש"

מנכ"ל חברת נגיש נרתם כדי לסייע לצעירה מחולון שאינה יוצאת מביתה

שש שנים ממתינה ליאת דניאל לאישור עבור מעלון שיעניק לה את החופש

פורסם בתאריך: 24.9.19 11:31

עשרות גורמים פנו באחרונה למערכת "השקמה" בהצעה לסייע לחולת ניוון השרירים, ליאת דניאל לאור פרסום סיפורה הקשה.



אחת הפניות המרגשות הייתה ממרסלו רויסמן, מנכ"ל חברת "נגיש", החברה היחידה בארץ המתמחה בהנגשת בתים לאנשים עם מוגבלות. רויסמן הציע חינם את שירותי הייעוץ של חברתו: "טיפלנו ואנו מטפלים במאות מקרים דומים במטרה שהחולה ירגיש שהוא 'בבית' בכל המובנים".

רויסמן שוחח ארוכות עם דניאל, ביקש ממנה לקבל את כל המסמכים והבטיח לסייע לה ככל האפשר. "אני בהלם מצורת הטיפול בה", אומר רויסמן ל'השיקמה חולון' ושואל: "מדוע חולת ניוון שרירים שלא יצאה מהבית כל כך הרבה שנים, צריכה לחכות עוד שש שנים עד שיאשרו לה מעלון בכדי שהיא תוכל לחיות באופן נורמלי?".

דניאל הודתה בחום לרויסמן על הטיפול והסיוע: "אבי המנוח הגיש את הבקשה וכל הזמן טרטרו אותנו. החלטתי שאין ברירה ופניתי ל'השקמה'. אני מודה להם ולציבור על ההיענות. אני יודעת יש עוד הרבה אנשים במצבי, ואני בטוחה שהמקרה שלי יסייע גם לאחרים".

"מבדיקה ראשונית ראיתי שהיא הגישה שתי הצעות מחיר למעלון", אמר רויסמן וסיפר כי "הסיוע ניתן לה לאחר הטרטורים הרבים על פי ההצעה הזולה מבלי לבדוק במה העבודה כרוכה. לכן, מובן שהסיוע של 67 אלף שקל למעלון – אינו מספיק. אני אעשה הכל כדי לסייע לה במידת האפשר".

עוד אמר מנכ"ל חברת "נגיש": "הרעיון של ערב ההתרמה הוא מצוין, אך חשוב להשקיע את הכסף בדברים הנכונים. אני מכיר הרבה מקרים ששיפוצניקים לקחו כסף, ונעלמו. אנחנו כאן כדי לסייע לליאת ולכל מי שצריך. כפי שהיא אומרת, ישנם הרבה במצבה שאינם מודעים לזכויותיהם. הם מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו נסייע להם".

מרסלו רויסמן, מנכ"ל חברת "נגיש"

 

רויסמן מסביר שאין שום גוף מקצועי שמלווה תהליך כזה: "כמו שליאת סיפרה לי, באים מקופת החולים מרפאים בעיסוק שבאמת נותנים את הנשמה, אבל אין להם כלים אמתיים להתמודד עם דילמות מתחום הבינוי כגון מה הצורך לשנות במבנה  מעבר לרכישת המעלון. לכן, כבר בשלב הראשון, התהליך מתחיל באופן שאינו  תקין. ריבוי הבירוקרטיה והצורך לעבור בין משרד הבריאות למשרד השיכון כדי לקבל את האישורים, מביא למקרים כאלו שכוללים ציפייה ארוכה של שש שנים לאישור תשלום שכל כך חיוני לנכה".

"אנחנו פועלים שנים רבות וזועקים את זעקת החלשים, הקשישים והנכים מעל כל במה אפשרית. אנחנו דורשים שהמדינה תבחר גוף אחד שישמש כמתאם אמיתי בין המדינה למשפחות", מסכם רויסמן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר